XXL Nutrition

Obama is moslim...? Ouch!

Cyan

Huge Freak
Waardering
9
Nu de Amerikaanse voorverkiezingen zich verplaatsen naar het christelijke zuiden doet de Democratische presidentskandidaat Barack Obama steeds meer moeite om aan iedereen duidelijk te maken dat hij echt geen moslim is. Op het internet circuleert een kettingmail waarin staat dat Obama zijn islamitische wortels verbergt en mogelijk een terrorist is. Obama werd volgens de mail beëdigd in de Senaat op de Koran en draaide tijdens de beëdiging zijn rug naar de Amerikaanse vlag.

Moslimfamilie
Sommige delen van de e-mail kloppen. Obama's tweede naam is inderdaad Hussein en zijn vader en stiefvader waren moslim. Obama bracht een groot deel van zijn jeugd door in het islamitische Indonesië. Maar Obama ging naar seculiere en christelijke scholen, niet naar een radicale islamitische school. Op zijn website bestrijdt Obama de valse geruchten, die zijn campagne al een tijd achtervolgen.

South Carolina
Nu de verkiezingsstrijd zich heeft verplaatst naar het erg christelijke South Carolina, waar de Democraten op 26 januari voorverkiezingen houden, poogt het campagneteam van Obama alle geruchten definitief de wereld uit te helpen. Dit weekend werd een brief van zeven joodse senatoren rondgestuurd, waarin de geruchten worden veroordeeld.

"Allemaal onzin"
Obama zei zaterdag op een verkiezingsbijeenkomst: "Bijna twintig jaar ga ik al naar dezelfde kerk - dezelfde christelijke kerk." Hij benadrukte het woord 'christelijk'. "Ik werd beëdigd (als senator) met mijn hand op de familiebijbel. Altijd als ik in de Amerikaanse Senaat ben, zweer ik trouw aan de vlag van de Verenigde Staten. Dus als je een of andere dwaze e-mail krijgt... stuur die dan terug naar de afzender en zeg hem dat dit allemaal onzin is." (novum/gb)

Lights out, game over.
Ook al klopt het niet, zo'n gerucht schaadt je statuut echt wel.

Weer die crap en het zou tekenend voor de hetze tegen moslims als hij hierdoor stemmen misloopt.

Obama......Osama.............what's in a name?
:roflol:

Lights out, game over.
Ook al klopt het niet, zo'n gerucht schaadt je statuut echt wel.
Inderdaad, sowieso zou hij het nooit halen denk ik maar dit is echt voldoende om zijn overwinning compleet uit te sluiten. Meeste Amerikanen denken nog steeds waar rook is , is vuur.

Verder natuurlijk erg triest dat je perse christen moet zijn om uberhaupt een kans te maken als kandidaat in de US.

Inderdaad, sowieso zou hij het nooit halen denk ik maar dit is echt voldoende om zijn overwinning compleet uit te sluiten. Meeste Amerikanen denken nog steeds waar rook is , is vuur.

Verder natuurlijk erg triest dat je perse christen moet zijn om uberhaupt een kans te maken als kandidaat in de US.

IDd. Om uberhaupt mee te doen aan de politiek moet je christen zijn. Atheisten worden niet geaccepteerd.

Deze dingen hoor je toch vaker in de aanloop naar verkiezingen.

Ik moet John McCain en Mike Huckabee meegeven dat ze, geraffineerd en extreem efficient, moordende campagne hebben gevoerd. Deze zet op het schaakbord is vrijwel schaakmat en de kroon op het zijn, of het hebben van een goede spindoctor die vindingen vlijmscherp maakt voor publicatie.

Het probleem is ook deels dat de mensen uit de zuiderse staten, dan vooral die van de geconfedereerde, nog steeds niet comfortabel zijn met de "black community". Laatst nog stukjes op het nieuws gezien, gingen ze die mensen interviewen. In de jaren 30 ofzo hebben ze daar nog n*gers opgehangen en in brand gestoken, en die mensen hun kinderen zijn de oude mensen van nu. Die mentaliteit zit er nog een beetje in. Kgeloof dat ze ook nog met gesplitste scholen werken. Dus daar word het moeilijk voor Obama om stemmen te winnen.

Wat een achterlijk land blijft het toch. :roflol:

Eigenlijk triest dat zo'n land zoveel te vertellen heeft in de wereld.

ai...jammer. Ik geloof hem wel dat hij Christen is (wat maakt het uit trouwens). Jammer dat hij hierdoor de verkiezingen niet zal winnen, want ik zou het geweldig hebben gevonden dat een half blanke half zwarte man president zou zijn van de VS.

tja in de verkiezingen daar gaan er wel btje heftiger aan toe dan hier.
Dit is overigens echt te triest voor woorden.

Dit gerucht doet al veel langer de ronde maar die haatmail zal wel nieuw zijn.

De Amerikanen kiezen altijd de verkeerde. Ze gaan die oude krokodil van een Hilary wel kiezen.

Volgens mij denken ze daar nog dat hij familie is van Saddam door zijn tweede naam :roflol:

Terug
Naar boven