MuscleMeat

Oldskool hiphop-liefhebbers opgelet: 3 juweeltjes!

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Vandaag wat cassettebandjes opgeduikeld uit m'n tijd als deejay.
In m'n hoogtijdagen draaide ik vooral import hiphop & R&B voor een publiek van liefhebbers op de eerste verdieping van een grote discotheek.
Dat sommige platen tijdloos zijn bewijst het volgende wel:

Ik heb op Limewire wat teruggevonden zodat ik de muziek van m'n cassettes ng kan horen want ik heb geen deck meer.
Luister eens naar deze top-tracks als je van hiphop houdt. Ice Cube met Yo-Yo (lady rapper) in de heerlijke track 'You can't play with my Yo-Yo'.
Haren gaan rechtovereind staan, wat een beats, wat een heerlijke sax eroverheen.

Kicken. Uit 1991.

Nr 1

En dan deze: Funcy Dividend van de groep Three Times Dope.
Superlekkere laidback beats met een leuk verhaaltje over 'de dames van tegenwoordig' die alleen maar cashflow willen.
Zalige track. Geniet ervan!

Nr 2

Laatste track komt van een drietal (als ik het goed heb) waar qua reputatie menig gangstarappertje van tegenwoordig nog wat van kan leren.
The Geto Boys. Track heet 'My mind's playing tricks on me' en is weergaloos lekker.

Nr 3

Zomaar 3 juweeltjes van dik 15 jaar geleden. Zalig.

*sniff* those were the days.

Die 3de track kende ik al van de Ghetto Boys, inderdaad een zalige plaat

Was inderdaad een goede tijd. Ik heb zelf nog wat vynil platen liggen o.a. die van three times dope. :)

Ga de liedjes eens beluisteren. Moet karma verdelen...

Weer een paar klassiekers van de toppers eric b & rakim. Geen gescheld, geen gevloek maar gewoon oerdegelijke oldschoolhiphop zoals het hoort. Hier kunnen de rappers van nu een groot voorbeeld aan nemen. Heb de vynilversie van follow the leader nog liggen. De tijd van rhyme syndicate... heerlijk..

Microphone fiend

RapidShare: 1-Click Webhosting

The R (heerlijke bassline)

Follow the leader (persoonlijk mijn favoriet)

Weer een paar klassiekers van de toppers eric b & rakim. Geen gescheld, geen gevloek maar gewoon oerdegelijke oldschoolhiphop zoals het hoort. Hier kunnen de rappers van nu een groot voorbeeld aan nemen. Heb de vynilversie van follow the leader nog liggen. De tijd van rhyme syndicate... heerlijk..

Microphone fiend

The R (heerlijke bassline)

Follow the leader (persoonlijk mijn favoriet)

Heerlijk. Ik heb ze nog zien optreden in de Jaap Edenhal.. wat een tijd .. *sniff* (Jezus wat was ik wit in die hal)

Nog een paar klassiekers uit de collectie van emile.

De groep twin hype. Twee broers die eind jaren 80 een cd hebben gemaakt. Daarna niks meer van vernomen. Zeer relaxte sound.

Een rar met de volgende nummers:

- Do it to the crowd
- Tales off the twins
- Suckers never change
- Twin Hype
- Lori

Geniet....

De komende dagen zal ik dit topic meer vullen met oldschoolrap.

Ik heb ze allemaal live gezien Public Enemy, N.W.A., Ice Cube, Cypress Hill, Rhyme Syndicate etc.

Terug
Naar boven