XXL Nutrition

Powertec Powerrack vs Barbarian Powercage

Flying Fox

Huge Freak
Waardering
0
Ik denk er aan mijn huidig power rack (bodycraft) en bench (ook bodycraft) te verkopen en in de plaats één van deze 2 te kopen:
http://www.fitness-seller.nl/produc...stem-incl--Multi-Bench---140kg-Halterset.html
http://www.fitness-seller.nl/produc...em-incl--Utility-Bench---140kg-Halterset.html

Door de voordelige prijs van het totaalpakket zou ik wel eens goedkoop kunnen uitkomen, in vergelijking met wanneer ik 50mm stang en schijven apart zou kopen (heb nu 30mm). Bovendien komt er ook nog eens dat kabelgedoe bij, wat voor mijn situatie wel enkele voordelen kan opleveren. Bovendien zijn er andere, moeilijker te definiëren, redenen waarom ik deze racks aantrekkelijk vind.
Maar alles hangt nog af van hoeveel ik kan krijgen voor mijn huidig materiaal (powerrack, bankje, 180kg gewicht, stangen).
Als dat genoeg is, dan zie ik het wel zitten. Ik ga het de komende maanden even rustigaan doen (door men ellenboog), dus het is het ideale moment.

Waar ik nu nog een beetje mee zit is welke van de 2 bovenstaande ik dan zou nemen. Even een kleine vergelijking:

-Belastbaarheid rack: 500kg barbarian vs 450kg powertec --> allebei goed
-Belastbaarheid dip en chin: 140-150kg barbarian vs 180kg powertec --> allebei goed
-Belastbaarheid pulley: 140kg barbarian vs 180kg powertec --> toch wel een redelijk verschil, maar ik vraag me af in hoeverre dit onderschat is.
-Belastbaarheid bankje: tot 400kg barbarian vs 250kg powertec --> ook weer een significant verschil
-Het barbarian rack staat op pootjes, waardoor het makkelijk zou zijn bands te bevestigen, altijd handig
-Barbarian rack schijnt nog 2 extra rechte stangen te hebben die kunnen gebruikt worden voor pullups. Kan misschien ook van pas komen
-Het barbarian bankje heeft geen leg curl/extension optie. Voor mij is dat toch van enig belang. Misschien kan ik daar nog alternatieven voor bedenken, vooral met behulp van die kabel, maar het blijft een misschien. Als iemand goeie homemade ideeën heeft voor leg extension, laat maar weten.
-Barbarian rack komt met een roeizitting, klein voordeel
-Het barbarian bankje lijkt me een ook stuk eenvoudiger te verstellen en stabieler dan die van powertec (veel kleinere onderdelen bij powertec)
-de dipstangen bij powertec lijken wat makkelijke verstelbaar
-het barbarian rack ziet er f*cking cool uit!

Als iemand ervaringen heeft, zeker posten! Heb ik misschien van bepaalde dingen de verkeerde indruk, of zie je nog voor en nadelen, laat maar weten.

Danku.

Ik ben ook al een hele tijd aan het vergelijken..

ben benieuwd naar ervaringen hier!!!

Tja, ik kan alleen voor het Powertec gedeelte spreken...

Ben er super tevreden over. Pulley werkt vlotjes, dip handles zijn idd makkelijk te hersteken, de rolls voor je benen onder te steken tijdens de lat pull downs zijn héél gemakkelijk. En als je de sleeves van 50mm
niet erop steekt, kan je die pulley ook beladen met 30mm schijven.

Staat super stevig, lak blijft er goed opzitten, en het is makkelijk in mekaar te zetten.

Tja, ik kan er eigenlijk maar 3 dingen slecht over zeggen:
- er mocht ook wel zo"n roei zitje bijzitten met voetsteunen imo
- er mochten wel 2 afleggers extra bijzijn. En die zitten bij de Barbarian wel dacht ik.
- mijn powerrack staat in mijn tuinhuis, waar het wat vochtig is, en die afleggers &
safetybars vertonen al wat tekenen van roest.

Pulley vind ik niet nodig als je toch goed chinnen en pullups kan doen. Belastbaar van dip/chin van die barb. is wel weinig daarintegen is het bankje van die powertec weer niet echt sterk. Dus beetje overwegen wat voor gewichten je in de toekomst denk te pakken.
Leg curls heb je niet nodig, je kan namelijk ook bodycurls doen in je rek. En leg extensions is ook nutteloos, ga lekker verschillende squats pakken ;)
Ik zou dus voor een los powertec rack + ander bankje gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, ik kan alleen voor het Powertec gedeelte spreken...

Ben er super tevreden over. Pulley werkt vlotjes, dip handles zijn idd makkelijk te hersteken, de rolls voor je benen onder te steken tijdens de lat pull downs zijn héél gemakkelijk. En als je de sleeves van 50mm
niet erop steekt, kan je die pulley ook beladen met 30mm schijven.

