XXL Nutrition

Noob vraag ivm met verhoudingen

Blackadder

aka Silentio
Waardering
2
Als BB zou ik me toch wat willen verdiepen in het powerliften,
maar nu zit ik nog met ene klein vraagje: wat zijn eigenlijk de "beste verhouding tussen de grote 3.

Heb al vaak opgemerkt dat squat en deadlift bij velen hoger ligt dan bench.
al is dit bij mij niet echt het geval, dus is er iemand ongeveer die me de goeie verhoudingen kan zeggen tss de 3?

geen idee, maar weet wel dat die van mij schever dan scheef zijn :D

• Topic Starter Topic Starter
deadlift zowat het dubbele van bench :eek:
getver mijn bench ligt momenteel op 110, en deadlift 100 keer 10, blijkbaar moet er wat aan gewerkt worden.
Heeft het ook niet vaak met je bouw en fysiek te maken? ik ben vrij lang, en die deadlift is onnoemens zwaar om omhoog te krijgen.

10 keer 100 sorry ;)

off topic, had ergens gelezen dat je nog maar 5 maand traint, puike prestaite kerel: je zal het zeker vanaf het begin serieus hebben genomen. Ik heb eerst een jaar verspeeld door onoverzichtelijke voeding, onregelmatig trainen en overmatig drinken, maar vanaf nu serieus :D

er is veel verschil met in welke klasse je lift... bvb -75 en -100.

neem dat je om met de wereldtop mee te draaien 4x tot 5x je lichaamsgewicht moet squatten, 3x tot 3.8x moet benchen en 4x tot 4.5x moet deadliften.

op een lager niveau zou ik zeggen: 2.5x tot 3x je lichaamsgewicht squatten, 1.5x tot 2x keer benchen en 2.5x tot 3x deadliften. dan ben je ook al goed bezig!! :D

lager niveau :twitch:

een 3-2-3 verhouding wordt toch meestal nagestreefd denk ik

Ligt erg aan de lengte van je ledematen en torso.
Ikzelf heb relatief iets te lange armen = extra kg op de deads. Alleen met deze zelfde armen zuig ik weer op de benchpress.

voor zware lifters is 3-2-3 gemiddeld een redelijke verhouding, als je lichter bent eerder 5-3-5.

Denk dat je niet teveel naar verhoudingen moet kijken. Gewoon lekker en onbezorgd gaan liften en genieten van je vooruitgang.

nou, ik vind het een terechte vraag hoor jordees. het is ergens wel belangrijk om te weten welke verhoudingen ongeveer van toepassing zijn, dit om ervoor te kunnen zorgen dat je lichaam toch ook qua kracht evenwichtig is. net zoals bij een bber een bepaalde symmetrie van toepassing is, kan je dat in krachttraining ook stellen.

dus in het begin is 2-1.5-2 niet slecht, maar het wordt beter bij 3-2-3

dit zijn natuurlijk gemiddelden. de eene kan nu bvb een talent zijn in bench, of de andere is een geboren squatter, dus die verhouding kan lichtjes schommelen

Terug
Naar boven