AndroidHealthClinic

Paneermeel...

Jix

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m70
Massa
74kg
Wat vinden jullie van paneermeel in de cut?

Voedingswaarde per 100 gram:
kcal 383
13 e
73 kh
1,5 v (onverzadigd)

Ik heb het nog nooit gebruikt maar het leek me handig om het samen met visfilet/kip in de oven te doen.. Daarnaast tel ik het natuurlijk tel bij mijn schema op.

• Like
Waarderingen: free
Wat vinden jullie van paneermeel in de cut?

Voedingswaarde per 100 gram:
kcal 383
13 e
73 kh
1,5 v (onverzadigd)

Ik heb het nog nooit gebruikt maar het leek me handig om het samen met visfilet/kip in de oven te doen.. Daarnaast tel ik het natuurlijk tel bij mijn schema op.

de voedingswaarde lijkt me wel goed

maar word dat niet gemaakt van wit brood?
en hoe zit het met de voedingsvezels, vit en mineralen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie dat het inderdaad van wit brood gemaakt wordt:

Paneermeel is een afvalproduct uit de beschuit-industrie. Het kan ook worden gemaakt door twee beschuiten of droog brood fijn te wrijven. Paneermeel wordt gebruikt om voedingswaren die gefrituurd of gebakken moeten worden te voorzien van een krokant laagje.

Vit/Min:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=759

Ik ben van plan om er maar een klein hoeveelheid te gebruiken, 2-3x p/w, dus de GI maakt dan denk ik niet veel uit (?). Overigens vraag ik me af of ik niet hetzelfde resultaat met fijngewreven volkorenbrood kan krijgen..

Paneermeel is een afvalproduct uit de beschuit-industrie. Het kan ook worden gemaakt door twee beschuiten of droog brood fijn te wrijven. Paneermeel wordt gebruikt om voedingswaren die gefrituurd of gebakken moeten worden te voorzien van een krokant laagje.

Vit/Min:

Ik ben van plan om er maar een klein hoeveelheid te gebruiken, 2-3x p/w, dus de GI maakt dan denk ik niet veel uit (?). Overigens vraag ik me af of ik niet hetzelfde resultaat met fijngewreven volkorenbrood kan krijgen..

of je kan mss zelf paneermeel maken van oud volkorenbrood of meergranenbrood? is veel gezonder dan wit brood.

• Like
Waarderingen: Jix
  • Topic Starter Topic Starter
Thx, zal binnenkort eens kijken hoe het uitpakt.

Vit/Min:

GI boeit geen ene reet als je de carbs van die maaltijd combineert met vetten.

Terug
Naar boven