MuscleMeat

Omega 3 supplement zonder visolie (+ verhouding epa-dha)

KevfNL

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben sinds een tijdje vegetarisch en hou me daar vrij strict aan. Echter ik lees steeds meer en meer over de positieve gevolgen van het toevoegen van omega 3 aan je dieet.

Daarom mijn vraag: bestaan er ook supplementen op de markt zonder visolie? Ik heb in het verleden trouwens wel eens visolie gebruikt en ging daar enorm vies van boeren, dus dat wil ik hierdoor ook omzeilen :D

En verder, wat is de optimale verhouding epa-dha?

Ik heb zelf begrepen dat een hoeveelheid van 4 gr/pd ongeveer normaal is, geldt dit ook voor niet bb-ers?

Gr Kevf

Vis past in een vegetarisch dieet, tenzij je veganistisch bent. Veganisten laten ook kaas staan, eten geen producten waarinm eieren zijn verwerkt en hebben problemen met leren schoenen. Ben je dus vegatarisch of veganistisch?

• Topic Starter Topic Starter
Vooralsnog eet ik ook geen vis..... maar dat is meer omdat mijn vriendin het ook niet eet :D

hey ik vroeg me af waar haal je lijnzaad olie ? gewoon in de supermarkt?
En druk je dat gewoon puur en hoeveel per dag? groetjes

puur lijkt me niet zo'n goed plan, tenzij je echt wil kotsen!

sochtends een lepel door iets (als ik havermout pap eet) en savonds door mn kwark.....een beetje creatief zijn!

je kan het kopen bij een natuur/reformzaak.

On topic graag :)

Karl029 zei:
Vis past in een vegetarisch dieet, tenzij je veganistisch bent. Veganisten laten ook kaas staan, eten geen producten waarinm eieren zijn verwerkt en hebben problemen met leren schoenen. Ben je dus vegatarisch of veganistisch?

Vis past nooit in een vegetarisch dieet, nu niet, morgen niet en gisteren ook niet.

Zelf maak ik me als vegetarier niet zo druk om die juiste hoeveelheden EPA/DHA, heb wel eieren waar meer dan gemiddeld DHA-vetzuren in aanwezig zijn. Maar verder houd ik het bij standaard voeding.

EricR zei:
Vis past nooit in een vegetarisch dieet, nu niet, morgen niet en gisteren ook niet.

Zelf maak ik me als vegetarier niet zo druk om die juiste hoeveelheden EPA/DHA, heb wel eieren waar meer dan gemiddeld DHA-vetzuren in aanwezig zijn. Maar verder houd ik het bij standaard voeding.

Maar je neemt dus geen omega 3-supplementen?

Nope, maar laat je dat niet beletten om het zelf wel te doen.

Terug
Naar boven