Je computer wordt sneller van het overclocken. Ik weet niet wat voor processor je nu hebt?
Mocht je een goede processor hebben, maar je hebt slecht geheugen, dan moet je dat natuurlijk upgraden. Voor een goede overclock heb je een goede koeler/processor/geheugen nodig. Op www. azerty.nl kun je geheugenmodules vinden. Op dit moment zou ik sowieso voor 4GB gaan, mits je 32-bit versie van Windows hebt, die leest maar 3,25GB. Ik heb zelf een Intel Core 2 Duo E6600 op 3,06GHz lopen, met geheugen van 2GB, PC-5300, 667MHz. Post anders eerst ff jouw systeem. Dan vertel ik je wel wat je nodig hebt te ja of te nee.
Voordelen:
Hij is sneller en reageert beter in sommige opzichten. Als je een Benchmark freak bent, dan kan overclocken ook helpen voor een hogere benchmark.
Nadelen:
Je PC is warmer (vandaar dat je die goede koeler nodig hebt) maakt waarschijnlijk meer herrie omdat de koeler zijn best moet doen. Ook verbruikt hij meer stroom. En als je verkeerd overclockt kun je zelfs je computer mollen

Bijvoorbeeld als je geheugen mee overclockt, of als je een te hoge V-core insteld.
Hier een filmpje over overclocken, veel plezier en succes ermee!
http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmOTYMQ/Overklok_special__Meer_prestaties_voor_hetzelfde_geld/