Staat super stevig, lak blijft er goed opzitten, en het is makkelijk in mekaar te zetten.

Tja, ik kan er eigenlijk maar 3 dingen slecht over zeggen:
- er mocht ook wel zo"n roei zitje bijzitten met voetsteunen imo
- er mochten wel 2 afleggers extra bijzijn. En die zitten bij de Barbarian wel dacht ik.
- mijn powerrack staat in mijn tuinhuis, waar het wat vochtig is, en die afleggers &
safetybars vertonen al wat tekenen van roest.
Dat laatste is idd wel een nadeel. Ikzelf zou hem in de garage zetten, dat is ook niet meteen de droogste plaats in huis.

Pulley vind ik niet nodig als je toch goed chinnen en pullups kan doen. Belastbaar van dip/chin van die barb. is wel weinig daarintegen is het bankje van die powertec weer niet echt sterk. Dus beetje overwegen wat voor gewichten je in de toekomst denk te pakken.
Leg curls heb je niet nodig, je kan namelijk ook bodycurls doen in je rek. En leg extensions is ook nutteloos, ga lekker verschillende squats pakken ;)
Ik zou dus voor een los powertec rack + ander bankje gaan.
Om even dieper op die pulley en leg curl/extension in te gaan. Door mijn slechte heup kan ik een hele grote groep oefeningen gewoon niet doen, en een andere grote groep moeilijk. Een pulley zou een goede toevoeging kunnen zijn aan rugtraining (geen deadlifts, bent over rows, cleans,.... mogelijk). Ik denk onder andere aan rows.
Leg extensions en curls om dezelfde reden. Squats zijn ook geen optie, maar ik heb wel graag iets van beentraining. Wat zijn bodycurls trouwen?

Het probleem met andere combinaties van rack/bankje is dat het een stuk duurder zou zijn. Dan is het niet meer interessant om van rack te veranderen.

Ik heb het Powertec rack en ben er zeer tevreden over. Leg curls extensions/curls kan je beter op een leg ext/curl apparaat doen.

Owja, je zat met die heup. Was het vergeten. Bodycurls zijn dan denk ik ook niet zo'n goed idee, je zou ff kunnen kijken op youtube.

Ik heb het Powertec rack en ben er zeer tevreden over. Leg curls extensions/curls kan je beter op een leg ext/curl apparaat doen.
Voor een leg ext/curl apparaat heb ik geen plaats...en geen geld :o

Plaats is trouwens nog een reden waarom ik liever een powertec of barbarian rack zou hebben dan helisports. Het zou mooier in men ruimte passen.

edit: ik hoop trouwens nog ervaringen te lezen met de barbarian powercage :p

Laatst bewerkt:
- Belastbaarheid dip en chin: 140-150kg barbarian vs 180kg powertec --> allebei goed
-Belastbaarheid pulley: 140kg barbarian vs 180kg powertec --> toch wel een redelijk verschil, maar ik vraag me af in hoeverre dit onderschat is.
Indien dit de doorslaggevende punten zouden zijn ga je er maar van uit dat deze onderdelen bij de Barbarian Power Cage ook tot 180 kg belastbaar zijn :)

-Barbarian rack schijnt nog 2 extra rechte stangen te hebben die kunnen gebruikt worden voor pullups. Kan misschien ook van pas komen
Pull ups? Bij de Barbarian Power Cage zitten twee extra korte aflegbouten inbegrepen, of bedoelde jij iets anders?

-Barbarian rack komt met een roeizitting, klein voordeel
De roeizitting is ook los verkrijgbaar.

-de dipstangen bij powertec lijken wat makkelijke verstelbaar
Bij het Powertec Power Rack kunnen de dip bars los van elkaar op iedere hoogte en positie binnen en buiten het rack bevestigd worden. Bij de Barbarian Power Cage zitten de dip bars inbegrepen bij en bevestigd aan het lat station, zonder lat station dus geen dip bars. Deze zijn ook niet in hoogte te verstellen (wel los te halen).

Waarom kom je beide toestellen niet gewoon bekijken en uitproberen in onze showroom? Dat lijkt mij de ideale vergelijking!

Misschien dat je meer reacties krijgt als je het topic naar het Trainingsmateriaal subforum laat verplaatsen.

Ik heb het Barbarian rack thuis staan en ik ben er zeer tevreden over.
Het is een zware en solide constructie en dankzij de 4 voeten staat het echt heel stabiel.
Wiebelt niet, dikke lasnaden en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand dit kapot zou kunnen krijgen.

