grodt
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 18
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 15%
"Het is onmiskenbaar dat mensen in onze huidige netwerk- en informatiesamenleving mondiger en zelfstandiger zijn dan vroeger. Gecombineerd met de noodzaak om het tekort van de overheid terug te dringen, leidt dit ertoe dat de klassieke verzorgingsstaat langzaam maar zeker verandert in een participatiesamenleving. Van iedereen die dat kan, wordt gevraagd verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar eigen leven en omgeving." Aldus Willem Alexander in zijn eerste troonrede (2013)
De overheid zal zich dus steeds verder terugtrekken, en er zal worden gekort op het socialestelstel. De bal komt bij de burger te liggen. Taken waar de overheid normaal verantwoordelijk voor was, zoals ouderenzorg, gehandicapten zorg & het degelijk houden van de buurt komen nu bij de burger te liggen.
Wat denken jullie? Werkt zo'n participatiesamenleving of is het slecht een mooi sprookje. Zijn mensen daadwerkelijk bereid om zich in te zetten voor 'zwakkere' medemensen of niet?
Ik ben benieuwd wat jullie denken van een zogenaamde participatiestaat,
al zeker omdat ik er morgen tijdens mijn examen een betoog/beschouwing over moet schrijven
De overheid zal zich dus steeds verder terugtrekken, en er zal worden gekort op het socialestelstel. De bal komt bij de burger te liggen. Taken waar de overheid normaal verantwoordelijk voor was, zoals ouderenzorg, gehandicapten zorg & het degelijk houden van de buurt komen nu bij de burger te liggen.
Wat denken jullie? Werkt zo'n participatiesamenleving of is het slecht een mooi sprookje. Zijn mensen daadwerkelijk bereid om zich in te zetten voor 'zwakkere' medemensen of niet?
Ik ben benieuwd wat jullie denken van een zogenaamde participatiestaat,
al zeker omdat ik er morgen tijdens mijn examen een betoog/beschouwing over moet schrijven