AndroidHealthClinic

oc problemen

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.462
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
ik wil dus nu voor het eerst mijn processor gaan oc-en maar het wil steeds niet lukken

mobo asus p5n32-e sli
geheugen ddr2 geil 800mhz
processor intel e6600 dalcore
in de bios zet ik de fsb en memo 1:1 533mhz alebij core op 270
na het opnieuw starten sprinkt memo en fsb allebij trug op standaard instellingen dus geen oc kent iemand dit probleem ?
of weet iemand wat ik er aan kan doen ?

ik wil dus nu voor het eerst mijn processor gaan oc-en maar het wil steeds niet lukken

mobo asus p5n32-e sli
geheugen ddr2 geil 800mhz
processor intel e6600 dalcore
in de bios zet ik de fsb en memo 1:1 533mhz alebij core op 270
na het opnieuw starten sprinkt memo en fsb allebij trug op standaard instellingen dus geen oc kent iemand dit probleem ?
of weet iemand wat ik er aan kan doen ?

[ Hardware.Info ] - Hardware.Info TV: Overklok special - Meer prestaties voor hetzelfde geld

Volgens mij doe je dan niet Exit met opslaan. Klik je gewoon Esc en ja dan ligt het daaraan. Je moet Exit en save changes doen, dan blijft het als goed is staan.

Anders kun je je hier altijd nog aanmelden:

Hardware.Info Forum - Powered by vBulletin

Op dat forum heb je denk ik gelijk heel wat beter advies en ook sneller dan hier.

hoe wil je je divider laten lopen op 1:1 als je processor een FSB heeft van 266mhz (is toch quad pumped? Was zo bij de P4 (toen ik mij met OC bezighield :))) en je geheugen 200Mhz? Heb je geen SPD functie? Dan wordt dat automatisch geregeld. Wat ik zou doen is de multiplier verlagen van 9 (is toch 9 eh?) naar 8 en dan je FSB naar 300Mhz zetten. Benchmark dat eens.
Anders laat je gewoon je multiplier staan en verhoog je telkens je FSB met 15 en let je op dat je proc niet te heet wordt eh...

heb je trouwens ook een andere koeler erop,anders zou ik niet gaan overklokken.

Terug
Naar boven