Fitness Seller

Persoonlijke Supplementen vraag

Drugstar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
100kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb al aardig wat topic’s gelezen over supplementen en hoe en wat, maar ik vind het allemaal zo veel dat ik niet helemaal wegwijs wordt in wat er allemaal is en wat handig is voor mij persoonlijk. Daarom mijn vraag om min of meer een persoonlijk advies van de mensen die er meer verstand van hebben!

Ik heb de afgelopen 2.5 á 3 jaar gemiddeld 3 a 4 keer in de week aan fitness gedaan. Met name krachttraining en gewichten tillen (weinig tot geen cardio). Mijn gewicht lag toen op de 97 kilo met een onbekend vetpercentage. Nu doe is sinds +/- 6 maanden ook aan Rugby. 2 keer in de week trainen en 1 keer wedstrijd. En is mijn gewicht terug gelopen naar de 91 kilo met een vetpercentage van 13%. Daarnaast ga ik nog steeds 2 á 3 keer per week naar de sportschool.

Nou wil ik graag meer spiermassa aanmaken. En met name zorgen dat ik door het vele trainen en het sinds kort zo intensief rennen op het rugbyveld al helemaal geen of te veel spiermassa ga afbreken.

Ik heb eigenlijk nooit supplementen gebruikt, op creatine dan na. Verder eet ik gemiddeld 5 á 6 keer per dag.

Wat zijn jullie adviezen voor mij? En heeft het voor mij ook daadwerkelijk zin om supplementen te gaan gebruiken

Ik ben 1.79m - 91kg – 13% vet – 21 jaar

Groetjes Drug

Misschien whey voor wat extra eiwitten, maar als je voeding op orde is kan je daar ook alles wel uit halen.

Weight/mass Gainers shakes en/of gewoon goede voeding

whey zou indd kunnen voor s'ochtends en rond het sporten.

Je zou ook voor je wedstrijden / trainingen bcaa's kunnen nemen om spierafbraak voor een gedeelte te voorkomen.

Een maat van mij doet ook rugby. Traint ook 2x in de week en 1 keer wedstrijd. doet verder 2 keer in de week full body..
Hij zit aan de lean gainer, vitamine, creatine en bcaa's en vreet als een beest..

Hij is sinds die dat gebruikt echt buff en droog.. ongv 1,70m, tussen de 90 en 100 kilo met een vetpercentage die ik schat tussen de 8 en de 11..

Heb daardoor ook zitten twijfelen om te gaan fanatiek te gaan rugbyen. Hou er alleen niet van om 6 man boven op me lichaam te hebben..

Laatst bewerkt:
miss een pre workout supplement in de rust bij je wedstrijd, word je helemaal wild denk ik :P

heb het een vriend keer gegeven bij voetbal, ging als een speer.

Gezien je wens om massa aan te komen en verlies van spiermassa wil voorkomen zou ik zelf zorgen dat je of uit je voeding of met een whey supplement genoeg eiwitten binnenkrijgt. BCAA's zijn dan ook een goed idee. Een PWO zoals hierboven gesuggereerd geeft een behoorlijke energy boost op het veld of in de gym, maar doet niks om massa te behouden volgens mij :) Zou wel willen dat ze dat in die goeie oude tijd dat ik op rugby zat op de markt hadden, dan was dat geschouw met boomstammen tijdens de trainen een stuk plezieriger geweest :P

• Topic Starter Topic Starter
Heb daardoor ook zitten twijfelen om te gaan fanatiek te gaan rugbyen. Hou er alleen niet van om 6 man boven op me lichaam te hebben..

Die 6 man hangt er natuurlijk wel weer een beetje vanaf waar in het veld je staat haha :P maar het blijft wel apart jah!

Wil in ieder geval iedereen alvast bedanken voor de info. Wat zijn goede merken voor Whey, BCAA's en PWO's. aangezien ik hier geen ervaring mee heb en jullie wel :D.

Groetjes Drug

Voor whey en bcaa's check de huismerken van boardsponsors..goede producten en niet te duur tegen over bekende amerikaanse merken die te duur zijn..
En welke pwo goed verschilt per persoon ene werkt wel en andere niet.
Als je bestelling plaatst vraag anders om sample van pwo's

Terug
Naar boven