Indien dit de doorslaggevende punten zouden zijn ga je er maar van uit dat deze onderdelen bij de Barbarian Power Cage ook tot 180 kg belastbaar zijn :)
Geen doorslaggevende punten, maar wel goed nieuws :thumbs:

Pull ups? Bij de Barbarian Power Cage zitten twee extra korte aflegbouten inbegrepen, of bedoelde jij iets anders?
Waar ik op doelde (ik weet niet wat aflegbouten zijn), zijn de korte verbindingsstukken tussen de voor en achterkant van het rack bovenaan. Het viel me op dat die mooi rond zijn. Zal waarschijnlijk niet zo bedoeld zijn, maar het viel me op. Te smal voor pullups in het algemeen, maar misschien mogelijk om er close grip pullup mee te doen.

Ja, en dus een extra kost :p

Waarom kom je beide toestellen niet gewoon bekijken en uitproberen in onze showroom? Dat lijkt mij de ideale vergelijking!
Dat lijkt mij helemaal geen slecht idee, als het een beetje dichtbij genoeg is. Waar ligt die showroom, ik vind het niet meteen op de site.

Misschien dat je meer reacties krijgt als je het topic naar het Trainingsmateriaal subforum laat verplaatsen.
Misschien, maar ik zou daar men geld niet opzetten.

edit: maar blijkbaar is dat mijn keuze niet :p

Waar ik op doelde (ik weet niet wat aflegbouten zijn), zijn de korte verbindingsstukken tussen de voor en achterkant van het rack bovenaan. Het viel me op dat die mooi rond zijn. Zal waarschijnlijk niet zo bedoeld zijn, maar het viel me op. Te smal voor pullups in het algemeen, maar misschien mogelijk om er close grip pullup mee te doen.
Ah op die manier, daar is het inderdaad niet direct voor bedoeld maar als je creatief bent... :)

Met de aflegbouten bedoelde ik de kleine chromen afleggers waar je je stang op kunt leggen (dus niet de veiligheidsbars die over de diepte van het rack lopen maar de normale afleggers).

Dat lijkt mij helemaal geen slecht idee, als het een beetje dichtbij genoeg is. Waar ligt die showroom, ik vind het niet meteen op de site.
Onze showroom en het afhaalmagazijn liggen in Wassenberg in Duitsland (net over de grens bij Roermond in Limburg):

Lothforster Str. 46
41849 Wassenberg
Duitsland​

Indien je interesse hebt kun je langskomen van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur.

Even op voorhand een afspraak maken indien je te woord wenst te worden gestaan door een Nederlandssprekende medewerker, die zijn namelijk niet altijd aanwezig :)

Laatst bewerkt:
Ah op die manier, daar is het inderdaad niet direct voor bedoeld maar als je creatief bent... :)
Voila, creativiteit is de moeder van... weet ik ni meer.

Onze showroom en het afhaalmagazijn liggen in Wassenberg in Duitsland (net over de grens bij Roermond in Limburg):

Lothforster Str. 46
41849 Wassenberg
Duitsland​

Indien je interesse hebt kun je langskomen van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur.

Even op voorhand een afspraak maken indien je te woord wenst te worden gestaan door een Nederlandssprekende medewerkerd, die zijn namelijk niet altijd aanwezig :)
Kein probleim, ich sprechen sehr gut doits.

...ik zal dan maar een afspraak maken :o

Langs de andere kant ben ik waarschijnlijk op de heenweg al een uur of 6 onderweg, dus ik zal er nog eens diep over filosoferen en mediteren.

Laatst bewerkt:
ik heb een powertec, ik bench 2x140 en weeg nu 133, voelt alsof er nog wel bijkan dus bankje is tot meer dan 250kg belastbaar zou ik zo denken
wel zelfde opmerking als reeds gegeven hoewel ik geen ervaring heb met barbarian: namelijk staat ook in een vochtig trainingshok en hier en daar reeds lichte roest maar zo zie je tenminste dat het gebruikt wordt:D

Nuja, roest valt ook wel te voorkomen.

Ik heb die set van barbarian line aangeschaft eerder deze maand.

- De set was goed ingepakt toen deze aankwam, geen beschadigingen dus.
- Hij is makkelijk in je eentje in elkaar te sleutelen. Alleen voor het chin-gedeelte raad ik aan dit met zijn tweeën te doen. Ik heb het zelf gedaan, dus het kan wel, maar ook voor de veiligheid beter met zijn 2en doen...
- Bevalt goed, ziet er stevig uit...

Geen ervaring met de power-tec dus, maar dit is iig een goede aanschaf. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding iig prima... :)

Ik heb die set van barbarian line aangeschaft eerder deze maand.

- De set was goed ingepakt toen deze aankwam, geen beschadigingen dus.
- Hij is makkelijk in je eentje in elkaar te sleutelen. Alleen voor het chin-gedeelte raad ik aan dit met zijn tweeën te doen. Ik heb het zelf gedaan, dus het kan wel, maar ook voor de veiligheid beter met zijn 2en doen...
- Bevalt goed, ziet er stevig uit...

Geen ervaring met de power-tec dus, maar dit is iig een goede aanschaf. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding iig prima... :)
Ook met de pulley erbij?

Terug
Naar boven