MuscleMeat

Potverdikke, it sucks to be american

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
'The United States of America' is een van de rijkste landen ter wereld. Met een BNP per hoofd van 41,399$ zullen ze wel weinig te klagen hebben, zou je denken. Niets is echter minder waar. Amerikanen worden steeds eenzamer. Uit een wetenschappelijke studie blijkt dat een kwart van de Amerikanen geen enkele vriend heeft. Dat is een verdubbeling ten op zichte van 20 jaar terug.

In 1985 had de gemiddelde Amerikaan drie goede vrienden, nu zijn dat er gemiddeld nog twee. Zij mogen zich nog gelukkig achten; 25 procent van de Amerikaanse bevolking heeft helemaal niemand om zijn/haar hart bij uit te storten.

Deze trend van steeds eenzamer wordende mensen is volgens onderzoekers het gevolg van de Amerikaanse manier van leven, dat voor een groot deel achter het bureau en op het internet plaatsvindt.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/65891

Ze hebben toch msn, wie heeft er dan vrienden nodig :rolleyes:

iedereen is daar ook zo dik en lelijk, daar zou ik ook geen vrienden/vriendinnen willen

ach in Japan ligt dat nog hoger volgens mij: is helaas een kenmerk van een economisch ontwikkelde maatschappij. Eenzaamheid, prestatiedruk en aantal zeflmoorden neemt evenredig toe

acidreign zei:
ach in Japan ligt dat nog hoger volgens mij: is helaas een kenmerk van een economisch ontwikkelde maatschappij. Eenzaamheid, prestatiedruk en aantal zeflmoorden neemt evenredig toe

europa gewoon de best! :thumb:

Mijn AAARS dat BNP rond de $40.000 ligt hahahaha

Homer17 zei:
Mijn AAARS dat BNP rond de $40.000 ligt hahahaha

mag ik voor hen toch wel hopen eigenlijk. (al is 40.000 idd wel een behoorlijke bult)

die gasten werken lange weken en hebben gemiddeld een paar dagen per jaar vrij. (ik meen 7, weekenden niet meegerekend)

zo zien we maar weer: geld stinkt en het maakt niet gelukkig

het is triest ja , maar in europa zal het ook niet veel anders zijn .
ik hou wel van internet , is 90% van mijn sociaal leven , en ik heb al enkele mensen leren kennen
die ook tot mijn vriendenkring behoren

koetje zei:
het is triest ja , maar in europa zal het ook niet veel anders zijn .
ik hou wel van internet , is 90% van mijn sociaal leven , en ik heb al enkele mensen leren kennen
die ook tot mijn vriendenkring behoren

Ik denk dat het in Amerika wel wat extremer is als in Europa, maar je hebt gelijk, in europa is er ook zeker een daling in het sociale leven sinds de komst van chatsites, msn, telefoons etc.

1 van de rijkste landen op aarde, maar voorlopig leeft 12% van de bevolking onder de armoedegrens en zo'n 30% leeft in armoede voor 2 maanden of meer per jaar.

Natuurlijk is armoede dan relatief, maar er zijn alleen al 35 miljoen Amerikanen die zo weinig verdienen dat ze niet voldoende geld hebben om hun dagelijkse voeding te betalen.

martie zei:
nog wel ja, onze hele gezondheidszorg wordt langzaam maar zeker een kopie van de Amerikaanse :(

Een prima systeem vanuit een economische perspectief gezien maar een sociaal drama.

Ik betaal graag meer belasting voor een socialerer gezondheidszorg, ik hoef geen dikke S.U.V. of een kast van een huis en 3 keer per jaar op vakantie naar de malediven. Ik ben materieel gezien dik tevreden, maar de meerderheid van het rijke westen schijnbaar niet....

EricR zei:
1 van de rijkste landen op aarde, maar voorlopig leeft 12% van de bevolking onder de armoedegrens en zo'n 30% leeft in armoede voor 2 maanden of meer per jaar.

Natuurlijk is armoede dan relatief, maar er zijn alleen al 35 miljoen Amerikanen die zo weinig verdienen dat ze niet voldoende geld hebben om hun dagelijkse voeding te betalen.

idd het walmart personeel hehe

• Topic Starter Topic Starter
helemaal niet, kijk maar naar bigbusiness zoals enron die miljoenen mensen meeslepen

oei ja, dat Enron drama.... zum kotzen :(

Ik vind Amerika iets te kapitalistisch, maar Europa dan weer te communistisch, ach perfect zal het nooit zijn in de wereld.

Je kan trouwens vinden dat het "sucks to be American" maar ik denk dat dat voor een gezin dat daar goed verdient reuze meevalt. Het is wel zo dat er groot contrast is in rijkdom en armoede.

EricR zei:

En hoeveel % van deze mensen heeft dat aan zichzelf te danken ?

Big_T zei:
Ik vind Amerika iets te kapitalistisch, maar Europa dan weer te communistisch, ach perfect zal het nooit zijn in de wereld.

Je kan trouwens vinden dat het "sucks to be American" maar ik denk dat dat voor een gezin dat daar goed verdient reuze meevalt. Het is wel zo dat er groot contrast is in rijkdom en armoede.
als je heel veel van hard werken houd, en niet teveel pech hebt in je leven (zoals ontlsagen worden o.i.d.) dan is het prima vertoeven in the usa.

Lauw zei:
als je heel veel van hard werken houd, en niet teveel pech hebt in je leven (zoals ontlsagen worden o.i.d.) dan is het prima vertoeven in the usa.

daarom zuigt de USA ook, niemand houd van hard werken en niemand heeft weinig pech.

Terug
Naar boven