MuscleMeat

PC start pas op na 2 minuten?

de pelt

Cool Novice
Waardering
2
Tja, elke keer dat ik op de startknop druk duurt het minstens 2 minuten vooraleer de pc opstart, soms wel 4-5minuten. Iemand een idee van het probleem?

Grts

Als ik je goed begrijp: Het duurt circa 4 minuten voordat de PC volledig opgestart is?
Sluit je hem toevallig ook op een 'aparte' manier af?
Anderzijds, probeer eens te defragmenteren of herinstalleer Windows.

Wat voor OS heb je?

kun je de harde schijf horendraaien vanaf het begin of duurt het een paar minuten voordat die begint te draaien ?

meer info plz..
blijft hij dan "hangen" tijdens bij het BIOS scherm, of bij Windows met de progress bar, of... ???

• Topic Starter Topic Starter
Dus: Ik druk op de startknop en hoor een heeel fijn piepend geluidje, nauwlijks hoorbaar trouwens, maar bewijst wel da de startknop nog werkt. Maar opstarten doet hij niet, geen hardeschijven, bios etc. En of ik nu 1 keer op 100 keer op strat druk, maakt niets uit, hij start echt alleen als hij goesting ervoor heeft...
Gisteren zette ik de voeding af en terug op (achteraan de pc) en plots starte hij op.
Nog iets raars: ik was er deze middag met een mes een draadje terug aant het insteken en maakte daarbij een kortsluitingske, tussen een schroef en een component van de printplaat en toen starte hij ook op :rolleyes:

Voor de rest gebruik ik de pc gewoon normaal.

Grts & mercie voor de help!

normaal bij jou beschrijving zou hij een aantal keer moeten beepen, aan het aantal weet je wat er fout loopt

alles afkoppelen, behalve 1 HD, keyboard en 1 geheugenlatje
en opstarten

Terug
Naar boven