XXL Nutrition

Onderbroekterrorist krijgt levenslang

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Umar_Farouk_Abdulmu_962598d.jpg
jasper_onderbroek_962597d.jpg

DETROIT - De Nigeriaan die zich in 2009 probeerde op te blazen in een van Schiphol opgestegen vliegtuig, heeft een levenslange celstraf gekregen. Een rechtbank in het Amerikaanse Detroit deed donderdag uitspraak.

Umar Farouk Abdulmutallab (25) had op een vlucht van Northwest Airlines naar Detroit een explosief in zijn onderbroek verstopt. De bom ontplofte niet maar vloog in brand, waardoor Abdulmutallab ernstige brandwonden opliep. De Nederlander Jasper Schuringa wist hem daarna te overmeesteren. Het vliegtuig had 289 mensen aan boord.

„Dit was een terroristische daad die niet gebagatelliseerd mag worden”, verklaarde de rechter. Hij constateerde dat Abdulmutallab „enorm gemotiveerd is om opnieuw een terroristische aanval uit te voeren”. De terrorist hoorde het vonnis onbewogen aan.

De aanslag was volgens hem bedoeld om de „aanvallen van de Verenigde Staten op moslims” te wreken. „De moedjahedien zijn trots om te doden in naam van God. Dat is precies wat God ons heeft opgedragen in de Koran”, aldus de Nigeriaan. „Dit is een dag van de overwinning en God is groot”.

Enkele dagen geleden pleitte Abdulmutallab nog fel tegen een levenslange gevangenisstraf. Zo'n straf zou „wreed en niet in verhouding” zijn, omdat niemand ernstig gewond raakte door de poging tot een aanslag die hij in oktober bekende. Abdulmutallab was getraind door het terreurnetwerk al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland in Jemen.

Schuringa wilde na de veroordeling van Abdulmutallab geen commentaar geven. De Nederlander zei destijds dat hij een knal hoorde alsof er vuurwerk afging. Hij zag dat de Nigeriaan onbeweeglijk in zijn stoel zat, wat zijn argwaan wekte.

Schuringa sprong vervolgens over de passagier naast hem en stormde op de man af, die met zijn broek open met een brandend object tussen zijn benen zat. „Ik pakte het object, probeerde het vuur met mijn handen te doven en gooide het weg”, aldus de Nederlander die in Amerikaanse media werd betiteld als 'Dutch Hero'.

Telegraaf.nl

:thumbs:

Tyfusvolk, dat ie de rest van zn leven maar lekker uitgewoond mag worden.

Neem aan dat levenslang ook daadwerkelijk levenslang is in Detroit?

In dat geval goede zaak..

Die bom zat bij zijn zaakje en vloog in de fik...lekker dan xD

Detroit, i love this city!

Helemaal verbrand.

• Topic Starter Topic Starter
De doodstraf heeft bij zulke lui toch geen zin, dus laat maar lekker langzaam wegrotten. Al was dit te weinig voor de doodstraf, als er al een doodstraf bestaat in Detroit.

Zware straf, maar als hij echt in een mindset is om het gewoon te blijven proberen blijft er weinig anders over dan de samenleving permanent te beschermen tegen zo'n figuur.

doe je zo je best voor de "goede zaak" en word je als 'Onderbroekterrorist' gelabeld:roflol:

die advocaat :roflol:

„wreed en niet in verhouding” zijn, omdat niemand ernstig gewond raakte door de poging tot een aanslag die hij in oktober bekende.

wat een mong**l zeg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terechte zware straf vind ik voor iemand die bewust een heel vliegtuig naar de bodem van de oceaan tracht te laten crashen.

Hij gaat in hoger beroep hoorde ik net op de radio, logisch ook, wat heeft ie nou te verliezen, 2x levenslang? :trollface:

....Schuringa sprong vervolgens over de passagier naast hem en stormde op de man af, die met zijn broek open met een brandend object tussen zijn benen zat. „Ik pakte het object, probeerde het vuur met mijn handen te doven en gooide het weg”, aldus de Nederlander die in Amerikaanse media werd betiteld als 'Dutch Hero'....

Telegraaf.nl

haha :hahaha:

Ik moet het niet in mijn hoofd in die volgorde afspelen...dan krijg ik allemaal van die slapstick comedy beelden uit de film Airplane! in mijn hoofd :D

Levenslang met een verbrande derde been,een beter signaal kun je niet sturen.

Zie je ? Het is weer een n*ger

De doodstraf heeft bij zulke lui toch geen zin, dus laat maar lekker langzaam wegrotten. Al was dit te weinig voor de doodstraf, als er al een doodstraf bestaat in Detroit.

Kost de gemeenschap alleen maar geld, kogel is goedkoper of voer hem aan de tijgers in het dierenpark, hebben de bezoekers ook nog eens wat leuks om vakantiekiekjes van te maken. Win-win situatie.

Kost de gemeenschap alleen maar geld, kogel is goedkoper of voer hem aan de tijgers in het dierenpark, hebben de bezoekers ook nog eens wat leuks om vakantiekiekjes van te maken. Win-win situatie.

in b4 bigT en zn uitleg over hoe de doodstraf duurder is dan levenslange opsluiting!

Laat hem in de gevangenis los met een bordje "Ik blaas graag jullie vrouw en kinderen op" word het gratis geregeld.

Terug
Naar boven