AndroidHealthClinic

oldboy

critmonster

Freaky Bodybuilder
Waardering
449
Heb hier thuis de Koreaanse film 'oldboy' liggen. Had er nooit interesse voor, maar sinds ik zag dat het een 8.3 op imdb heeft wil ik hem wel eens kijken.

Nu las ik op wikipedia dat oldboy deel is van een trilogy, en oldboy al het tweede deel is. Is het een losstaande trilogie, of volgen ze elkaar op? Met andere woorden, moet ik eerst de eerste film gekeken hebben om oldboy te kunnen volgen?

Geweldige visuals maar wat die lui nu spannend en creatief vinden aan allerlei anime'esque plotwisselingen waarin incest bullshit ineens de kop opsteekt is voor mij een raadsel..

• Topic Starter Topic Starter
Geweldige visuals maar wat die lui nu spannend en creatief vinden aan allerlei anime'esque plotwisselingen waarin incest bullshit ineens de kop opsteekt is voor mij een raadsel..

Heb ook al gehoord dat het een heel speciale film is. Ben mij nu steeds meer in de Aziatische filmcultuur aan het verdiepen en moet zeggen dat ik tot nu toe al een hele hoop goede films ben tegengekomen. Dus deze wil ik toch echt zien :)

Japanse horrors zijn vaak ook wel aardig in opbouw en visuals tot er ineens een moment ontstaat waarbij het volledig over de top gaat..rare eigenschap is dat van die lui.

Japanse horrors zijn vaak ook wel aardig in opbouw en visuals tot er ineens een moment ontstaat waarbij het volledig over de top gaat..rare eigenschap is dat van die lui.

Jup. Dat had ik ook met een aantal films. Zo heb je bijvoorbeeld 'ichy the killer'. Een interessant mafia verhaal over een moordenaar die verschillende mafiabendes aanvalt en uitmoord. Je denkt dan dat het om een enorm begaafde moordenaar gaat. Uiteindelijk blijkt, meer naar het einde van de film toe, dat het om een 16-18 jarige puber gaat met een superhelden pakje aan en messen in zijn schoenen.....

Een zeer goede film van 8/10 naar 2/10 zou ik zeggen.

Ik vond het wel mooi dat hij die gasten te lijf ging met een hamer :x

Had niet het idee dat het een vervolg ofzo was in ieder geval, wel lang geleden dat ik hem gezien heb alleen.

Die film is hondsbrutaal. Luister niet naar Klaaswitz. Het is de review van een oude, bittere man.

heb voor zekerheid toch de eerste film ook gedownload ;)

ben naar beide films echt benieuwd.

Die film is hondsbrutaal. Luister niet naar Klaaswitz. Het is de review van een oude, bittere man.
:p

Die film is zeker de moeite waard, over inhoudelijke waarde kan natuurlijk worden gediscussieerd, maar waarom zou incest geen onderwerp mogen zijn van een film? De hoeveelheid plotwendingen valt ook heel erg mee. Als je er over nadenkt zijn er eigenlijk geen echte wendingen, enkel een plot wat zich langzaam ontvouwd en misschien onverwacht is.

Een toppertje van de Aziatische filmindustrie.

Welke Aziatische films heb je al gezien critmonster? Het is misschien tijd voor een Asiamania topic? :P

Anders verraad je even de gehele plottwist jij mong**l! Die gast moet de film nog kijken...

Oldboy is een meesterlijke film. Om dat te ervaren moet je de film toch zelf kijken.
Er waren roddels dat Spielberg de film wilde Hollywood-remaken met Will Smith in de hoofdrol. :roflol:

Laatst bewerkt:
Welke Aziatische films heb je al gezien critmonster? Het is misschien tijd voor een Asiamania topic? :P

Tot nu toe een 20-tal, maar begin er meer interesse in te krijgen. De films die ik gezien heb:

Vetgedrukt zijn aanraders, half vetgedrukt zijn redelijk goed en normale getypte waren minder goed tot slecht.

ichy the killer (eerste uur was zalig, daarna vrij dom)
Battle royale
Battle royale 2
Azumi
Azumi 2

Art of the devil
Art of the devil 2
Han
Golgo 13
versus
Sympathy for mr vengeance (net gekeken)
Visitor Q
SukiYaki Western Django
Omocha
The rage of love
Seven Samurai
Ran
Frozen
Yojimbo
The hapiness of the katakuris (héél erg aparte film, dit)

Anders verraad je even de gehele plottwist jij mong**l! Die gast moet de film nog kijken...

Oldboy is een meesterlijke film. Om dat te ervaren moet je de film toch zelf kijken.
Er waren roddels dat Spielberg de film wilde Hollywood-remaken met Will Smith in de hoofdrol. :roflol:

Heb gehoord dat er inderdaad al meerdere keren plannen waren om dat te doen :)

Damn. heeft hij daarmee zo veel veraden dan?

Laatst bewerkt:
Ga de film maar kijken en kijken we wie de halve gare is. Wat kan ik toch een schijthekel hebben aan ventjes die je het hele filmkijken vernken. :)

Ik vond die spoiler van Klaaswitz ook too much.

Terug
Naar boven