MuscleMeat

OV chipkaart deze ochtend

z1000

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
2.502
Lengte
1m85
Vetpercentage
Vanmorgen stapte ik de bus in. Houd mijn ov chipkaart voor de kaartlezer.
De kaartlezer gaf aan pas geblokkeerd.
Dus de ochtend begon heerlijk.

Ik op internet zoeken staat er. Pas word geblokkeerd bij aantal keer vergeten uit techecken.
Nou wil ik best uitchecken. Maar bij de helft van de bussen staat de uitcheck lezer niet aan. En bij de uitlezers die wel aanstaan, reageert mijn pas totaal niet op. Dus ik kan nooit uitchecken.

Ondertussen had ik het klanten service nummer gebeld van de ov chipkaart.
Hier kreeg ik weer 1 of ander dom mokkel aan de telefoon.
Ik vertelde mij verhaal en waarom ik nooit kan uitchecken. Daarop zij ze tjah, dan moet u langs een NS service point gaan. Ik dag WTF, kan je niet gewoon van met je luie ass achter dat beeldscherm mijn pas unblocke.
Maar dat ging niet. Maar het volgende probleem is, dat het serivice point van de ns altijd gesloten is wanneer ik op het ns station sta. Dat vertelde ik ook aan het vrouwtje daarop antwoorden zij tjah ik kan u niet helpen.
Nu was ik ernstig pissed off. En hing op.

Als volgt belde ik naar de klanten service van connexxion.
Ik legde weer het hele verhaal uit. Daarop antwoorden het vrouwtje. Gebruik je ouwe ov pas maar.

Ik ben het echt ernstig zat met het k*t systeem van een ov chipkaart.
Nu ben ik benieuwd of jullie ook al leuke dingen hebben meegemaakt met de ov chip?

Haha, ik heb mijne precies twee keer kunnen gebruiken. Nu is 'ie helaas al overleden. :o

Ik vind hem maar een raar ding. Conducteurs in de trein hoeven het ding alleen even te zien en het is al goed, maar in de tram moet je perse inchecken. Ik snap er allemaal geen reet van, ik vergeet overigens ook altijd uit te checken.
Maar ik dacht dat je als student doordeweeks helemaal niet uit hoefde te checken? En bij hoeveel keer vergeten wordt je pas geblokkeerd?

Laatst bewerkt:
Haha had ik ook. Dus nu check ik altijd netjes uit.

Laatst babbeltje met zoon trein mannetje en die adviseerde mij om vooral niet in/uit te checken bij treinen. Het systeem is nog wat 'buggie' en hij kan daardoor geblokkeerd raken waarna je je pas 2 maanden kwijt kan zijn...

Na hoeveel keer gebeurt dat blokkeren?? Potverdomme ik ben er nu 3 keer gewoon uitgelopen :D. Hopen dat hij het nog doet morgen :p

In de trein check ik ook nooit in of uit, daarnaast koop ik in het weekend nog gewoon een kortingskaartje omdat ik te lui ben om in-en uit te checken of er uberhaupt geld op te zetten. verder gelukkig nog weinig problemen met de ov chipkaart gehad.

• Topic Starter Topic Starter
Toch goed van Pim.

In de trein check ik ook nooit in of uit, daarnaast koop ik in het weekend nog gewoon een kortingskaartje omdat ik te lui ben om in-en uit te checken of er uberhaupt geld op te zetten. verder gelukkig nog weinig problemen met de ov chipkaart gehad.

Dus in principe rijd je gratis, buiten die korting kaartjes om?

Dus in principe rijd je gratis, buiten die korting kaartjes om?

Ik ben een student en reis op de kosten van de overheid. De conducteur komt langs en die haalt je OV-chipkaart door een kastje heen en het is allemaal goed. In het weekend zou ik wel in-en uit moeten checken aangezien ik een week-abbonement heb en dan dus niet gratis kan reizen.

**** dan moet ik toch ook maar eens gaan uitchecken.....

Ik ben een student en reis op de kosten van de overheid. De conducteur komt langs en die haalt je OV-chipkaart door een kastje heen en het is allemaal goed. In het weekend zou ik wel in-en uit moeten checken aangezien ik een week-abbonement heb en dan dus niet gratis kan reizen.

Aha had de overheid eigenlijk ook niet zo dom ingeschat dat je met je chipkaart zonder geld erop in principe consequent zwart kon rijden in de trein :p

Terug
Naar boven