AndroidHealthClinic

PowerMark 470HR alternatief.

Denniz0229

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
88kg
Vetpercentage
17%
  • Topic Starter Topic Starter
Ja prijs is mooi, alleen ivm ruimte heb ik liever een half rack of open rack.
Dan hoef ik er niet uit voor deadliftst etc.

deadliften kan ook prima in een powercage hoor?

Halfracks zijn praktischer omdat je sneller van de ene oefening naar de andere kan overstappen zonder je barbell te moeten unloaden.

Stel je voor: je bent net klaar met benchen, met 120 kilo op de barbell, en je wil daarna overhead pressen, dan moet je eerst alle schijven van je barbell halen, dan de barbell uit je rack halen en dan de schijven terug op je barbell steken.
Met een halfrack heb je dat probleem niet. Het neemt ook minder plaats in.
En het bewuste halfrack heeft trouwens plaats op al je schijven op te hangen, wat de stabiliteit trouwens nog eens verhoogd.

Beter kan het echt niet worden. Er is een reden waarom life fitness hetzelfde halfrack, net als body track verkoopt voor 1400 euro. (ok, iets zwaarder en iets zwaarder belastbaar maar nodig is dat niet).

Ik heb het rack in kwestie, en ik zou zeggen dat het de moeite waard is om er op te wachten. De link naar de belgische site is volgens mij exact hetzelfde rack, maar dan duurder. Wel gaaf dat ze er daar dip handles als attachment bij verkopen ook.

De kleur van het rack is overigens gewijzigd naar donkergrijs. Dat vind ik zelf wel jammer; vond dat wittige wel fancy.

Terug
Naar boven