MuscleMeat

Post hier je festivaltips

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
OK, naar aanleiding van het festival topic leek het me wel makkelijk hier wat festivaltips neer te parkeren. Hier alvast de mijne:

Koud bier?
Ik zelf heb meestal lak aan de temperatuur van mijn bier. Maar wat wel erg handig is om gewoon een koelbox te vullen met water (niet helemaal vol want dan breekt hij) en deze in te vriezen. Dan voordat je vertrekt met een priem dat ijs in die koelbox een beetje kapot hakken. Gewoon je bier appart mee nemen en dan kun je tijdens het festival daar je bier in droppen. Op die manier kun je het hele weekend ijskoud bier drinken. Ok het is best zwaar om zo'n gevulde koelbox mee te nemen maar dan heb je ook wat.

Zitten?
Vergeet nooit je stoeltje!!! Als r iets relaxed is is het wel een goede stoel wanneer je op een festval bent. En dan niet zo'n half gaar krukje, neej gewoon een fatsoenlijke campingstoel met leuning. Vooral relaxed zijn die stoeltjes met voetensteun. Redelijk zwaar, maar wel super relaxed!

Blikjes knappen?
Welke festivalganger kent het niet. Je hebt al je spulltjes netjes ingepakt en gezakt. En wanneer je heel je zooi uitpakt kom je r achter dat r een paar blikjes zijn geknapt. Resultaat: natte en stinkende kleren. Doe daarom altijd al je spullen in plastic tassen verpakken zodat, wanneer r toch een blikje knapt, nog steeds al je spullen droog zijn.

Spullen sjouwen?
Dat is verleden tijd! Neem gewoon een steekwagen, dat is ideaal! Op een beetje steekwagen kun je voor 2 personen spullen vervoeren en kun je dus ook mooi afwisselen met slepen. Zorg wel dat je een steekwagen hebt met dikke luchgevulde bandjes anders kom je niet vooruit door de slijk! Bevestig je spullen op de steekwagen met spinnen en niet met touw. Want touw gaat al snel wat los zitten en voor je het weet ligt het hele zaakje naast je steekwagen. Ennuh, doe je breekbare spullen (dus ook blikken bier en zo) bovenop de steekwagen en niet onder de rest van je spullen.

Iemand van jullie nog nuttige tips...? Ik hoor ze graag!

Drank koudhouden is me nog enigszins gelukt door een grote plastic zak met water te vullen, daar m'n drank in te stoppen, en deze vervolgens onder de auto schuiven. Zo blijft het ook nog prima koel.

• Topic Starter Topic Starter
Rasputin zei:
Drank koudhouden is me nog enigszins gelukt door een grote plastic zak met water te vullen, daar m'n drank in te stoppen, en deze vervolgens onder de auto schuiven. Zo blijft het ook nog prima koel.

Gaat dat niet lekken dan..? Maaruh met de koelbox methode heb je zelfs op de laatste dag nog ijskoud bier :)

Rob G zei:
Gaat dat niet lekken dan..? Maaruh met de koelbox methode heb je zelfs op de laatste dag nog ijskoud bier :)

Als je alleen het hele weekend gaat wél ja, maar ik ben vorig jaar al 4 dagen van tevoren gegaan, omdat dat met de trein goedkoper was, en om gewoon de sfeer alvast te proeven, want de camping was gewoon al open, en er waren genoeg andere mensen om je mee te vermaken.

En een vriend van me was met een auto gekomen die vrij hoog op zijn wielen stond, zodoende was er ruimte genoeg. :)

Rasputin zei:
Als je alleen het hele weekend gaat wél ja, maar ik ben vorig jaar al 4 dagen van tevoren gegaan, omdat dat met de trein goedkoper was, en om gewoon de sfeer alvast te proeven, want de camping was gewoon al open, en er waren genoeg andere mensen om je mee te vermaken.

En een vriend van me was met een auto gekomen die vrij hoog op zijn wielen stond, zodoende was er ruimte genoeg. :)

Whehehe jah dat werkt natuurlijk ook he :)

Dip na x voorkomen/ondervangen kun je met 5-htp. Overigens van horen zeggen.

Dani zei:
Dip na x voorkomen/ondervangen kun je met 5-htp. Overigens van horen zeggen.

Ik heb ff gezoekt naar 5-htp en vond het volgende:

Depression

Some people report mild or moderate
depression, especially post cycle when using 6oxo. This can be cured with
prescription drugs such as Zoloft, Prozac, Paxil, etc. It can also be fought
with herbal supplements such as St Johns Wort, 5-HTP or Sam-E. If you go with
the herbal route, St Johns Wort should be 300mg 2-3 times daily, 5-HTP at 100mg
several times daily, or 100-200mg of Sam-E once daily. You can combine all three
if depression is extreme, otherwise my pick would be St. Johns
Wort.

~~~

Originally Posted by nic 5-HTP (tryptophaan) werkt ook rustgevend

Ja, en dat is dus weer slecht voor je lever en tegenwoordig niet meer vrij verkrijgbaar. Gewone tryptofaan is onschuldig maar niet zo krachtig en moet aangezien het een aminozuur is bij voorkeur op een "eiwitlege" maag worden ingenomen.

