MuscleMeat

Photoshop hulp (krm)

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
De wallpaper hieronder heeft meerdere bomen nodig. Daarvoor zou een boom gekopieerd moeten worden en lager op de berg moeten komen.

Hiervoor heb ik de layer gedupliceerd. Heb ik een mask aangebracht op de kopie en heb ik met de magic wand tool de boom geselecteerd en alles errond zwart gekleurd zodat alleen mijn boom zichtbaar bleef. Helaas heb ik dan nog een probleem met de schaduw want de schaduw vloeit zo een beetje over in het gras dus kan ik deze niet mooi selecteren en alles errond zwart maken in de mask. Wie weet hoe ik dit kan oplossen zodat de boomschaduw mooi overloopt in het gras? Wrs moet dit op te lossen zijn door een manier van blenden waarbij de buitenkant van de schaduw snel overvloeit in het omringende gras waar de zon op schijnt. Helaas ken ik maar 1 blendingtechniek en daarmee wil het niet lukken. Een link naar een tutorial voor dit probleem op te lossen is ook goed.

afbeelding:
2006122017108247.jpg

Zelf tijden geleden dat ik photoshop heb gebruikt, maar weet nog wel dat je die layers moet mergen voordat je het totaal plaatje ziet..

En die schaduw kan je ook met magic wand selecteren toch, dan eronder plakken, en dan iets naar rechts draaien, omdat de lichtbron meer van voren komt.

En dr ws iets van een 'vingertje' ofzo waarmee je lijnen kon vervagen, waardoor 2 verschillende kleuren beetje overlopen/mengen.

zo... kamra pls.

2hhq2yq.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Zelf tijden geleden dat ik photoshop heb gebruikt, maar weet nog wel dat je die layers moet mergen voordat je het totaal plaatje ziet..

En die schaduw kan je ook met magic wand selecteren toch, dan eronder plakken, en dan iets naar rechts draaien, omdat de lichtbron meer van voren komt.

En dr ws iets van een 'vingertje' ofzo waarmee je lijnen kon vervagen, waardoor 2 verschillende kleuren beetje overlopen/mengen.

De schaduw kan ik niet selecteren en alles errond uitgommen of wegdoen met een mask, omdat de schaduw over moet lopen in het gras voor een natuurlijk effect. Ik heb momenteel dit resultaat door alleen de gom te gebruiken maar ik weet niet hoe ik die schaduw goed krijg:

fepd8g.jpg

Heb je de psd waar jij al die bomen hebt uitgeknipt?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het ondertussen opgelost. Ik heb de layer van de achtergrond en van de boom samengevoegd en heb dan de clone stamp tool gebruikt. Met die tool kan je het omringende gras kopieren met de alt-toets en kan je het op de randen van de schaduw "stempelen" en die tool geeft er zelf een lichtere afdruk aan zodat het ook wat lijkt op blenden.

Het ziet er nu heel natuurlijk uit maar wrs zou het er nog beter uitzien als ik het zou kunnen doen met een blendingtechniek waarbij ik een selectie kan maken van het gras aan de buitenkant van de schaduw en dat ik vervolgens met 1 techniek dit geselecteerde gras kan laten blenden met het gras van de achtergrondafbeelding. Indien iemand weet hoe je dit moet doen, is dit altijd nog welkom.

Dit is het resultaat voor moest iemand ooit een afbeelding nodig hebben met 3 bomen:

2nut3di.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit vent, netjes. En nu?

16ksp0.jpg

u welkom

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 12:21 ----------

wi0pb8.png

In CS6 heb je hier een nieuwe functie voor. Dat je 't weet.

Terug
Naar boven