XXL Nutrition

Nu al beginnen met kuur of nog wachten?

Vrast

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Ik ben 21 jaar, heb vanaf mijn 15 tot 20e wedstrijden gekickbokst maar ben gestopt omdat ik het niet kon combineren met mijn studie. Ik train nu een jaar in de sportschool en ben vanaf het begin al bezig geweest met voeding en supplementen als whey en creatine. Ik train de laatste paar maanden 5x per week split en ben nu bezig met cutten.

Eigenlijk klopt alles nu gewoon. Mijn training en voeding is optimaal, ik heb de tijd en het geld om te kuren en ik doe er al lang onderzoek naar (Heb via de universiteit toegang tot wetenschappelijke artikelen) en als ik in juli/augustus begin heb ik het juiste vetpercentage 85 @ 1.90 @ 11%. Verder heb ik een betrouwbare leverancier en ben ik weer helemaal blessurevrij.

Heb het al eerder aangeboden gekregen toen ik nog kickbokste (Zou me niks verbazen als ze in de kickbokswereld net zo veel kuren als in de bodybuilding wereld) maar vond dat altijd toch een vorm van valsspelen ondanks dat veel het gewoon deden.

Ik weet dat ik naturel ook nog gains kan maken maar ik heb nou zoveel vrije tijd dat ik toch nu al wil beginnen en het knaagt toch aan me dat ik met een kuur van 12 weken veel meer kan pakken in een kortere tijdsperiode en heb al genoeg kennis over voeding om toch een groot deel te behouden.

Ik had de volgende massakuur in gedachte:
1-12 Test-E 500 e7d
1-5 Dbol 30 ed
14-17 Nolvadex 20/20/20/20

Kuur met relatief weinig bijwerkingen en heb altijd nolvadex achter de hand mocht ik knobbels/schijven onder mijn tepels krijgen. Mocht het bevallen dan begin ik 4 maanden na de PCT met een 2e kuur.

Veel mensen van mijn studie verdoen hun tijd met zoveel mogelijk zuipen elke avond, ik wil mijn studententijd gebruiken om zo groot mogelijk te worden omdat ik daar na mijn studie geen tijd meer voor heb (hoewel als de economie nog slechter wordt kan ik lekker van een uitkering gaan kuren:D)

Ik denk dat je beslissing toch al vast staat, maar Je kan naturel nog genoeg groeien. En nu kuren omdat je straks minder tijd hebt vind ik een onzin argument.

+1 @ hierboven.
Zou de dianabol nog even weglaten en die de 2de keer pakken.
puur om te kijken hoe je lichaam reageert op de test only

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je beslissing toch al vast staat, maar Je kan naturel nog genoeg groeien. En nu kuren omdat je straks minder tijd hebt vind ik een onzin argument.

Wat ik er mee bedoel is dat ik nu 4 uur per week college heb en voor de rest niks behalve thuisstudie in de avond voor de tentamenweek. Straks werk ik van 9 tot 5, heb ik hopelijk een vrouw. Heb nu ook geen relatie en kan al mijn tijd vrij spenderen aan trainen. Het is ook niet echt een argument maar meer dat mijn prioriteiten veranderen als ik klaar ben met studeren

+1 @ hierboven.
Zou de dianabol nog even weglaten en die de 2de keer pakken.
puur om te kijken hoe je lichaam reageert op de test only

Bedankt voor de tip maar ik wil het liefst toch een kickstarter aangezien test-e vaak pas vanaf week 5 werkt

Wat ik er mee bedoel is dat ik nu 4 uur per week college heb en voor de rest niks behalve thuisstudie in de avond voor de tentamenweek. Straks werk ik van 9 tot 5, heb ik hopelijk een vrouw. Heb nu ook geen relatie en kan al mijn tijd vrij spenderen aan trainen. Het is ook niet echt een argument maar meer dat mijn prioriteiten veranderen als ik klaar ben met studeren

Bedankt voor de tip maar ik wil het liefst toch een kickstarter aangezien test-e vaak pas vanaf week 5 werkt

Als je een kickstart wilt, pak deze dan met winny,...
Je bent aan het cutten nu zeg je,... dbol zal je dan opblazen,.. winny is dan voor in of net na een cut veel voor de hand liggender!
En bijkomend feitje is de zomer,.. neem aan dat je er zonder t-shirt ook goed uit wilt zien :D
Verder gewoon goed schoon eten, dan zal de test ook niet al teveel zorgen voor het "opgeblazene"

Als je een kickstart wilt, pak deze dan met winny,...
Je bent aan het cutten nu zeg je,... dbol zal je dan opblazen,.. winny is dan voor in of net na een cut veel voor de hand liggender!
En bijkomend feitje is de zomer,.. neem aan dat je er zonder t-shirt ook goed uit wilt zien :D
Verder gewoon goed schoon eten, dan zal de test ook niet al teveel zorgen voor het "opgeblazene"

Wat ik bedoelde was dat ik mijn naturel cut afmaak en dan in juli of augustus begin met een massakuur.

