XXL Nutrition

Persoonlijke top 10 beste games aller tijden en alle consoles

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Aangezien hier aardig wat mensen zitten die wel eens een spelletje spelen ben ik wel eens benieuwd wat ieders top 10 alle beste games aller tijden op alle consoles is. Hier de mijne:

1. Unreal Tournament (PC)
2. Duke Nukem 3D (PC)
3. Halo 2 (XBOX)
4. Mortal Kombat 1 (Sege Megadrive)
5. Command & Conquer (PC)
6. Mashed - multiplayer mode! - (XBOX)
7. Sonic The Hedgehog (Sege Megadrive)
8. Atomic Bomberman (PC)
9. Phantasmagoria (PC)
10. Vitua Tennis (Dreamcast)

1) Civilization 1 (Pc)
2) Command and Conquer 1 (Pc)
3) Xenon 2 (Amiga)
4) Silkworm (Amiga)
5) Ik+ (Amiga)
6) Super Hangon (Amiga)
7) Hybris (Amiga)
8 ) SSX3 (Xbox
9) Duke Nukem 3D (Pc)
10) Halflife (Pc)

Zoveel favorieten eigenlijk, maar die Amiga games kon je echt blijven spelen tot diep in de nacht (tot je weer een nieuwe highscore had). Voor de processor die er in zat en het geheugen waren het supergames. Silkworm kon je co-op spelen, dan was het helemaal super.

Speciale vermelding voor Pacman en Asteroids op de Atari 2600, klassiekers van de arcade spellen bij je thuis begin jaren 80. Vanguard was op die machine fraai te noemen, gelet op de mogelijkheden dan.

met name veel strategie games gespeeld met als absolute topper:
transport tycoon!
verder:
blues brothers op den amiga (@EricR: dat bakkie rockte idd iedere pc van het bureau af!).
Red Alert
Command & Conquer
Need for speed

nu speel ik eigenlijk nooit meer spelletjes op mn pc.... (gitaar naast me is een stuk aantrekkelijker :D)

• Topic Starter Topic Starter
Amiga fan die EricR :) Maar ik moet je gelijk geven, die games toendertijd moesten het niet hebben van grafics e.d. maar gewoon puur en alleen op speelbaarheid. Daarom heb ik ook spellen als atomic bomberman en mashed hoog staan; simpele spelletjes die wel voor uren gameplezier zorgen!

Jammer dat het hele amiga tijdperk een beetje voor mijn tijd was. Ik heb er wel wat op gespeeld, maar zelf nooit die console gehad en daarom ook nooit veel gespeeld.

GTA S.A (PS2)
GTA V.C. (PS2)
GTA 3 (PS2)
Mercenaries (PS2)
SSX 3 (PS2)
Pong (pong kast)
:D

Atari 2600 was zelfs mijn tijd, damm I'm old :D Amiga was qua games ver voor op de pc in die tijd. Pas ergens in 1993 of zo begon de PC een beetje games te krijgen die qua speelbaarheid en graphics in de buurt kwamen.

1: Civilization 1
Het allerbeste spel ooit! Ver zijn tijd vooruit.

2: Dune II
De vader van de RTS spellen.

3: Wolfenstein 3D
De vader van de FPS spellen.

4: Transport Tycoon
Verslavend as hell.

5: Command and Conquer
Eerste spel dat ik zelf gekocht heb.

6: Age of Empires
Omdat ik er heel goed in was, heeft me de nodige studievertraging opgeleverd destijds.

7: Stunts
Zelf je baan bouwen en er dan over gaan racen en dat in 1990! Waarom is hier nooit een degelijke opvolger op gekomen!?

8: Day of the Tentacle
Erg droge humor.

9: Sim City
Ook de eerste van zn soort.

10: zijn er nog zooo veel meer die op dit lijstje zouden moeten...

Eervolle vermelding nog voor Full Throttle van Lucasarts, maar vooral omdat ik er ooit 1 van de eerste walktroughs bekend voor heb geschreven. Kreeg ik jaren later een mailtje van een gozer wat ik nou precies bedoelde in een gedeelte van die walktrough.

Full Throttle was cool ja, als je die andere gasten van de motor moest meppen :D LucasArts maakte altijd mooie spellen. Sam & Max Hit the Road bevoorbeeld.

Whahaha ja man EQ, STUNTS!!! Dat was idd erg vet!

En Full Throttle was ook een erg vet spel toendertijd!

Sim City hoort ook in mijn top10 eigenlijk, maar ja geen plek meer. Eerste versie met alleen vlakken en nu bouw je hele steden met superveel details.

1) Unreal Tournament

2) Age of Empires qonquers

3) Quake 1

4) Quake 2

5) Duke Nukem 3d

6) Halflife

7) Pitfall

8) Quake Arena

9) Age of empires

10) Wacky Racers of zoiets

Ja ja, ik heb Stunts nog op een diskette staan! Alleen heeft mijn pc geen diskette station meer :(

Vroeger speelde ik ook Larry, want daar zou je naakte vrouwen in kunnen zien :eek: :D Dat was in de tijd dat internet nog niet bestond en je pr0n alleen over de bbs kon krijgen *nostalgie*

1. Gothic 2 (pc)

2. Deus Ex 1 (pc)

3. Breath of Fire 3 (psx)

4. Resident Evil 4 (gamecube)

5. Gothic 1 (pc)

6. Zelda The Wind Waker (gamecube)

7. Mario Kart Double Dash (gamecube)

8. Bomberman 5 (snes) (bomberman multyplayer :coolnana: )

9. Red Alert (pc)

10. Mario World (snes)

Zo ongeveer waar ik me het meest en het langst mee vermaakt heb :)

1Doom
2Dave[heel oud spel op 386 kon je hem spelen, komt volgens mij van de Atari]
3Comander keen 4
4Mortal combat
5Duke nukem3d
6Super mario world
7Raptor op de 486
8Wolfenstein op de 486
9Donkey kong country

10 ..........[voor die tijd ongeveer 1992 een echt vet spel komt uit de speelhallen vandaan. Op het begin van het zie je een grote hand met daar 3 figuren die je kan kiezen: een gespierd mannetje met een zwaard, een kabouter met een bijl, een mokkel met 2 messen. In elk level heb je drie spreuken die je kan gebruiken bij te sterke vijanden. Met de dwerg kan je soort van bliksemstralen opvragen, bij het gespierde mannetje een soort van ontploffingen en bij de mokkel een grote draak die vuur spuwt.

Als iemand het weet duizend maal dank en karma voor diegene

Duke Nukem 3D is het enige spel wat me ooit heeft kunnen boeien. Jaren lang gespeeld, alleen en tegen andere. Zelfs nog via 33k modempjus. Was er altijd ruzie wie naar wie moest bellen (die moest dus betalen) goeie ouwe tijd :D

1. Final fantasy VII
2. half life
3 gta series
4 monkey island
5 Quake 3 arena
6 Command and conquer % red alert
7 total annihilation
8 half life 2
9 chrono trigger
10 mario kart :o

Whahaha damn Golden Axe jah man, dat spel was ik dus laatst ook aan iemand aan't vertellen maar kon de naam ook niet meer herrineren! Thnx EQ!

Voor de geïnteresseerde:
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven