Fitness Seller

Shocking News Piloot overlijdt tijdens vlucht van Brussel naar VS

Jesseh

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Piloot overlijdt tijdens vlucht van Brussel naar VS

Gepubliceerd: 18 juni 2009 17:42 | Gewijzigd: 18 juni 2009 18:08

BBC, Reuters

Rotterdam, 18 juni. Een piloot van Continental Airlines is overleden tijdens een vlucht van Brussel naar New York. Het vliegtuig heeft een noodlanding gemaakt op het Liberty International Airport in Newark.
<style type="text/css"> .article_related_box table { width: 225px; } </style>
De besturing van het vliegtuig, een Boeing 777 met 247 mensen aan boord, werd volgens een woordvoerder van de Amerikaanse luchtvaartdienst FAA na de dood van de piloot overgenomen door twee co-piloten. Die konden het vliegtuig veilig aan de grond brengen.
De 61-jarige piloot is volgens Continental Airlines waarschijnlijk een natuurlijke dood gestorven. Hij werkte 21 jaar voor de luchtvaartmaatschappij.

http://www.nrc.nl/buitenland/article2275878.ece/Piloot_overlijdt_tijdens_vlucht_naar_VS

only in belgium :eek:

Natuurlijke dood op 61 jarige leeftijd???

daarom zitten er ook meerdere piloten ;)

Tja normaal gaan ze met 56 met pensioen :p Maar is al veel vaker voorgekomen dit, er zijn zelfs vliegtuigen door gecrashed :eek:

Shocking nieuws? Maak er maar nieuws van.

De besturing van het vliegtuig, een Boeing 777 met 247 mensen aan boord, werd volgens een woordvoerder van de Amerikaanse luchtvaartdienst FAA na de dood van de piloot overgenomen door twee co-piloten. Die konden het vliegtuig veilig aan de grond brengen.

Alsof 'de piloot' in z'n eentje het toestel zat te vliegen. Die andere piloot zit er niet uit z'n neus te vreten tot de ander knockout gaat, btje jammer dat in elk nieuwsbericht dit idee wordt geschept. Het idee dat de 'copiloot' alleen het toestel vliegt in geval van nood is incorrect.

Het gebeurt inderdaad vaker dan je denkt, laatst was er nog een sportvlieger die overleed in zijn eigen vliegtuigje. Het ding bleef nog een hele tijd doorvliegen met het lijk erin.

Piloot overlijdt tijdens vlucht van Brussel naar VS

Gepubliceerd: 18 juni 2009 17:42 | Gewijzigd: 18 juni 2009 18:08

BBC, Reuters

Rotterdam, 18 juni. Een piloot van Continental Airlines is overleden tijdens een vlucht van Brussel naar New York. Het vliegtuig heeft een noodlanding gemaakt op het Liberty International Airport in Newark.
<style type="text/css"> .article_related_box table { width: 225px; } </style>
De 61-jarige piloot is volgens Continental Airlines waarschijnlijk een natuurlijke dood gestorven. Hij werkte 21 jaar voor de luchtvaartmaatschappij.

http://www.nrc.nl/buitenland/article2275878.ece/Piloot_overlijdt_tijdens_vlucht_naar_VS

only in belgium :eek:

continental airlines is nu niet bepaald een belgische maatschappij...

Weer een bewijs waarom Amerikaanse airlines gek zijn. Op 61 jaar nog lange afstand vliegen...

Laatste keer dat ik met Delta vloog had ik een hele crew die quasi bejaard was. Lekker veilig en leuk voor die mensen.

Weer een bewijs waarom Amerikaanse airlines gek zijn. Op 61 jaar nog lange afstand vliegen...

Laatste keer dat ik met Delta vloog had ik een hele crew die quasi bejaard was. Lekker veilig en leuk voor die mensen.

Lange afstands vluchten vergen minder inspanning dan korte afstands vluchten. Het is vrij simpel: je hebt langer de tijd voor praktisch dezelfde handelingen.

Leeftijd zegt overigens niks over de vliegkwaliteiten van een piloot. Dit verschil enorm van persoon tot persoon. Denk maar aan de mensen die vanaf hun 60e al verzorgd moeten worden en mensen die op hun 80e nog volop sporten.
Belangrijk is dat de piloot fit en gezond is, dit wordt bij piloten op hogere leeftijd elke half jaar gecheckt door een uitgebreide medische keuring. En 3 keer per jaar wordt er gecheckt door een examinator op vliegkwaliteiten en (veiligheids)procedures.

Lange afstands vluchten vergen minder inspanning dan korte afstands vluchten. Het is vrij simpel: je hebt langer de tijd voor praktisch dezelfde handelingen.

Ik kom uit een luchtvaart familie... geloof me, lange afstand is lichamelijk slopend. Combinatie jetlags/verandering van klimaat/straling zijn niet gezond en langer dan je 55ste dat beroep doen lijkt me niet verantwoord, sorry.

Ik kom uit een luchtvaart familie... geloof me, lange afstand is lichamelijk slopend. Combinatie jetlags/verandering van klimaat/straling zijn niet gezond en langer dan je 55ste dat beroep doen lijkt me niet verantwoord, sorry.

..ik vlieg zelf;) vliegtechnisch is shorthaul toch een stuk intenser maargoed.

landen die dingen tegenwoordig niet geheel automatisch (dus via de compueter enzo)?

Terug
Naar boven