AndroidHealthClinic

onboard soundcard naam detecteren

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
of de naam van je moederbord in google intypen

of Everest downloaden

Het is inderdaad het handigste om gewoon de drivers te zoeken die bij je moederbord horen. Een andere mogelijkheid is de driver op te zoeken via de bijbehorende hardware/device id:

start + pause -> device manager -> rechtermuisklik op de ontbrekende driver -> properties -> details tab -> hardware ids selecteren en dat vind je iets in de volgende vorm: PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_84321043&REV_06

In het bovenstaande voorbeeld is de combinatie van het vendor id (10EC) en het device id (8168) eigenlijk het enige dat je nodig hebt. Je kan dan via een site als [Link niet meer beschikbaar] opzoeken om welke hardware/driver het gaat en vervolgens de bijbehorende driver zoeken.

En als je zoals Calyptus voorstelt toch al een programma moet downloaden, dan kan je mijns inziens net zo goed een programma als 'driver genius pro' downloaden, welke automatisch de driver(s) zoekt en installeert.

Als je bij 'run' of 'uitvoeren' dxdiag intypt, krijg je de meeste componenten van je pc te zien.

Open je computerkast en kijk op je moederbord wat er op geschreven staat.
Ik heb bijvoorbeeld een ASUS P8Z68-V PRO/GEN3.

Zodra je die naam hebt kan je naar de website van de manufacturer gaan ( In mijn geval ASUS) en dat moederbord opzoeken en alle drivers downloaden van de onboard componenten.

• Topic Starter Topic Starter
thanks guys, ik ga het even proberen

---------- Post added 11 February 2012 at 11:53 ----------

Het is inderdaad het handigste om gewoon de drivers te zoeken die bij je moederbord horen. Een andere mogelijkheid is de driver op te zoeken via de bijbehorende hardware/device id:

start + pause -> device manager -> rechtermuisklik op de ontbrekende driver -> properties -> details tab -> hardware ids selecteren en dat vind je iets in de volgende vorm: PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_84321043&REV_06

In het bovenstaande voorbeeld is de combinatie van het vendor id (10EC) en het device id (8168) eigenlijk het enige dat je nodig hebt. Je kan dan via een site als [Link niet meer beschikbaar] opzoeken om welke hardware/driver het gaat en vervolgens de bijbehorende driver zoeken.

En als je zoals Calyptus voorstelt toch al een programma moet downloaden, dan kan je mijns inziens net zo goed een programma als 'driver genius pro' downloaden, welke automatisch de driver(s) zoekt en installeert.

Dat "Driver genius pro" heb ik uiteindelijk een serial voor nodig, heb je die?

probeer trouwens gewoon al eens de realtek sound drivers te downen, grote kans dat het deze zijn.

is het niet dat soort soundcard installeert hij toch niet.

probeer trouwens gewoon al eens de realtek sound drivers te downen, grote kans dat het deze zijn.

is het niet dat soort soundcard installeert hij toch niet.

Je had gelijk, het is een realtek a97 :p

---------- Post added 11 February 2012 at 13:11 ----------

Tyfusding doet 't nog steeds niet, heb geen geluid ook al zijn de goeie drivers geinstalleerd.

Wat kan ik hier ziekelijk geirriteerd van raken zeg :roflol:

---------- Post added 11 February 2012 at 13:13 ----------

nvm, wel handig als ik de goeie soundcard selecteer, hij doet 't!

thanks peeps

Terug
Naar boven