AndroidHealthClinic

Onregelmatige leven en plafonneren

WimBe

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ben net nieuw op het forum en misschien is dit een beginnersvraagje... Niettemin hoop dat dat één van de deskundigen op het forum wat nuttige adviezen heeft.

Ik heb een zeer onregelmatig leven. De enige zekerheid die ik door mijn werk kan inbouwen is mijn trainingsschema. Deze training is vooral gericht op de groei van spiermassa (uiteraard in cominatie met cardio), daar ik genetisch gezien nogal moeilijk droge massa aanmaak.

Deze training doe ik dus zonder supplementen en zonder voedingsschema. Een voedingsschema is voor mij, gelet op mijn onregelmatige levensstijl onmogelijk vol te houden...

Nu heb ik al een jaar het gevoel dat ik aan mijn plafond zit... Spiermassa groeit niet meer, waardoor de zin om te blijven trainen enigzins afneemt...

Toch zou ik graag nog wat droge massa winnen?

Heeft iemand nuttige tips over een (beginners)supplement?

Hoe onregelmatig je leven ook is, mijn ervaring is dat het altijd wel mogelijk is om om de 2 à 3 uur een maaltijd of een maaltijdvervanger tot je te nemen.

Een supplement nemen zonder een goed voedingsschema is imo zonde van je geld.

Hoe onregelmatig je leven ook is, mijn ervaring is dat het altijd wel mogelijk is om om de 2 à 3 uur een maaltijd of een maaltijdvervanger tot je te nemen.

Een supplement nemen zonder een goed voedingsschema is imo zonde van je geld.

Idd, eten moet mogelijk zijn. Geef eens aan wat er zo moeilijk is dan? Misschien heeft er iemand hier wel hetzelfde probleem en tips voor je om wel normaal te eten?

• Topic Starter Topic Starter
Geloof me, ik heb dit zeker geprobeerd. IK zitin de juridische sector, slijt vaak volledige dagen op de rechtbank en op bedijven met deafwikkeling van faillissementen...

Het is zo goed als onmogelijk gebleken een voedingsschemana te leven...

Misschien inderdaad mogelijk met echte maaltijdvervangers... Welke zijn daarin aan te bevelen?

Je ontbijt neem je thuis dus dit is al heel goed op je behoefte af te stemmen.

Ongetwijfeld heb je kans en recht (;)) op lunch, dus ook deze is goed in te plannen.

Dan je diner, lijkt me dat je ook daarvoor tijd hebt/neemt.

Blijft over een tussendoortje 's morgens en 's middags wat je zou kunnen oplossen met een proteïne shake.

En dan kan je in de loop van de avond nog een maaltijd nuttigen.

Om TheNose te citeren: waar zit het probleem?

• Topic Starter Topic Starter
Ontbijt is geen enkel probleem. Dit is voor mij de belangrijkste maaltijd van de dag. Tracht veel melkproducten te eten en doe er vaak nog een blikje tonijn bij met toast.

Lunch lukt me gemiddeld drie dagen per week. Op de andere dagen schiet er wel eens een minuutje over, maar ik wil geen ongezonde snelle hap. Ik tracht het dan te doen met wat mueslirepen of gelijkaardige dingen.

Op niet-trainingsdagen komt diner omstreeks 20.00 u. Dit lukt me nog wel, zij het dat een doorgedreven vaste voeding op dit uur nogal onbeholpen op de maag valt.

Op trainingsdagen, dan stopt ik wat vroeger met werk tracht ik voor training wat melkproducten te eten op werk (1/2 l magere yoghurt of verse kaas). Diner zou dan pas kunnen omstreeks 21.00 uur. Mijnlichaam lijkt dan te schreeuwen naar suikers. Eet dat meestal nog wat pasta met vis of kip, doch kan gelet op het late uur niet zoveel eten als ik zou willen...

Ik krijg niet binnen wat zou moeten. Meende dat dit op te lossen was met supplementen? Vergis ik me?

als het echt niet anders kan kun je inderdaad proberen eiwitshakes te nemen en messchien een goede eiwitreep, een reep met eiwitten en koolhydraten dan heb je gelijk een hele maaltijd en het is makkelijk, dan hoef je niet ongezond te snacken. dit is altijd beter dan niets eten of ongezond snacken.

Ontbijt is geen enkel probleem. Dit is voor mij de belangrijkste maaltijd van de dag. Tracht veel melkproducten te eten en doe er vaak nog een blikje tonijn bij met toast.
Denk ook aan je koolhydraten door bv een stapel brood, of kliekjes rijst/pasta van de vorige dag.

Lunch lukt me gemiddeld drie dagen per week.
Dat zijn er alweer drie.

Op de andere dagen schiet er wel eens een minuutje over, maar ik wil geen ongezonde snelle hap. Ik tracht het dan te doen met wat mueslirepen of gelijkaardige dingen.
Betekent dat je dus wel enigzins tijd hebt, kan je ook een stapel brood eten met schoon beleg (rookvlees, rosbief, kipfilet) en een zuiveldrank.

Op niet-trainingsdagen komt diner omstreeks 20.00 u. Dit lukt me nog wel, zij het dat een doorgedreven vaste voeding op dit uur nogal onbeholpen op de maag valt.
Met pasta's of dergelijke moet dat geen probleem zijn.

Voor het naar bed gaan kan je ook weer een stapel boterhammen eten met goed beleg en een zuivelprodukt (kwark, yoghurt, melk).

Op trainingsdagen, dan stopt ik wat vroeger met werk tracht ik voor training wat melkproducten te eten op werk (1/2 l magere yoghurt of verse kaas).
Zorg ook voor suikers, bv vruchtenyoghurt, mueslireep.

Diner zou dan pas kunnen omstreeks 21.00 uur. Mijnlichaam lijkt dan te schreeuwen naar suikers. Eet dat meestal nog wat pasta met vis of kip, doch kan gelet op het late uur niet zoveel eten als ik zou willen...
Waarom niet?

Ik krijg niet binnen wat zou moeten. Meende dat dit op te lossen was met supplementen? Vergis ik me?

Supplementen nemen kan, maar ook daar moet je tijd voor vrijmaken.........;)

Terug
Naar boven