Fitness Seller

Ouders vinden ziekenhuis niet: baby dood

Goldberg1987

Dutch Bodybuilder
Waardering
141
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
HASSELT - Een baby lijkt te zijn gestorven omdat de ouders in Belgisch Limburg geen ziekenhuis konden vinden waar zij hun zieke kindje konden laten controleren. Justitie is een onderzoek gestart naar de omstandigheden waaronder de zeven maanden oude baby stierf, meldden Vlaamse media dinsdag.

De ouders waren met hun doodzieke baby eerst naar een huisarts gereden. Toen gingen ze, op zoek naar een ziekenhuis, naar Hasselt. Maar ze waren als Oost-Vlamingen niet bekend in de stad.
Een politiepatrouille zag de ouders, die in paniek waren, en begeleidde hen naar een ziekenhuis. Dat bleek echter geen spoedafdeling te hebben en artsen waren bezig met een operatie. De politie reed de ouders toen naar een ander ziekenhuis, maar bij aankomst bleek dat voor de baby geen hulp meer kon baten. Vermoedelijk had het kindje hoge koorts en overleed het aan uitdroging.

:(

****ed up :S Sterkte aan de familie. RIP kid

Erg triest :(

Hoe kan je het als ouder zijnde al zo ver laten komen

Het kan vlug gaan bij zulke baby's en ze kunnen het ook niet vertellen aan hun ouders dat ze zich niet goed voelen ...

Sorry hoor maar je voelt zelf toch ook wel of je kind koorts heeft of niet en probeer je hem drinken te geven

Als je op basis van het artikel moet oordelen zou ik stellen dat de fout bij de agenten ligt. Belden ze niet om hun aankomst te melden? Anders hadden ze toch te horen gekregen dat er daar geen spoed open was?

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

Sorry hoor maar je voelt zelf toch ook wel of je kind koorts heeft of niet en probeer je hem drinken te geven

Heb je zelf kinderen?

Het is niet omdat een kind koorts heeft dat je daar dan onmiddellijk meer naar de spoed loopt. Op het moment dat de ouders beseften dat er gevaar was zijn ze in gang geschoten. De huisarts had hen misschien moeten begeleiden of op zijn minst moeten weten waar hij hen naartoe moest sturen.
Indien deze arts zei dat ze naar ziekenhuis X moesten gaan en de ouders dan tegen de agenten dit mss ook zeiden, dan ligt de fout bij de arts.

Nogmaals, niet voldoende info om te oordelen;
Dit is een nachtmerrie voor de ouders.

Ik ben me altijd bewust geweest dat dit gevaar bestaat. Toen ik verhuisde naar het platteland was het eerste wat ik deed de weg naar het ziekenhuis een paar keer te rijden, waarvan twee keer 's nachts, zodat ik me zelf in paniek naar daar kan krijgen op 8 minuten.

De ouders zullen hier wel niet meelezen maar ik wens ze toch alle kracht. Dit zou ik niet overleven.

België... Nee grapje

Rip kiddo

Kon de huisarts het kind zelf niet behandelen? Die heeft een 9 jaar durende studie gevolgd en moet zoiets toch kunnen?
Het kind/baby is overleden aan uitdroging, dan zou in infuus met NACL het toch kunnen voorkomen?

De t*ring zeg wat erg.
Fout ligt imo niet bij ouders, blijkbaar waren ze in paniek en ze zijn van hot naar her gereden.
Ze zullen dat kind echt wel drinken hebben gegeven en een koude doek op t hoofd gelegd hebben.

Agenten en huisarts zaten wel fout. Slechte zaak dat die huisarts de ernst van de situatie niet heeft ingeschat

Als ouder ben je geen arts en doe je wat je goed acht. Dat is niet heel makkelijk.
Ik ben weleens met een kind van nog geen jaar die bijna geen lucht meer kreeg op de spoed geweest.

