Fitness Seller

Poort openen lukt niet

critmonster

Freaky Bodybuilder
Waardering
449
Ik probeer om een poort te openen op mijn internet verbinding, maar dat lukt niet. Ik heb al via mijn browser een uitzondering voor TCP en UDP toegevoegd aan de router, ik heb al een uitzondering voor TCP en UDP gemaakt in windows firewall, en toen dat niet lukte heb ik het via een static IP adres geprobeerd. Ik heb ook deze guide gevolgd: www.portforward.com/. Ik heb ook al geprobeerd om exact hetzelfde te doen, maar dan met een andere poort.

En toch blijft de poort gesloten. Nu is mijn vraag dus of iemand mij kan vertellen hoe ik die poort alsnog open krijg?

Laatst bewerkt:
Poort in de router al goed gezet?

Welke poort wil je open hebben? Hoezo überhaupt?

• Topic Starter Topic Starter
Poort in de router al goed gezet?

Welke poort wil je open hebben? Hoezo überhaupt?

" Ik heb al via mijn browser een uitzondering voor TCP en UDP toegevoegd" hiermee bedoel ik dus dat ik al een uitzondering in de router heb toegevoegd (door het IP adres in mijn browser te typen).

Ik wil gewoon een random poort openen, voor Vuze.

" Ik heb al via mijn browser een uitzondering voor TCP en UDP toegevoegd" hiermee bedoel ik dus dat ik al een uitzondering in de router heb toegevoegd (door het IP adres in mijn browser te typen).

Ik wil gewoon een random poort openen, voor Vuze.

Voor Vuze boeit niet. Mijn download ging ook niet sneller toen ik poorten open had gezet voor Utorrent.

En in je browser toevoegen, en daadwerkelijk in je router is totaal wat anders.

Als je inlogt in je router
192.168.2.1 meestal

Dan staat er ergens een tab NAT, en daarin kan je, je poorten toevoegen met bij behorend Ip adres.

Let dan wel op dat je, je ip adres op manual zet in settings. Anders krijg je telkens anders ip adres, en heeft het geen zin meer.

Voor Vuze boeit niet. Mijn download ging ook niet sneller toen ik poorten open had gezet voor Utorrent.

En in je browser toevoegen, en daadwerkelijk in je router is totaal wat anders.

Als je inlogt in je router
192.168.2.1 meestal

Dan staat er ergens een tab NAT, en daarin kan je, je poorten toevoegen met bij behorend Ip adres.

Let dan wel op dat je, je ip adres op manual zet in settings. Anders krijg je telkens anders ip adres, en heeft het geen zin meer.

Ja dat bedoelde ik dus. Dat heb ik gedaan :D

Ip adres klopt ook nog steeds router/computer?

Mijn xbox had ik eerst ook toegevoegd en hij heeft het nooit erkend. Nooit problemen mee gehad, ook met utorrent download hier gewoon aan mijn max zonder poorten open te doen.

Ip adres klopt ook nog steeds router/computer?

Mijn xbox had ik eerst ook toegevoegd en hij heeft het nooit erkend. Nooit problemen mee gehad, ook met utorrent download hier gewoon aan mijn max zonder poorten open te doen.

Hou weet ik of mijn ip adres router/computer nog klopt? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Ik heb de poorten toegevoegd aan zowel mijn standaard IP adres (192.168,enz..) als mijn static IP adres. En toch blijft de poort gesloten.

Mijn Vuze/Utorrent gaat ontzettend traag, vandaar dus mijn vraag.

Hou weet ik of mijn ip adres router/computer nog klopt? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.

Mijn Vuze/Utorrent gaat ontzettend traag, vandaar dus mijn vraag.

Je hebt als het goed is bij je router een Ip adres moeten toevoegen voor die poorten?

Klopt dat ip adres ook nog met het ip adres wat jouw computer heeft.

Je hebt als het goed is bij je router een Ip adres moeten toevoegen voor die poorten?

Klopt dat ip adres ook nog met het ip adres wat jouw computer heeft.

Bij mijn router staat standaard 168. enz..., alleen het laatste puntje kan ik zelf invullen. Wat ik daar heb gezet is mijn static IP, en dat komt overeen met het IP dat ik te zien krijg wanneer ik bij uitvoeren CMD intik, en dan IPCONFIG. Ik denk dat dat jou vraag is? :D

Ja klopt, die 2 ip adressen moeten overeen komen. Zo te zien zit dat wel snor. Enkel denk ik niet dat je NAT het probleem gaat oplossen.

Heeft elke computer last van zo'n trage download snelheid?

Ja klopt, die 2 ip adressen moeten overeen komen. Zo te zien zit dat wel snor. Enkel denk ik niet dat je NAT het probleem gaat oplossen.

Heeft elke computer last van zo'n trage download snelheid?

Het ligt wel degelijk aan de poort, een portscan geeft aan dat deze inderdaad gesloten is. Ook de ingebouwde tester hiervoor van Utorrent en vuze zeggen hetzelfde, net als PortChecker.

Het ligt wel degelijk aan de poort, een portscan geeft aan dat deze inderdaad gesloten is. Ook de ingebouwde tester hiervoor van Utorrent en vuze zeggen hetzelfde, net als PortChecker.

En dan nog? Als de poort geheel gesloten was, was er totaal geen verkeerd. Het is niets of alles, niet een beetje.

Zoal ik al zei, op meerdere computers het probleem/bekabeld al geprobeerd?

Merendeel van je poorten zit meestal dicht, zou wel grappig zijn als al je 65000 poorten openstaan. Vuze/Utorrent pakt meestal een random poort tussen de 32k an 64k aan poort nummers.

En dan nog? Als de poort geheel gesloten was, was er totaal geen verkeerd. Het is niets of alles, niet een beetje.

Zoal ik al zei, op meerdere computers het probleem/bekabeld al geprobeerd?

Merendeel van je poorten zit meestal dicht, zou wel grappig zijn als al je 65000 poorten openstaan. Vuze/Utorrent pakt meestal een random poort tussen de 32k an 64k aan poort nummers.

Ja, op meerdere computers hetzelfde probleem. (heb alleen nog een laptop).

Terug
Naar boven