SDM-p234 23"
Best tevreden van, hoewel ik veel liever de CRT's had omwille van het contrast en helderheid van het glas.
TFT's hebben de imo mindere eigenschap van slecht contrast te hebben (ik heb dit vrij goed opgevangen door GAMMA 2.6 ipv 1.8 te gebruiken en contrast 95% te gebruiken. Nadeel is dan altijd dat donkere foto's details verliezen, maar ze zien er toch mooier uit. Lichte sites zijn dan ook niet zo overdreven licht, nadeel is weer dat kleuren minder helder zijn.
Ik snap niet dat ze de tft schermen niet met geheel transparant kunstof kunnen maken, deze heeft net als vele andere dus een matte glans op de buitenste plaat waardoor je op witte en lichte achtergronden de structuur van het kunstof ziet, terwijl dit bij glazen CRT's mooi zuiver transparant was. Het went wel na een tijdje, maar toch is het een minpunt.
Verder is het breedbeeld ook wennen, maar ideaal voor multitasking en bewerken van grote foto's/bestanden.
Video's/dvd's spelen gaat nog het beste op deze monitor, is ie echt ideaal voor.
En nee ik heb geen geld teveel, ik koop iets dat kwalitatief wat te bieden heeft en liefst ook 10 jaar meegaat (hiervoor IIyama crt 22" ook 9 jaar gedraait tot ie onherstelbaar kapot ging), verder is op pc werken heel belangrijk voor mij en wil ik dus ook topmateriaal, hoewel het natuurlijk nog een pak duurder kan. Deze kostte me zo'n 1300 euro.