Fitness Seller

Pannekoeken met (redelijk) goede verhoudingen!!

Bzar

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Pannekoeken met (redelijk) goede verhoudingen.​

Koopmans Mix voor pannekoeken speciaal bevat per 100g 330kcal waarvan: 9,5g eiwit, 69kh, 1g vet.
Per 400g (gehele verpakking) is dit dus 1320kcal waarvan: 38 eiwit, 276kh, en 4g vet.

Melk bevat per 100ml 50kcal waarvan: 4g eiwit, 5kh, 1,5g vet.
Per 800ml (vermelde toevoeging) is dit dus 400kcal waarvan: 32 eiwit, 40kh en 12g vet.

1 Ei bevat per 82kcal waarvan: 7g eiwit, 0kh, 6g vet.
Per 5 eieren (vermelde toevoeging = 2 eieren) is dit dus 410kcal waarvan: 35 eiwit, 0kh en 30g vet.

Het totaal = 2130kcal waarvan 105e, 316kh en 46g vet.

Eén ei weegt gemiddeld 60g en 100ml melk staat ongeveer gelijk aan 100g, dus:
Gewicht totaal = 400g + 800g + 5x60g = 1500g

Als je uit het beslag dat je krijgt, 15 pannekoeken haalt, weegt één pannekoek 100g en is de voedingswaarde per pannekoek 140kcal waarvan 7g eiwit, 21,1 en 3,1g vet.

De verhoudingen zijn dan:
(7x4):140x100=20% eiwitten
(21,1x4):140x100=60,29% koolhydraten
(3,1x9):140x100=19,93% vet

Dit komt weer neer op 100,22% dus dit klopt wel zo ongeveer.

Let op: ik hou nu geen rekening met de olie/boter waarin je bakt, dat brengt natuurlijk ook verandering in de verhoudingen. Soieso zou een betere verhouding ook 25% vet zijn (,alhoewel niet iedereen het daar natuurlijk mee eens is!).;)

• Topic Starter Topic Starter
Met pannekoeken heb ik het nog niet geprobeerd, maar een truukje dat ik vaak gebruik om snel eieren te bereiden is:

Pak x eieren en doe deze in een bakje. Doe er volgens een (stenen) bord overheen. Doe deze telkens 1-1,5 minuut in de magenetron en kijk tussedoor of de eieren al klaar zijn.

Als je van plan was om pindakaas op de pannekoeken te smeren, dan zul je ze toch moeten bakken!!

Succes!!!

Laatst bewerkt:
woensdag eens proberen ! tHnx

ben nu aan het maken;)

Met pannekoken heb ik het nog niet geprobeerd, maar een truukje dat ik vaak gebruik om snel eieren te bereiden is:

Pak x eieren en doe deze in een bakje. Doe er volgens een (stenen) bord overheen. Doe deze telkens 1-1,5 minuut in de magenetron en kijk tussedoor of de eieren al klaar zijn.

Ik heb het al eerder gehoord, maar klinkt ranzig. Watvoor effect krijg je dan? net alsof je het het gekookt in heet water???

BFFM Apple/cinnamon oatmeal pancakes. uiterst lekker: (let niet op dat wijfie) offtopic: k*t haan.

VIDEO.

bedankt...kwas al klaar met bakken:(

Hoeveel gr. is 3/4 cup? 85?

google eens zou ik zeggen:) Doe ik ook wel eens als ik maten en verhouding wil omrekenen, ben je aan het bakken voor me?:D

Haha :D
Ik heb al eens gegoogled, maar ik kom altijd andere hoeveelheden uit naargelang het gaat om bloem, boter, bruine suiker etc. Havermout staat er helaas nooit tussen.

ik help je zo, zit net me pannekoeken op te eten, jij duurde me vandaag te lang voor je wat lekkers voor me had:D

Je kan ook de AH pannenkoeken kopen (magnetron)
4 minuten in de magnetron voor 12 stuks op 700watt
En dan met Whey poeder bestrooien :p

Nee dit is niet smerig.

Je kan ook de AH pannenkoeken kopen (magnetron)
4 minuten in de magnetron voor 12 stuks op 700watt
En dan met Whey poeder bestrooien :p

Nee dit is niet smerig.

welles :) (haalt het niet bij mijn verse havermout-rozijnen pannekoekjes (met karnemelk en zuiveringszout)).

zuiveringszout ? WT** ? :)

doe er meestal gewoon zout op...of zal ik niet op elke slak zout leggen?:D

Ik denk dat ik ook maar eens zo´n bord ga aanschaffen dan. Het wordt de laatste tijd steeds erger.

yep (is een rijsmiddel in combinatie met de zure karnemelk)

Ik heb nog geen kanker, dus het MOET wel werken :) (net zoals het bord "verboden voor olifanten" op mijn voordeur goed schijnt te werken)

hahahah.. :) well... can't argue with that then.

Terug
Naar boven