AndroidHealthClinic

Persoonlijke consequenties economische crisis

hckid

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
Nu er een vijftal jaren voorbij zijn sinds de term economische crisis voor het eerst werd genoemd, ben ik benieuwd naar de effecten die het op een ieder persoonlijk heeft. Wie van jullie ondervindt problemen op het gebied van werk/ carrière, huisvesting enz? En vooral, wat voor effect heeft dit op jullie stemming?

Er zullen vast wel meerdere topics over zijn geweest, maar ik ben benieuwd hoe het anno 2013 is gesteld met de gevolgen voor de jonge mannen, zoals op DBB.

Begin eens met je eigen verhaal dan.

Ik krijg geen pensioen meer.

Stukje moeilijker om werk te vinden en veel leegstand in de binnenstad. Financieel vreet ik nog steeds a-merk producten, hebben wij nog steeds 2 auto's en is mijn loon gelijk gebleven.. alleen benzine en bier zijn zoveel duurder geworden.

Arbeidsmarkt is helemaal verrot, bijna alles is op uitzendbasis voor een hongerloontje. Mn aandelen zijn geen hol meer waard, 1 van mn investeringen is over de kop.
En net op de dag dat ik al mn spaargeld op zilver zette was de dag dat zilver het laagste punt van het jaar/afgelopen jaren in dook (Turbo's dus 70% weghh)

Verder merk ik er weinig van..

Ik raak me appartement niet kwijt en kan hierdoor geen hond nemen.

In het begin werd ik er wel een beetje gek van. Je leest en hoort niets anders meer dan negatieviteit. Ging ook elke dag een stuk of 3 nieuws sites af. Ik volg nu geen nieuws meer behalve wat hier soms op dbb terecht komt.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn aandelen zijn minder waard geworden en mijn 'kapitaal' is gehalveerd. Verder ben ik vooruit gegaan in mijn carrière, terwijl de arbeidsmarkt krap is. Veel vrienden van mij zijn afgestudeerd, maar zitten al een paar jaar zonder werk in het veld waar ze voor gestudeerd hebben. Verder merk ik dat de maandelijkse financiële druk steeds hoger wordt, maar het valt me allemaal nog wel mee...

Ik ben er in ieder geval geen moment ongelukkig door geworden..Ik zie overal om mij heen zulke extreme reacties, dat ik toch verwacht had dat mensen hier in diepe dalen zouden zitten.

ik ga nog steeds 2keer per jaar op vakantie, en koop nog steeds genoeg luxere artikelen,dus ik heb niks te klagen:D, zit alleen met mn appartement die steeds minder waard wordt:(

Terug
Naar boven