XXL Nutrition

Pechtold ‘Politicus van het Jaar

Peiling Peiling Pechtold ‘Politicus van het Jaar

• Totaal stemmers
    30

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Pechtold ‘Politicus van het Jaar

AMSTERDAM - Alexander Pechtold, fractievoorzitter van D66, is uitgeroepen tot ‘Politicus van het Jaar 2009’.

De parlementaire pers verkoos hem boven minister Eberhard van der Laan (PvdA) en Tweede Kamerlid Paul Tang (PvdA) die op plaats 2 en 3 eindigden. De jaarlijkse verkiezing is een samenwerkingsverband van de zender Radio 1 en de NOS.

Pechtold kreeg de titel "voor de wijze waarop hij het politieke debat voert. Hij doet dat helder, met humor en met originaliteit en weet daardoor politiek leuk te maken". Ook ziet de Haagse pers hem als "dé oppositieleider, als iemand die D66 eigenhandig uit het slop haalt en als een politicus die, ondanks slechts drie zetels, alomtegenwoordig is."

Als ‘Politiek talent van 2009’ werd het Tweede Kamerlid Jolande Sap (GroenLinks) gekozen.

Pechtold zit sinds november 2006 in de Tweede Kamer als fractievoorzitter van D66. Daarvoor was hij ruim een jaar minister voor bestuurlijke vernieuwing en Koninkrijksrelaties.

Pechtold neemt de titel over van Wouter Bos, die vorig jaar tot Politicus van het Jaar werd uitgeroepen.

bron: telegraaf.nl

Waarom zijn het eigenlijk steeds linkse politici? Wie is de jury?

Wat een onzin zeg, het enige wat die loser kan is andere bekritiseren, met name Wilders, maar zelf een keer standpunten aanbrengen of aangeven waar z'n partij nou echt voor staat is te moeilijk.

Pechtold, op naar een nog grotere EU.
3515wlv.gif

Ok, en zijn er dan nog richtlijnen voor die parlementaire journalisten of is het puur emotie?
Puur emotie uiteraard.

Als de tweede kamerleden zelf kiezen wint Rutte. Als het Nederlands volk kiest wint Wilders.

Grappig detail: Als er voor de slechtste politicus wordt gekozen verliest Wilders ook :D

Pechtold is een draaikont en doet alles om tot electoraal gewin te komen. Wat Rita uitdraagt (niet links, niet rechts maar recht door zee) voert Pechtold in de praktijkuit. D66 is de middenpartij bij uitstek maar zet zich daarbij wel af tegen partijen die nog populistischer te werk gaan. In dit geval de PVV dus en dat scoort.

D66 zal bij een eventuele coalitie alle principes weer overboord zetten en net zo hard weer in elkaar storten als ze nu op komen. Dat doen ze keer op keer.

Hij wil gewoon de Verenigde Staten van Europa maken.

Het wordt een keer tijd dat mensen wakker worden en op de enige echte democratisch liberale partij gaan stemmen!

Pechtold is een draaikont en doet alles om tot electoraal gewin te komen. Wat Rita uitdraagt (niet links, niet rechts maar recht door zee) voert Pechtold in de praktijkuit. D66 is de middenpartij bij uitstek maar zet zich daarbij wel af tegen partijen die nog populistischer te werk gaan. In dit geval de PVV dus en dat scoort.

D66 zal bij een eventuele coalitie alle principes weer overboord zetten en net zo hard weer in elkaar storten als ze nu op komen. Dat doen ze keer op keer.

Helemaal mee-eens altijd al een partij geweest zonder ruggegraat.
En bij die Pechtold denk ik alleen maar (diepe zucht) daar heb je er weer zo 1.
Het Meneertje gaat wat voetballen met wat Marokkaanse jochies in een probleembuurt om dan verongelijkt te zeggen in de camera 'dat het allemaal wel meevalt met die probleem jochies'

Hij had net als Prem Radhakishun destijds een steen tegen zijn harses moeten krijgen, die was daarna ook meteen genezen van zijn Politiek correcte kwaal.

Laatst bewerkt:
Ik vind Elbayrak behoorlijk lekker, die mag van mij altijd winnen.

D66 heeft al tijden de naam niet duidelijk te willen zijn over waar ze nu echt voor staan. Ik kan me nog een strip van Verstraten herinneren over de verkiezingstrijd tussen van Agt en den Uyl waarin van Mierlo wordt gevraagd waar D66 nu voor staat....zijn reactie: "Zeg ik lekker niet"

Dat imago hebben ze nog steeds en ik kan me er niet aan onttrekken dat D66 gewoon altijd zijn oren laat hangen naar wat er nu weer populair is. Die partij heeft gewoon geen echte stabiele politieke basis.

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Is Wilders politicus van het jaar geworden? volgens mij niet.

Neeee...maar dat neemt niet weg dat het andersom ook geldt. Dus je kan iemand niet bekritiseren over de leegte van zijn standpunt met als voorbeeld de andere lege orator ;) EN zijn aanvallen op Wilders zijn niet de reden dat hij verkozen is...maar zijn gevoel voor humor :)
:roflol:

Overiges was het een keus tussen bagger, modder, en natte aarde...

Pechtold, Eberhard en Tang....jezus....het is echt, echt, echt heel erg slecht gesteld met de kwaliteit van de Nederlandse politici

Terug
Naar boven