Fitness Seller

Omkering bewijslast bij intimidatie

bigtony

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Omkering bewijslast intimidatie

DEN HAAG Als het aan het kabinet ligt, wordt de bewijslast omgekeerd bij coïtusuele intimidatie. Het slachtoffer hoeft dan alleen nog maar aannemelijk te maken dat hij of zij lastig is gevallen, de beschuldigde moet bewijzen dat dat niet klopt.

Het kabinet dient hiervoor binnenkort een wetsontwerp in bij de Tweede Kamer.

De aanpassing wordt opgenomen in de Wet Gelijke Behandeling, en die kent een andere bewijslast dan het strafrecht. Daarin is iemand onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen. De wijziging hangt samen met een Europese richtlijn over gelijke behandeling.

Ja, dit is lekker. Zo kan iedere b*ch wat gaan roepen. Normaal gesproken ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Nu niet meer dus. Als werkgever krab je je toch wel ff achter je oren om nog een vrouw aan te nemen. Nederland staat echt op z'n kop. Omkering van de bewijslast... Niet normaal meer :mad: :eek: :mad:

Lekker als je ruzie hebt met een meisje en ze denkt je even lekker te grazen te kunnen nemen.
Wanneer ze je probeert te versieren en je gaat er niet op in kan ze nu gewoon gaan dreigen aangifte te doen van ongewenste intimiteiten. Lekkere manier om iemand af te persen. :cool:

Dit gaat echt helemaal nergens over. Dadelijk moet ik nog gaan vluchten naar de VS omdat de wetgeving hier nog erger is geworden dan die in de states.

bigtony zei:
Omkering bewijslast intimidatie

DEN HAAG Als het aan het kabinet ligt, wordt de bewijslast omgekeerd bij coïtusuele intimidatie. Het slachtoffer hoeft dan alleen nog maar aannemelijk te maken dat hij of zij lastig is gevallen, de beschuldigde moet bewijzen dat dat niet klopt.

Het kabinet dient hiervoor binnenkort een wetsontwerp in bij de Tweede Kamer.

De aanpassing wordt opgenomen in de Wet Gelijke Behandeling, en die kent een andere bewijslast dan het strafrecht. Daarin is iemand onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen. De wijziging hangt samen met een Europese richtlijn over gelijke behandeling.

Ja, dit is lekker. Zo kan iedere b*ch wat gaan roepen. Normaal gesproken ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Nu niet meer dus. Als werkgever krab je je toch wel ff achter je oren om nog een vrouw aan te nemen. Nederland staat echt op z'n kop. Omkering van de bewijslast... Niet normaal meer :mad: :eek: :mad:

Het is allemaal de schuld van Ruud Lubbers

Ja je kan kapot gemaakt worden voor een heel lange tijd. Zie het maar eens te bewijzen dat het niet zo is. Raar land

Denk niet dat het ingevoert zal worden.

Hebben we niet al een keer zo'n gevalletje bij de hand gehad? Toen met die politieman op Schiermonnikoog - Lancee? Die fijne dochter van hem die hem beschuldigde van incest?

dit hebben ze in belgië toch ook? werkt niet altijd zo populair daaro, veel mensen veel te lang onnodig vastgezeten :(

Als ze dit nou zouden doen voor terroristen die met blauwdrukken van het binnenhof, honder kilo uranium, 30 geladen uzi's met dempers en vlammenwerpers worden aangehouden....

Als een wijf mij dat flikt snuff ik dr :cool:

Dit is de ondergang voor mannen !!

Iedere gefrustreerde k*t, geëmancipeerde pot, en wraaklustige mannenhaatster krijgt hiermee een troef in handen. WIJ MANNEN ZIJN VANAF NU VOGELVRIJ ! :eek: :eek:

Een man kan een vrouw ook aanklagen hoor. :grinny:

• Topic Starter Topic Starter
Var zei:
Een man kan een vrouw ook aanklagen hoor. :grinny:

Nou sorry hoor. Geloof je dat nou echt? Als je in conflict zit met een vrouw krijgt de vrouw in ons systeem altijd de rol van het weerloze slachtoffer toebedeeld. De man wordt gepresenteerd als de gewetenloze dader.

Je ziet het bijvoorbeeld bij huiselijk geweld. Mannen die door hun vrouw mishandeld of bedreigd worden, worden gewoon NIET geloofd!! Een vrouw daarentegen hoeft alleen maar naar de politie te bellen, en geloof maar dat je geboeit het huis uit wordt getrokken, terwijl er nog niets bewezen is!

Ik ben ben VOOR gelijkheid tussen man en vrouw, maar dan ook ECHT. Dus van beide kanten. Ik heb echter het vermoeden dat de pendule is doorgeslagen naar de andere kant. :( :o :(

Ik kan me dat nog steeds moeilijk voorstellen; dat een man wordt verkracht door een vrouw...tenzij ze bokskampioen is of Julie Bergman heet...

• Topic Starter Topic Starter
huckfinn zei:
Ik kan me dat nog steeds moeilijk voorstellen; dat een man wordt verkracht door een vrouw...tenzij ze bokskampioen is of Julie Bergman heet...

Nee, verkracht worden niet nee. Maar d'r lopen wel wat vrouwtjes rond die ook hun handen niet thuis kunnen houden, of die de boel psychisch lopen te frustreren.

Kortom, ik denk dat zij dingen kunnen flikken die je als man nooit zou moeten doen, omdat je anders VET in de problemen komt. En zeker nu die nieuwe wet eraan zit te komen.... :cool:

Denk eens aan de vrouwen (en mannen) die echt slachtoffer zijn van coïtusuele intimidatie (en erger). Voor hen is deze wet alleen maar goed. Het is heel erg moeilijk voor een slachtoffer om er echt werk van te maken. Je wordt niet serieus genomen, het gevoel van schaamte en vaak krijg je als vrouw nog te horen dat je het zelf hebt uitgelokt.

Ik denk niet dat iets mis is met deze manier van wetgeving, maar eerder aan de de vrouwen die er misbruik van maken. En dan krijg je dus die zaken dat mannen worden aangeklaagd omdat ze een knipoog gaven.

Geldt dat ook voor je gedrag op een internet forum?
**** hee, ik moet toch maar eens een rechtsbijstandverzekering afsluiten.

Ik dacht dat de rechtspraak in Nederland gebaseerd was op: je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Het is goed dat verkrachters en andersoortig tuig bikkelhard wordt aangepakt. Maar met deze wetgeving creeër je denk ik hele rare situaties. Wat is überhaupt coïtusuele intimidatie? Moet ik dadelijk op het matje komen als ik een blondine mopje vertel? Krijg ik dadelijk straf omdat ik op mijn werk altijd mijn derde been uit de gulp laat hangen? Waar gaan we heen in dit land?

Krijg ik dadelijk straf omdat ik op mijn werk altijd mijn derde been uit de gulp laat hangen?

Dat is sowieso al de meest verschrikkelijke misdaad die je kunt plegen. Alleen het idee al verdient levenslang. :D

Terug
Naar boven