Fitness Seller

Post jouw TFT

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
Heb me onlangs dan ook maar eens een plat schermpje aangeschaft.

Doordat ik het zelf moet betalen, kijk ik gewoon naar prijs/kwaliteit.

17'' is goed genoeg voor me.

Deze ben ik 2weken geleden dan maar gaan afhalen voor een mooie prijs van €178,99
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Welke hebben jullie ?

een goedkoop dingetje van ACER, voor hetgeen waar ik hem voor nodig heb (beetje internet, word etc) is ie goed genoeg

Op het werk heb ik overigens de nieuwste Mac...

19" philips :)

Kijkt erg lekkah :D.
Was trouwens niet goedkoop..

Samsung SyncMaster 930bf.

19 inch en ik ben er zeer happy mee :).

Nec 20WGX2, 20" breedbeeldscherm.

19" breedbeeld TFT

77578955_5a7293533c_o.jpg

Samsung 940BF Koste 430 euro, een week later zakte de prijs naar 350 ongeveer:mad:

hier een Samsung syncmaster 710v

boven staat een Iiyama prolite e430s
00124257.jpg

Samsung 940BF Koste 430 euro, een week later zakte de prijs naar 350 ongeveer:mad:

Ach ja dat is technologie, doe je niks aan. Heb een TV staan die nu (5 maanden later) ongeveer de helft goedkoper is. Mijn monitor is iets waardevaster, die is 8 maanden later nog steeds even duur.

Ach ja dat is technologie, doe je niks aan. Heb een TV staan die nu (5 maanden later) ongeveer de helft goedkoper is. Mijn monitor is iets waardevaster, die is 8 maanden later nog steeds even duur.

Heb ik met mijn lcd tv, gekocht voor 480 in een aanbieding, is nu opnieuw in aanbieden 9 maanden later en is nogsteeds 480 euro:P

Damn wat een enorme schermen allemaal ...
Primairy monitor is een CRT AOC 9KLR Flat screen CRT monitor..
Secondary is een Samsung 710V TFT

Acer 1715s (oid):

Ik heb nog ouderwets een CRT schermpje... En ik ben er tevreden mee, vooral als 't op gamen aankomt.

SDM-p234 23"

Best tevreden van, hoewel ik veel liever de CRT's had omwille van het contrast en helderheid van het glas.

TFT's hebben de imo mindere eigenschap van slecht contrast te hebben (ik heb dit vrij goed opgevangen door GAMMA 2.6 ipv 1.8 te gebruiken en contrast 95% te gebruiken. Nadeel is dan altijd dat donkere foto's details verliezen, maar ze zien er toch mooier uit. Lichte sites zijn dan ook niet zo overdreven licht, nadeel is weer dat kleuren minder helder zijn.

Ik snap niet dat ze de tft schermen niet met geheel transparant kunstof kunnen maken, deze heeft net als vele andere dus een matte glans op de buitenste plaat waardoor je op witte en lichte achtergronden de structuur van het kunstof ziet, terwijl dit bij glazen CRT's mooi zuiver transparant was. Het went wel na een tijdje, maar toch is het een minpunt.

Verder is het breedbeeld ook wennen, maar ideaal voor multitasking en bewerken van grote foto's/bestanden.

Video's/dvd's spelen gaat nog het beste op deze monitor, is ie echt ideaal voor.

En nee ik heb geen geld teveel, ik koop iets dat kwalitatief wat te bieden heeft en liefst ook 10 jaar meegaat (hiervoor IIyama crt 22" ook 9 jaar gedraait tot ie onherstelbaar kapot ging), verder is op pc werken heel belangrijk voor mij en wil ik dus ook topmateriaal, hoewel het natuurlijk nog een pak duurder kan. Deze kostte me zo'n 1300 euro.

SDM-P234.jpg

Voor gamen (die hard gamers) heb je gewoon een CRT nodig..

Zelf interesseert me dat niet zo, maar net wat Big_T aan geeft.. op een CRT zijn de kleuren / contrast veel mooier

1300 euro voor een schermpje big_t, das niet niks :scratch:

Tja ik vraag me altijd af waarom mensen een pc in elkaar steken van +1000 euro en dan een schermpje kopen van -200 euro... Scherm is net zo belangrijk, daar moet je immers uren op zitten kijken dus waarom op zoiets functioneel/belangrijk besparen, wat toch lang mee hoort te gaan.

Terug
Naar boven