MuscleMeat

Olieën, waar zijn ze goed voor?

IshQ

Cool Novice
Waardering
0
Na het bekijken van veel voedingsschema's is me opgevallen dat er veel oliën worden gebruikt.. visolie, lijnzaadolie, olijfolie etc...
In de schema's zie ik dat ze alleen maar vet bevatten.
Waarom worden ze gebruikt dan, het is toch de bedoeling vet zoveel mogelijk proberen te reduceren in bulk en cutschema's?

Een eetlepel lijnzaadolie bevat slechts 70 calorieen, maar bevat veel vezel en omega-3 vetzuren. Het zijn dus de goede vetten die je lichaam nodig heeft. Niet alle vetten zijn slecht.

Vet is helemaal niet slecht en je wordt er ook niet dik van.

Dik wordt je in eerste instantie van een overschat aan kcal.

Vetzuren spelen een grote en belangrijke rol in lichaam zorg dat 20% van je kcal uit goede vetten bestaat.

"Vet beschermt" ... vetten in je voeding bevatten bepaalde vitamines (K, A, D en E) die bijdargen aan een gezonde hormoonhuishouding. Tevens zijn sommige vetzuren zelfs essentieel (als in je lichaam kan ze niet zelf aanmaken en je hebt ze wel nodig... omega-3 vetzuren met name)

• Topic Starter Topic Starter
"Vet beschermt" ... vetten in je voeding bevatten bepaalde vitamines (K, A, D en E) die bijdargen aan een gezonde hormoonhuishouding. Tevens zijn sommige vetzuren zelfs essentieel (als in je lichaam kan ze niet zelf aanmaken en je hebt ze wel nodig... omega-3 vetzuren met name)

Oooh... die zitten o.a. in Vis he?

Wat zijn de 'helende' werkingen van die desbetreffende olieen dan?

Na het bekijken van veel voedingsschema's is me opgevallen dat er veel oliën worden gebruikt.. visolie, lijnzaadolie, olijfolie etc...
In de schema's zie ik dat ze alleen maar vet bevatten.
Waarom worden ze gebruikt dan, het is toch de bedoeling vet zoveel mogelijk proberen te reduceren in bulk en cutschema's?

De olieen in de schema's zijn niet voor orale inbreng. Ze zijn er voor de doe-het-zelf huis- tuin- en keuken-'colonclean'. :)

Oooh... die zitten o.a. in Vis he?

Wat zijn de 'helende' werkingen van die desbetreffende olieen dan?

helend ?

Ik weet niet precies wat je daar mee bedoeld, maar volgens mij werken vetzuren tot een bepaalde hoogte wel mee aan het onderdrukken van ontstekingen.

Visolie

Terug
Naar boven