AndroidHealthClinic

PC zwaar beveiligen

Chapeloere

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Ik zoek een programma waarmee ik bepaalde mappen met passwoord wil beveiligen.

Je hebt wel programma's zoals folder guard pro etc, die werken goed ...
Maar als je in veilige modus opstart kan je gewoon die mappen openen en is er van folder guard geen sprake meer :rolleyes:

Iemand tips?

Laatst bewerkt:
Wat ik zelf gebruik is TrueCrypt. Hiermee maak je een bestand aan (of je gebruikt een aparte partitie) die je vervolgens mount als een drive. In die drive kun je dan je data neerzetten alsof het een aparte partitie is. Zodra het ding niet gemount is, kom je er gewoon niet in zonder password.
Een wachtwoord van 20+ karakters is sowieso wel aan te raden.

Programma is gratis en open source. beschikbaar voor Windows en voor Linux kernel 2.6 en hoger.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik zelf gebruik is TrueCrypt. Hiermee maak je een bestand aan (of je gebruikt een aparte partitie) die je vervolgens mount als een drive. In die drive kun je dan je data neerzetten alsof het een aparte partitie is. Zodra het ding niet gemount is, kom je er gewoon niet in zonder password.
Een wachtwoord van 20+ karakters is sowieso wel aan te raden.

Programma is gratis en open source. beschikbaar voor Windows en voor Linux kernel 2.6 en hoger.

Dat programma heb ik al es geprobeerd.
Als ik een file aanmaak, op mount klik , en mijn passwoord ingeef zegt ie :

incorrect password or not a truecript volume ???

En verder geraak ik niet :(

Ik zie niet in waarom je dit zou willen ... username en password beveilging op de login van je windows moet afdoende zijn

Dat programma heb ik al es geprobeerd.
Als ik een file aanmaak, op mount klik , en mijn passwoord ingeef zegt ie :

incorrect password or not a truecript volume ???

En verder geraak ik niet :(
Je hebt toch wel eerst een bestand aangemaakt in TrueCrypt of probeer je zo een willekeurig bestand te versleutelen?
Anders probeer de optie "Display Password" eens, wellicht dat je tijdens het aanmaken of invoeren een typefout hebt gemaakt.

Ik zie niet in waarom je dit zou willen ... username en password beveilging op de login van je windows moet afdoende zijn

Das toch een grapje hoop ik he? :D
Lees voor de gein maar eens dit stukkie wat ik een hele tijd terug een keer in elkaar gezet heb.

Ik zoek een programma waarmee ik bepaalde mappen met passwoord wil beveiligen.

Je hebt wel programma's zoals folder guard pro etc, die werken goed ...
Maar als je in veilige modus opstart kan je gewoon die mappen openen en is er van folder guard geen sprake meer :rolleyes:

Iemand tips?

Ja.. je moet bij folder guard wel aanzette dat ie in veilige modus ook moet beveiligen !! :D

Ja.. je moet bij folder guard wel aanzette dat ie in veilige modus ook moet beveiligen !! :D

Dat schiet nog niet op als folderguard niet daadwerkelijk de folders versleuteld maar alleen met een wachtwoord beveiligd...
Een simpele manier om daar om heen te komen is op te starten met een ander besturingssysteem. Bijvoorbeeld knoppix vanaf cd.

Dat schiet nog niet op als folderguard niet daadwerkelijk de folders versleuteld maar alleen met een wachtwoord beveiligd...
Een simpele manier om daar om heen te komen is op te starten met een ander besturingssysteem. Bijvoorbeeld knoppix vanaf cd.

Knoppix is best wel grappig ja , heb ik altijd bij me . Al veel mensen mee zitten gehad van jij geraakt niet in men pc of files :D .

wat een hoop gedoe om je pr0n te beveiligen tegen onbevoegde..

hmm.. idd, had ik ff nie over nagedacht:cool:

Wellicht is ''FolderLock' iets voor jou , ik heb overigens geen ervaring of je de bestanden in veilige modus kan openen.

Ik heb zelf FolderAcces voor mn pron :p

Terug
Naar boven