XXL Nutrition

Photoshop vraagje

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Hoe kan ik het beste een simpele rechthoek maken zonder dat deze helemaal wordt ingekleurd?

Ik heb de tekst "<< Vorige" en wil daar een zwarte omlijning omheen.

Thanks

TongPo zei:
Hoe kan ik het beste een simpele rechthoek maken zonder dat deze helemaal wordt ingekleurd?

Ik heb de tekst "<< Vorige" en wil daar een zwarte omlijning omheen.

Thanks

euhm, paint ofzo?

selectie maken (rectangular selection)
en dan:-> make path -> stroke path with foreground colour. (die je dan zelf in kunt stellen)

weet zo niet meer uit mn hoofd of je selecties ook kunt 'stroken', geloof het wel, maar werken met paden rules zoveel harder :D

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
selectie maken (rectangular selection)
en dan:-> make path -> stroke path with foreground colour. (die je dan zelf in kunt stellen)

OK ik heb de rechthoek geselecteerd dmv rectangular marquee tool, maar waar vind ik de opties 'make path' en 'stroke path'?

hehe, is wel een paar jaar geleden dat ik photoshopte, maar het meeste is in de toolbox te vinden. En anders is er de gouwe ouwe F1 knop :D
Ook in het menu 'selection' zijn de opties te vinden.

• Topic Starter Topic Starter
Hehe wat een gedoe allemaal voor een simpele rechthoek. Ik doe het wel even met paint.

Thanks anyway bro.

Rechthoek maken met de rectancular marquee, vervolgens Edit --> Stroke. Daar kan je vervolgens de kleur kiezen en hoeveel pixels breed hij moet zijn :)

The Rock zei:
Rechthoek maken met de rectancular marquee, vervolgens Edit --> Stroke. Daar kan je vervolgens de kleur kiezen en hoeveel pixels breed hij moet zijn :)

ja die bedoel ik!

is ook wel tijdje geleden, en heb hier geen photoshop :D

Gewoon je tekst selecteren en dan blending options, dan outline of stroke ofzo..

Kan toch ook?

of je gebruik gewoon je line-tool en hoe het automatisch (als je shft ingedrukt houdt blijf je nog eens mooi recht)

verschillende opties maar het zal al wel inorde zijn :D

SiRoj zei:
Gewoon je tekst selecteren en dan blending options, dan outline of stroke ofzo..

Kan toch ook?

Dan krijg je zeg maar een extra randje om je letters heen, dus zeg maar aan de letters vast, en geen vierkantje zoals de TS bedoelt :)

Terug
Naar boven