En zal toch de merendeel van mijn zomer doorbrengen in de sportschool met mijn shirt aan

Wat ik bedoelde was dat ik mijn naturel cut afmaak en dan in juli of augustus begin met een massakuur.

En zal toch de merendeel van mijn zomer doorbrengen in de sportschool met mijn shirt aan

Zo te horen heb je je gear al in huis :D :D
Zou 'm dan in sept/okt plannen ;)
voor massa niks mis mee idd.

Als je beetje schoon eet niet hoor.

Ben van plan 4000 kcal training en 3700 rust te eten met e/k/v verdeling van 40/40/20 zodat ik tenminste per pond lichaamsgewicht 2g eiwitten binnenkrijg.

Normaal eet ik in de bulk 3700 kcal training en 3500 rust maar heb gelezen om optimaal je kuur te benutten je beter nog meer kan eten

Dbol kan prima, ook in de cut;)

En voeding blijft aanpassen.
Kijk wat het doet en tweak het.

Geen hcg?

Geen hcg?

hcg ga ik niet mijn eerste kuur doen. Lees dat het erg vaak wordt aangeraden op internationale forums maar hier best weinig. Maar op internationale forums doen ze ook standaard een AI bij hun kuur.

En zal zeker mijn voeding aanpassen aan de bijkomende massa.

Hoor dat je tijdens PCT ook gewoon nog ruim boven onderhoud moet eten. Wanneer kan ik dan terug naar 200-300 boven onderhoud?

Ga zelf ook deze kuur doen maar neem er wel Hcg bij :)

Provi?

Laatst bewerkt:
hcg ga ik niet mijn eerste kuur doen. Lees dat het erg vaak wordt aangeraden op internationale forums maar hier best weinig. Maar op internationale forums doen ze ook standaard een AI bij hun kuur.

En zal zeker mijn voeding aanpassen aan de bijkomende massa.

Hoor dat je tijdens PCT ook gewoon nog ruim boven onderhoud moet eten. Wanneer kan ik dan terug naar 200-300 boven onderhoud?

HCG wordt hier toch ook vaak aangeraden.

Geen hcg?

kan idd, maar persoonlijk zou ik alle mogelijkheden op vocht/vet vasthouden willen mijden en voor winny gaan als ik de keuze had :o

Riod topics met nog triestere beginnerstats dan deze hier zijn er niet toch?

190cm en dan 86kg? gees
ken je lichaamstype niet, maar jouw naturelle max ligt nog een stuk boven de 110kg. All i wana say is:

Als je dan al zo nodig aan de juice moet, breng dan eerst eens wat geduld en een set ballen op gozer.

Kost je misschien een jaar of 4 om in die richting te komen. Is dat nou zo erg?

'k mis een passende smiley, maar die gooi ik er op fok! wel een keer doorheen

sterkte i.i.g. en kusje

Laatst bewerkt:
riod topics met nog triestere beginnerstats dan deze hier zijn er niet toch?

190cm en dan 86kg? Gees
ken je lichaamstype niet, maar jouw naturelle max ligt nog een stuk boven de 110kg. All i wana say is:

Als je dan al zo nodig aan de juice moet, breng dan eerst eens wat geduld en een set ballen op gozer.

Kost je misschien een jaar of 4 om in die richting te komen. Is dat nou zo erg?

'k mis een passende smiley, maar die gooi ik er op fok! Wel een keer doorheen

sterkte i.i.g. En kusje
+1

+10

Mijn stats zijn vergelijkbaar en hoewel ik me wel uit interesse wat inlees over kuren, zal ik nooit voor mijn 22e kuren, mijn stats zullen tegen die tijd ook wel wat beter zijn

;)
't gaat verder niet specifiek over de stats an sich dat ik de reactie "triest" gaf, helemaal niet zelfs. Niemand wordt zwaar gespierd geboren, iedereen moet groeien, en het kost gewoon tijd omdat op een gezonde en verantwoorde manier te doen.

Dit is gewoon ziekelijk, en valt bij mij onder het kopje steroidemisbruik. Ook al doet hij het straks nog zo "gecontroleerd" :(

Laatst bewerkt:
wat lekkerbezig zegt, ben met m eens, ik ben op zn minst 10 cm kleiner, en weeg evenveel als jij bij een VP 12%, als ik jou was zou ik zeker weten naturel doortrainen. zit nog veel haalbaar in vooral met een kickboxverleden,je sport al heel lang, met die achtergrond kan je natty veel halen.

Terug
Naar boven