Fitness Seller

polsen niet belasten

zwakkepols

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
73kg
ik ben ongeveer 2 jaar geleden aan gereden geweest.
Ik had toen een achillespees scheur,gebroken kuitbeen en een pols die een open breuk had.
ik ben nu zo een 3 maand klaar met revalideren en zou graag opnieuw willen gaan trainen, maar moet nog altijd een soort van permanente gips voor mijn pols dragen.
Daarom is mijn vraag of je je armen kan trainen zonder je polsen te gebruiken?

Er zal altijd wel een beetje spanning op de pols blijven lijkt mij, maar test het eens uit zou ik zeggen

Is je geadviseerd om geen polsen te gebruiken tijdens sport?

Elke fysiotherapeut (kinese therapeut is dat op zijn vlaams volgens mij) heeft wel een trainingsruimte. Ga daar heen en ga samen uitvinden hoe jij kan trainen. Evt samen met de gipsverbandmeester die wellicht je gips zo kan maken dat jij je sport kan doen.

Ik ben net van het gips af en loop ook bij de fysio (biceps pees gescheurd) ze denken erg met me mee. Fysio weet dat ik graag train en bewegen is goed voor mijn herstel dus denkt hij mee hoe dit veilig vorm te geven. Wij kunnen je op DBB niet adviseren. Jou behandelaars weten ook dat door bewegen herstel beter gaat dus die helpen je vast wel.

• Topic Starter Topic Starter
Er zal altijd wel een beetje spanning op de pols blijven lijkt mij, maar test het eens uit zou ik zeggen

Is je geadviseerd om geen polsen te gebruiken tijdens sport?
Ik mag op mijn pols geen kracht zetten zeiden ze
Elke fysiotherapeut (kinese therapeut is dat op zijn vlaams volgens mij) heeft wel een trainingsruimte. Ga daar heen en ga samen uitvinden hoe jij kan trainen. Evt samen met de gipsverbandmeester die wellicht je gips zo kan maken dat jij je sport kan doen.

Ik ben net van het gips af en loop ook bij de fysio (biceps pees gescheurd) ze denken erg met me mee. Fysio weet dat ik graag train en bewegen is goed voor mijn herstel dus denkt hij mee hoe dit veilig vorm te geven. Wij kunnen je op DBB niet adviseren. Jou behandelaars weten ook dat door bewegen herstel beter gaat dus die helpen je vast wel.

ja denk dat ik dat eens ga doen

Het lijkt me dat je gewoon ff rustig aan moet doen tot het gips er helemaal af is
is niet egt een gips het is een polsbrace die ik de komende jaren zal moeten dragen :(

en ben daarnet naar de kine geweest en die zei dat ik kracht training mocht doen :D.
Dus nu nog een goed schema vinden en beginnen

Waarom moet je zo;n ding jaren dragen dan? Heb je een chronische ziekte o.i.d. ?

omdat mijn pols en onderarm redelijk hard gebroken waren (mijn pols zag eruit als een s bocht :p).
en er zitten nog wat scheurtjes in mijn bot die er nie uit willen groeien of zo iets zei dienne platen nemer

let op je houding tijdens het trainen, de oefeningen goed uitvoeren en dan komt het wel goed.

dus bijvoorbeeld je hand/pols in een rechte lijn met je onderarm houden, en niet met gebogen handen een banch press doen, dit zijn dingen die ik veel zie

Ik zou dit in overleg met fysio en arts bespreken.
Lijkt me dat je altijd wel kracht op je pols zet hoe je ook traint.

Terug
Naar boven