XXL Nutrition

out of memory

18fitie

Huge Freak
Waardering
1
hoi,

Wanneer ik met een programma werk zoals word en dergelijke of een game speel komt er op het scherm een bericht out of memory. Wanneer ik dan naar de vrije ruimte op m'n schijf kijk, staat er dat er nog 12.8 GB vrije ruimte is.

Het is ****ing irritant. Weet iemand wat ik eraan kan doen, ik kan wel programma's van m'n pc doen, maar met zoveel vrije ruimte is dit toch niet nodig?

Het gaat om je werkgeheugen.. niet de vrije ruimte op je harde schijf.

• Topic Starter Topic Starter
Wat moet ik dan doen om meer werkgeheugen te hebben?

De onderkant van je muis likken.

Eigenschappen van Deze Computer > Geavanceerd > Instellingen van Prestaties > Geavanceerd > Virtueel Geheugen wijzigen

hier kan je best "aangepaste grootte instellen (minimum 1000mb moet voldoende zijn)

Eigenschappen van Deze Computer > Geavanceerd > Instellingen van Prestaties > Geavanceerd > Virtueel Geheugen wijzigen

hier kan je best "aangepaste grootte instellen (minimum 1000mb moet voldoende zijn)

Virtueel geheugen is natuurlijk wel een stuk trager dan echt geheugen. En gezien het feit dat geheugen tegenwoordig niet meer echt duur is, zou ik gewoon aanraden om er wat geheugen bij te plaatsen.

Maar de TS kan uiteraard proberen of het lekker werkt. :)

Zou ook gaan voor een uitbreiding.
Heb ook lang zitten sukkelen met veranderen van instellingen, maar uiteindelijk levert het niets op. Gewoon de shizzle verbeteren ;)

OUt of memory word niet weergegeven als je intern ram geheugen te weinig is.
Ik denk dat je te weinig vrije schijfruimte hebt. Ik zou dus een grotere schijf kopen en alles opnieuw opzetten Of je komt een 2e van dezelfde schijf en zet die in raid0 als dat kan.

Je kan ook je vraag stellen op HWI ik loop daar ook veel rond

Ik denk dat je te weinig vrije schijfruimte hebt. Ik zou dus een grotere schijf kopen en alles opnieuw opzetten Of je komt een 2e van dezelfde schijf en zet die in raid0 als dat kan.

Ik neem aan dat wanneer de TS een programma start wat al op zijn harde schijf staat, dit niet het probleem zal zijn. Verder geeft de TS aan dat hij nog een goede 12 GB vrij heeft op zijn harde schijf...

...het starten van een programma als Word kost echt geen 12.8+ GB aan harde schijf ruimte hoor.

Als het met schijfruimte te maken had zou er wel staan virtualmemory.

jongens loop niet zo te ****en met deze gozer...

Het probleem zit hem duidelijk in je monitor, deze geeft text door die eigenlijk helemaal niet wilt... een goede oplossing is om de monitor gedurende 3 weken op zijn zijkant te zetten, dit heeft een positief effect op de negatieve electronen door de condensator in het beeldverwerkingsgedeelte van je monitor.

Een andere oplossing kan zijn dat je de voedingskabel tussen je monitor en de pc wat inkort, zit hij direct op het lichtnet... doe dan eerst de hoofdschakelaar uit alvorens deze ingreep te doen, het inkorten moet minimaal over een afstand van 5cm gedaan worden, het gaat als volgt: Pak een schaar, knip de draad op 2 plekken die minimaal 5cm van elkaar verwijdert zijn, gebruik daarna een soldeerbout om alles aan elkaar te bakken, indien je daar geen beschikking over hebt moet je even een rolletje duct-tape aanschaffen... werkt het nog niet, wikkel dan de draadjes naar kleur goed om elkaar en zorg dat ze geen kortsluiting maken...
Na deze ingreep een dag of 2 niet je toetsenbord gebruiken.

hopelijk helpt deze post je,

groetjes

Dan krijgt hij zeker meer van dit soort geniale adviezen :roflol:

Jah als je nog maar 12 gb over heb kan dat problemen geven en ik kan het weten want ben altijd met pc's bezig en hardware,
Het kan natuurlijk ook virtueel geheugen zijn wat te weinig is. Maar dat betwijvel ik.

Ik bouw en mod zelf pc's in elkaar en weet er genoeg van af.
Wie wil mijn modje zien ??:D

Jah als je nog maar 12 gb over heb kan dat problemen geven en ik kan het weten want ben altijd met pc's bezig en hardware,
Het kan natuurlijk ook virtueel geheugen zijn wat te weinig is. Maar dat betwijvel ik.

Ik bouw en mod zelf pc's in elkaar en weet er genoeg van af.
Wie wil mijn modje zien ??:D

Waarom heb je hem dan niet geadviseerd om een mem-test te doen?

Als memory vol loopt krijg je geen melding dat je te weinig geheugen hebt.
Te weinig geheugen word hier bedoeld met te weinig schijfruimte.
Hoeveel geheugen heeft de ts presies ?

Ook al heeft de ts 256mbwerkgeheugen dan kan memtest 100% goed draaien omdat er geen fouten in de geheugen chips zelf zitten

Terug
Naar boven