AndroidHealthClinic

Pijnstillers

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Ik vroeg me af of hier mensen met ervaringen zijn met het trainen in combinatie met pijnstillers. Je hoort er nauwelijks iets over in tegenstelling tot AS, maar vroeg me af op welke schaal het gebeurd.

Heb wel met asprine getraint toen ik een zware polsblessure had. Maar of dat nu zo verstandig was... :o

Pijnstillers zouden spiergroei belemmeren.Is ooit een stukje over verschenen op Ergogenics .

Hier is het dan;

1 - 1 1 - 2 0 0 1

Ibuprofen remt spiergroei

Pijnstillers als Ibuprofen en Acetaminophen blokkeren de spiergroei. Amerikaanse bewegingswetenschappers ontdekten waarom. Ze remmen de aanmaak van de prostaglandine PGF2alfa.

De Amerikanen hadden al eerder aangetoond dat Ibuprofen de aanmaak van spieren afremt. Om het mechanisme van het effect te achterhalen lieten ze 24 twintigers trainen op negatieve sets op de leg-extensionmachine.

De proefpersonen kregen dagelijks of een placebo of de maximale dosis van de pijnstiller: 1200 milligram Ibuprofen of 4000 milligram Acetaminophen.

Voor en na de training maten de onderzoekers de aanmaak van PGF2alfa in de spieren van de proefpersonen. Bij de placebogroep steeg die door de training met 77 procent. Bij de Ibuprofengroep daalde die met een procent, bij de Acetaminophengroep met zestien procent.

Trappe TA, Fluckey JD, White F, Lambert CP, Evans WJ Skeletal muscle PGF(2)(alpha) and PGE(2) in response to eccentric resistance exercise: influence of ibuprofen acetaminophen. J Clin Endocrinol Metab 2001 Oct;86(10):5067-70. [PubMed]

Blijkbaar zijn niet alle pijnstillers slecht voor spiergroei,sorry.
Maar je moet er wel wat bijwerkingen bijnemen;

The anabolic influence of aminopyrine

Edward Ehrlich, Kathleen Lugibihl, Richard Landau
University of Chicago School of Medicine, Chicago
Metabolism. Volume 13, Issue 9, September 1964, Pages 799-807

Aminopyrine was anabolic when administered to 5 normal, young male subjects in usual therapeutic dosages, as indicated by diminished urinary nitrogen, creatine and inorganic phosphorus.

The anabolic effect with the dosages of aminopyrine employed in this study was slightly less than but comparable in magnitude to that resulting from the intramuscular administration of 25 mg daily of testosterone propionate.

In 1 study the anticipated catabolic influence of intramuscular progesterone was partially offset by the simultaneous oral administration of aminopyrine.

Although the effect of aminopyrine upon electrolyte metabolism was variable, a weak sodium retaining influence was suggested by the occurrence of sodium retention during treatment in 1 study and of moderate natriuresis in every instance after treatment was discontinued.

Aminopyrine is a highly effective analgesic, antipyretic agent which has virtually been discarded from the therapeutic armamentarium because of the frequency of agranulocytosis associated with its administration. Renewed interest in aminopyrine or its congeners by clinical pharmacologists might be warranted on the basis of the anabolic property noted in this study.

PMID: 14231279

Ik neem wel eens ibuprofen als ik fikse spierpijn heb. Dan loopt de training toch net ff soepeler :D

Maar echt blessures overrulen dmv pijnstillers lijkt me niet verstandig.

DLPA, D,L-phenylalanine zou als natuurlijke pijnstiller kunnen werken. Is een aminozuur en heeft analgetische werkingen.

[Link niet meer beschikbaar]

Pijn is een waarschuwing beste mensen. Het kan duiden op een beschadiging in je (spier) weefsel, pezen of duiden op overbelasting. Met een pijnstiller trainen is vaak niet slim tenzij je echt zeker weet dat je het probleem niet verergert.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doelde eigenlijk op pijnstillers om de pijn op te vangen die je ondervindt na het beeindigen van een set. Zodat je misschien nog net een extra rep kan maken.

Nu zet ik me over die pijn heen, dus tot falen ga ik toch wel. Bij Efedrine merk ik dat het branderige gevoel tijdens een set wat onderdrukt wordt. Maar vroeg me af of er ook middelen zijn die dat enkel onderdrukken.

Gebruik van pijnstillers om blessures niet te voelen refereer ik dus niet naar.

At Elmo, je antwoord is er een uit boeken. ;) Gelijk geef ik je, maar er zijn ook uitzonderingen.

Ik ben door schade en schande wijzer geworden

Een trainingsmaat van mij heeft 10 jaar geleden een tijdje doorgetrained toen hij last van z'n schouder had maar met inbuprofen tegen de pijn. 6 maanden later was hij 2 operaties verder en 8 kg lichter. Heeft hem bijna 14 maanden gekost op z'n oude nivo te halen.

Zelf heb ik met pijnstillers doorgetrained hoewel ik last van m'n knie had. Toen ik na 4 weken amper kon opstaan ben ik toch maar ff de dokter gegaan. Inmiddels is binnenste meniscus verwijderd (zat klem) en van de buitenste heb ze stukjes verwijderd. En ik heb permanente speling op m'n kruisbanden.

En dat ik meer dan gemiddeld geschoold ben en daardoor wel eens een boek moest lezen vind ik geen schande beste kerel.

Maar een pijnstiller nemen om een extra repje te kunnen maken vind ik wel heel triest. No pain no gain zei men 15 jaar geleden.......

Marky zei:
Ik doelde eigenlijk op pijnstillers om de pijn op te vangen die je ondervindt na het beeindigen van een set. Zodat je misschien nog net een extra rep kan maken.

Nu zet ik me over die pijn heen, dus tot falen ga ik toch wel. Bij Efedrine merk ik dat het branderige gevoel tijdens een set wat onderdrukt wordt. Maar vroeg me af of er ook middelen zijn die dat enkel onderdrukken.

Gebruik van pijnstillers om blessures niet te voelen refereer ik dus niet naar.

At Elmo, je antwoord is er een uit boeken. ;) Gelijk geef ik je, maar er zijn ook uitzonderingen.

Zal een paar dagen trainen met pijnstillers zo remmend werken?
slik je structureel benzos of pijnstiller heb je denk ik andere hulp nodig als de sportschool.

Aspirine zou je zonder problemen moeten kunnen gebruiken...waarbij je je wel moet bedenken dat je lichaam zich aanpast aan veelvuldig/structureel gebuikt (dan werkt het dus niet goed meer en zal je steeds meer moeten gebruiken).

DBC zegt altijd: An Aspirine a day, keeps most problems away! :D

Vooral tijdens z'n kuur.

Klopt. Ik gebruik een aspirientje per dag, zeker tijdens het kuren. Helpt het bloed dunner te houden en klonteren tegen te gaan) bloedklonteren met dichtslibbings-verschijnselen is een bekend fenomeen bij AAS-gebruik.

Terug
Naar boven