~~~

Samen met Norephedrine werd ook Guggel op wetenschappelijke gronden uit de formule gehaald. Guggel is vervangen door 5-HTP (5-hydroxytryptophan). Ze vonden dat ondersteunende schildklier werking van Guggel onderecshikt was aan de eetlustdrukkende stemmingsverbeteringende werking van 5-HTP.

~~~

*** zorgt ervoor dat serotonine vrijkomt. Na *** gebruik heb je dus een lager serotonine 'level' en het duurt weer een tijd voordat dit hersteld is. Om dit proces te versnellen kun je Tryprofaan supplementeren. Via een aantal enzymen krijg je : Tryprofaan > 5-htp > serotonine. Dus is je serotonine weer sneller aangevuld.
Dit betekent niet dat het de schade hersteld.

~~~

Is dat spul dus niet meer vrij verkrijgbaar?

Hmmz, vind het redelijk duur. Ik heb sowieso nooit echt een dip na ***. Maaruh, het product word meer aangeprezen als slaap bevorderend. Dus misschien ook wel ok wanneer je slaap problemen hebt.

Haha goeie topic man!

- Zet je tent nooit in het donker op.
- Ook niet in de buurt van hekken, greppels, kuilen, of natuurlijke afscheidingen(in verband met urine-overlast).
- Vermijd die perla festival koffie troep, ga gewoon toch maar voor the hair of the dog.
- Met meerdere mensen? Neem altijd een partytentje mee superrelaxed!
- Als aanvulling op Rob ze steekwagentje(is echt een goed idee), neem een kliko vuilnisbak mee, het rijd wat zwaarder maar alles blijft droog en niks sodemietert eraf( en na een weekend feesten is het lekker makkelijk inpakken). Zet hem alleen niet leeg rechtop in de buurt van een pad in verband met afval lozing :D .

Als me nog wat te binnen schiet post ik nog meer...

deadmanwalkin zei:
- Ook niet in de buurt van hekken, greppels, kuilen, of natuurlijke afscheidingen(in verband met urine-overlast).

haha dat zijn zo van die dingen waar je echt niet aan denkt op het moment van opstellen, maar die voor zwaaare hinder kunnen zorgen :)

er is niets dat zo lekker ruikt als de urine van paar 100 mensen op een hete zomerdag vlak naast je tentje :)

-paar rollen wc papier is altijd handig ! je zal maar es zonder zitten :)
-tentje in zomer -> iets tegen die muggen
-condooms ! JE ZAL MAAR ES GELUK HEBBEN

Laatst bewerkt:
Whahaha jah goede tips deadman!

Ennuh, een goede variant op de parytent is het volgend. Als wij naar lowlands gaan, gaan we altijd met een redelijk grote groep. Daar heb je op elke camping achter die pleehokken een stuk waar bomen staan (netjes 10 meter uit elkaar in vierkanten). Wij nemen dan altijd een groot zeil mee wat we dan tussen 4 bomen spannen. Alle tenten in een ronte onder dat zeil (de ingang van je tent iig) en dan krijg je een mooi middenstuk waar je lekker onder kan flexen. Werkt echt super goed. Tijdens extreme hitte zit je lekker in de schaduw. En tijden extreme regen heeft het ons al flink wat dagen droog gehouden.

Hahaha, is ook altijd grappig als je dan op een festival aan komt zie je al van die lui die hun tent regelrech naast zo'n dixie parkeren. En dan na een paar dagen stroomt de zeik ondehnad hun tent binnen :roflol:

En van die kliko vuilnisbak dat werk ook relaxed ja. Een maat van ons had dat ook. Alleen gaan wij meestal met het openbaar vervoer en de steekwagen gaat heel makkelijk treinen en bussen in en kan ook makkelijk trappen op en af (als je luchtbanden hebt iig :)). Met die kliko was dat nog aardig wat trap en stamp werk om die dat laadrek van die bus in te krijgen :D

-Doe net alsof je je enkel verstuikt hebt en laat al je vrienden je troep meeslepen
-ga met Rob G naar festivals en leen al zijn spullen, want die jongen is altijd zo goed voorbereid.
-neem een extra tent mee voor het geval dat Rob G die van hem kwijtraakt.
-neem wat koffie mee voor Rob G's ochtendhumeur :D:D:D

Hahahahaha!!!

Rob G zei:
Alleen gaan wij meestal met het openbaar vervoer en de steekwagen gaat heel makkelijk treinen en bussen in en kan ook makkelijk trappen op en af (als je luchtbanden hebt iig :)). Met die kliko was dat nog aardig wat trap en stamp werk om die dat laadrek van die bus in te krijgen :D

Ja, zo'n kliko is een hoop gesjouw en die buschauffeur ziet je inderdaad aankomen :roflol:
Op lowlands had ik een keer van die gasten gezien die hadden een accu in die kliko en een zwaailicht erop en iemand erin en dan als een gek die padden op en af rennen... echt goed die mafkezen ter ieders vermaak :D
Die camping sfeer is echt wel super, goed plan van die bomen trouwens (stuk zeil is inderdaad nooit weg).

Johny zei:
.
-neem een extra tent mee voor het geval dat Rob G die van hem kwijtraakt.

Whahaha, die tent was ik niet verloren! Die pik van een Huub zat niet op te letten. Naja, maar goed dat in de tent van Johny altijd nog wel een plekkie vrij is :D

Oh jah, nog een tip:
Check voordat je gaat of je luchtbed niet lek is!!! En check het goed, want 3 dagen op de harde grond liggen is geen pretje!

Terug
Naar boven