XXL Nutrition

PC van afstand beheren

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Iemand heeft mij gevraagd of ik het zo kan regelen dat hij vanaf thuis (laptop) zijn computer op zijn werk kan besturen/beheren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

VPN ofzo heb ik niks aan, het is een kleine organisatie en het mag dus weinig kosten, liefst helemaal niks.

Ik ken wel programma's zoals RemoteAdministrator en PCAnywhere, maar deze werken alleen als je in hetzelfde LAN zit, wat dus niet zo is in dit geval.

Iemand een idee/oplossing?

netbus 2.0 alleen je moet wel weten wat je doet en de poorten moet ook open staan

• Topic Starter Topic Starter
netbus 2.0 alleen je moet wel weten wat je doet en de poorten moet ook open staan

Ja dat is dus het k*tte, ik werk daar zelf niet, ben ook verder niet bekend met het netwerk daar etc. Heb niet echt trek om in de firewall/router te gaan zitten kloten. Plus, ik weet niet hoe zijn thuissituatie is, want ik ken die hele persoon niet. Is dus een beetje via-via gevraagd aan mij. Heel fijn, maar goed, tnx in ieder geval.

R-Admin oftewel RemoteAdministrator werkt absoluut ook vanaf een ander netwerk, ik beheer vanuit huis de servers van het bedrijf en ook van anderen. Of je nu het IP adres van je Intranetwerk invoert of van een extern netwerk maakt natuurlijk niets uit.

[Link niet meer beschikbaar]

Je moet aanvinken dat je externe gebruikers verbinding met je pc mogen maken. Daarna je ip adres opzoeken via start => uitvoeren => cmd => ipconfig. Dit ipadres invullen in de verbinding met een extern bureaublad venster.

In de link opgegeven vind je wel alle info dat je nodig hebt.

R-Admin oftewel RemoteAdministrator werkt absoluut ook vanaf een ander netwerk, ik beheer vanuit huis de servers van het bedrijf en ook van anderen. Of je nu het IP adres van je Intranetwerk invoert of van een extern netwerk maakt natuurlijk niets uit.

Ah ok, is dit bij nieuwe veries dan het geval? Dacht vroeger dat dat niet kon, alleen in je eigen lan. Met R-admin ben ik wel bekend, denk dat ik daar dan voor ga. Tnx.

Je moet alleen even poort 4899 in je router forwarden!

logmein.com :)

Logmein hoef je in princiepe niks te downloaden op een andere pc.

Alleen natuurlijk op de client. dat is het grote voordeel.

aangezien je gewoon kan remoten via je browser!

Logmein hoef je in princiepe niks te downloaden op een andere pc.

Alleen natuurlijk op de client. dat is het grote voordeel.

aangezien je gewoon kan remoten via je browser!

Ja, dat is wel handig. Sowieso moet ik het even doorspreken met degene waar het voor is natuurlijk, weet niet hoe handig hij is met pc's enzo :)

Terug
Naar boven