XXL Nutrition

Noob vraagje

Marijn

Ripped Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Laatste tijd wil ik eigenlijk alleen maar sterker worden, massa komt een beetje op de tweede plaats.

Dus op welke manier trainen powerlifters eigenlijk?
veel setjes weinig herhalingen? of hoe gaat dat?

Dat varieerd heel veel maar kort gezegd geen failure training, hoge frequentie, meestal lage herhalingen maar dit moet je ook varieren, in bewegingen denken ipv in spiergroepen en voornamelijk training richten op squatten bankdrukken en deadliften.

Verder:D: [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
ik zag de sticky nadat ik dit al gepost had maarja, alles in het engels en dat begint nogal te vervelen.

is het gebruikelijk dat je als powerlifter een planning hebt, of gaan de meeste gewoon voluit elke training?

Meestal heb je ook gewoon een trainingsschema. Of je iedere training voluit gaat dat hangt heel erg van je marnier van trainen af, sommige powerlifters trainen met een max/dynamic effort principe, waarbij er iedere max effort training op een oefening getopt wordt.

Het beste begin je gewoon met een simpel programma waarbij je een vast aantal sets en herhalingen met een vast gewicht doet (de ene training bv 5x5x80kg, andere keer 9x4x90kg of 4x9x70kg etc).

Je kan beginnen met zoiets:

Maandag:
Squats
Bankdrukken

Woensdag:
Deadliften

Vrijdag:
Squats
Bankdrukken

en dan daar omheen wat assistence oefeningen toevoegen.

Terug
Naar boven