Vraagt de dokter: "Wat is zijn temperatuur?" ik zeg dat ik dat niet heb gemeten en dat we meteen in de auto zijn gesprongen en naar de spoed gereden. "Allee, het meten van de temperatuur kende toch zeker wel doen he?!?. En dan geeft ge hem alvast een Perdolan"".

Ik had die gast wel wat kunnen doen, mijn kind stikt half en hij gaat zitten zeiken over dat ik thuis de temperatuur wel even had kunnen opnemen. Toen de dokter weg was kwam de zuster naar me toe en zei dat ik me daar niets van aan moest trekken omdat die dokter wel vaker wat nukkig deed in zijn nachtdienst.

Kon de huisarts het kind zelf niet behandelen? Die heeft een 9 jaar durende studie gevolgd en moet zoiets toch kunnen?
Het kind/baby is overleden aan uitdroging, dan zou in infuus met NACL het toch kunnen voorkomen?

Verhaal mist hier toch wat details. In de krant stond het in ieder geval zo: Die mensen merkten dat hun kind al een tijd ziek was, en besloten er dan mee naar de andere ****ing kant van België te rijden, omdat daar een homeopaat zit waarvan ze dachten dat die hun kon helpen. Toen ze daar 1x aankwamen (Oost-Vlaanderen naar Limburg is al ongeveer 2u rijden), bleek dat die homeopaat ze toch niet kon helpen en heeft ie ze naar spoed gestuurd. Maar omdat ze dus in een provincie zaten waar ze niks kenden, vonden ze het ziekenhuis niet, waarna de politie ze toevallig tegenkwam en de rest van het verhaal is bekend..

Als het inderdaad zo gegaan is, ben je als ouder ook wel vaag bezig vind ik. Je gaat toch ook geen 3-4u rondrijden met een ziek kind in misschien een bloedhete auto. En dat je in zo'n situatie naar een homeopaat gaat vind ik al helemaal absurd :eek:

Verhaal mist hier toch wat details. In de krant stond het in ieder geval zo: Die mensen merkten dat hun kind al een tijd ziek was, en besloten er dan mee naar de andere ****ing kant van België te rijden, omdat daar een homeopaat zit waarvan ze dachten dat die hun kon helpen. Toen ze daar 1x aankwamen (Oost-Vlaanderen naar Limburg is al ongeveer 2u rijden), bleek dat die homeopaat ze toch niet kon helpen en heeft ie ze naar spoed gestuurd. Maar omdat ze dus in een provincie zaten waar ze niks kenden, vonden ze het ziekenhuis niet, waarna de politie ze toevallig tegenkwam en de rest van het verhaal is bekend..

Als het inderdaad zo gegaan is, ben je als ouder ook wel vaag bezig vind ik. Je gaat toch ook geen 3-4u rondrijden met een ziek kind in misschien een bloedhete auto. En dat je in zo'n situatie naar een homeopaat gaat vind ik al helemaal absurd :eek:
Aha, natuurlijke selectie dus :o

lol, en de ouders leken eerst nog zo zielig in het nieuwsbericht. En nu blijkt dat het waarschijnlijk vrij eenvoudig voorkomen had kunnen worden.

:roflol::roflol::roflol:

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Aha, natuurlijke selectie dus :o

dit:roflol:
per direct steriliseren zodat ze zich niet opnieuw kunnen voortplanen. Voor het goed vd soort! :)

Domme ouders verdienen het ook niet om een kind te hebben.

Volgende keer 112 bellen en die weten vast wel snel een ziekenhuis te vinden met een spoedafdeling.

Triest!
Toen die kleine van mij voor het eerst vehoging had trok ik al aan alle bellen!
Tot me verbazing hebben ze het bij een baby pas echt bij (geloofde me oren niet)
41,7 over koorts.

Ik hoop dat de belgische justitie de juiste conclusie trekt. Je eigen kinderen zo behandelen.. triest

Hmm, dit klint al wat logischer.

maar waarom noemen ze de homopaat een arts???

En omdat het zo in de krant stond, laten we dat dan maar voor waar aannemen en de ouders direct schuldig bevinden.

Terug
Naar boven