Fitness Seller

Pauze van een maand

ArnoVH

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
85kg
Aangezien ik de komende maand blok heb en dus veel moet studeren,
Heb ik geen tijd om te gaan fitnessen en ik heb de komende maand ook rijverbod..

Normaal ga ik 4 keer in de week naar de fitness en eet ik behoorlijk wat.
Als supplementen neem ik creatine, proteine shake en caseine shake.

Ipv te gaan fitnessen dacht ik in de plaats bij men thuis op de crosstrainer te gaan en om de dag wat sit ups en push ups te doen.

Moet ik dan steeds zoveel blijven eten en moet ik mijn supplementen doornemen?

Je zou na die 4 weken wel wat minder kracht hebben dan nu. Maar je pakt het wel weer sneller op aangezien je voorheen al hebt gesport. Ik ben ook eens 6 week gestopt, max BP was toen 65kg en heb daar toen een half jaar voor getraint. Toen ik na 6 week weer begon kon ik nog geen 3 setjes van 10x40kg en nu(2week later) max ik weer het zelfde. Ik weet niet hoe het zit met supplementen maar ik denk dat als je niet traint je lang niet zoveel eiwit enzo nodig hebt. En je verbrand ook minder dus ik nee aan dat je lang niet zoveel kcal nodig hebt als wanneer je wel traint

Aangezien ik de komende maand blok heb en dus veel moet studeren,
Heb ik geen tijd om te gaan fitnessen en ik heb de komende maand ook rijverbod..

Normaal ga ik 4 keer in de week naar de fitness en eet ik behoorlijk wat.
Als supplementen neem ik creatine, proteine shake en caseine shake.

Ipv te gaan fitnessen dacht ik in de plaats bij men thuis op de crosstrainer te gaan en om de dag wat sit ups en push ups te doen.

Moet ik dan steeds zoveel blijven eten en moet ik mijn supplementen doornemen?

nee.

Eet op onderhoud, en schrap de supplementen maar.

nee.

Eet op onderhoud, en schrap de supplementen maar.

Mensen geven vaak dit advies als iemand een (korte) pauze ingelast. Maar je 'onderhoud' wordt toch mede bepaald door je activiteitsfactor? Dus stel dat je in een normale week drie keer redelijk intensief traint, dan vermenigvuldigt je BMR met 1,55. In een rustperiode is dit toch niet zo?
Betekent dit dat je voor zo'n rustperiode je onderhoud opnieuw moet bepalen (maal 1,35) of enkel wanneer de rustperiode meer dan een week is?

Terug
Naar boven