AndroidHealthClinic

opnametijden; hydrolaat, isolaat, concentraat

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Wat zijn ongeveer de opname- tijden van;

hydrolaat
Isolaat
concentraat ..

Ik geloof dat de concentraat eiwit piekt zeg om en na bij de 2 uur ??

Hoe veel sneller zijn de andere 2 whey dan ? ( uiteraard opzich zelfstaand, dwz; niet in een blend/mix )

Wie kan daar op antwoorden

Isolaat is niet veel sneller dan een concentraat. Het eiwit op zich is hetzelfde. Het enige verschil is dat een whey concentraat meer lactose en vetten bevat naast het eiwit (en derhalve minder eiwit).

De vertraging door lactose en vetten is niet zo heel groot denk ik.

De aminozuurwaarden in het bloed na inname van whey lopen overigens al aardig op na een uur. De piek kan inderdaad rond 90-120 minuten liggen. Ik verwacht dat er individuele verschillen zullen zijn.

De opnamesnelheid van een hydrolisaat is afhankelijk van de mate van hydrolisering. Ik ken hiervan helaas geen tijden.

Kris

• Topic Starter Topic Starter
dank voor je reatcie.

Iemand nog iets over de snelheid van Hydrolisaat ?

Bloedwaarden met hydrolisaat pieken op ca 80minuten
(Calbet JA, MacLean DA. Plasma glucagon and insulin responses depend on the rate of appearance of amino acids after ingestion of different protein solutions in humans)

Voor aminozuren geld ca 60minuten (Tipton KD, Borsheim E, Wolf SE, Sanford AP, Wolfe RR)

Isolaat piekt pas na 2uur (Dangin et al)

Concentraat is langzamer dan isolaat

Waarom je dan af en toe hoort een iso shake een kwartier voor je training te nemen? Dat kan je dan beter fors eerder doen.

• Topic Starter Topic Starter
Juist chunky, das net net de reden waarom ik begonnen ben met mijn shake tussen 14.30-14.45 in te nemen ( om 16.10 a 16.15 BEGIN ik met mijn trainen ) Na de training neem ik vrijwel direct werom een whey shake...

Mix het dan met iets suikerhoudends zoals ; appelsap en water...

klopt helemaal.

Isolaat ongeveer 1,5-2 uur voor de training nemen, micellar caseïne met wei isolaat en Insulink 2,5-3 uur van te voren en een micellar caseïne na de training of 's avonds laat.

Na de training niet zo snel mogelijk dan? Ook al is dat 1,5-2 uur?

Van te voren had ik gezegd. Erna idd zo snel mogelijk, maar dan ben je al 2-3 uur te laat in feite. Na de training kan je zelfs ook volstaan met een normale maaltijd. Het is de PRE-WO die er het meeste toe doet.

oke, in je vorige post zei je een micellar caseine erna, of voor het slapen. Dat maatke mijn verwarring dan denk.

Caseïne alleen kan je idd beter na de training nemen of 's avonds.
Als er wei bij zit kan je het weer beter al voor de training nemen, maar dan moet de tijdsduur wat langer zijn.

Nou zeg je het weer, casseine na de training???
Na de training wil je ook zo snel mogelijke, dus een whey variant, bv isolaat.

oke. dus wil je het optimaal doen beter 1,5 uur voor training ipv half uur wat de meeste zeggen?

Wei na de training is te laat.. neem het van te voren en evt. nog tijdens je training. Erna is evt ook nog mogelijk, maar een gewone maaltijd kan even goed.

Edit: heb me vergist... er lopen 2 bijna exact dezelfde draden, vandaar de verwarring.

Laatst bewerkt:
bericht verwijderd? vaag.

we zien wel

Bloedwaarden met hydrolisaat pieken op ca 80minuten
(Calbet JA, MacLean DA. Plasma glucagon and insulin responses depend on the rate of appearance of amino acids after ingestion of different protein solutions in humans)

Voor aminozuren geld ca 60minuten (Tipton KD, Borsheim E, Wolf SE, Sanford AP, Wolfe RR)

Isolaat piekt pas na 2uur (Dangin et al)

Concentraat is langzamer dan isolaat
De tijden lijken me vrij hoog? Hoewel er natuurlijk over pieken gesproken wordt, de opname begint natuurlijk veel vroeger.

Terug
Naar boven