XXL Nutrition

Peiling Preventie van eenzaamheid onder (internationale) studenten

Bezoekers in dit topic

ProudPizza

Huge Freak
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
7.990
Waardering
15.429
Edit: doelgroep lijkt me buitenlanders, invullen door Nederlanders gaat toch een vertekend beeld geven
 
Ingevuld! Idd een veelvoorkomend probleem. Mijn vriendin (international in Amsterdam) heeft ook behoorlijk haar best moeten doen om haar sociale leventje hier op te bouwen. Deels wat pech gehad dat veel van haar vriendinnen zijn gestopt en dus weer terugverhuisd. Deels ook omdat veel Nederlandse studenten hun sociale leventje al op orde hebben en niet per se zitten te wachten op een extra vriendengroep. De taal is natuurlijk ook een enorme barriere die internationals belet om zich aan te sluiten bij bijv. sport- en studentenverenigingen. En een kamer vinden is ook extra lastig, omdat veel Nederlandse studenten geen zin hebben in potentiele cultuurverschillen en taalbarrieres in hun huis.

Wat voor project is het precies?
 
Ingevuld! Idd een veelvoorkomend probleem. Mijn vriendin (international in Amsterdam) heeft ook behoorlijk haar best moeten doen om haar sociale leventje hier op te bouwen. Deels wat pech gehad dat veel van haar vriendinnen zijn gestopt en dus weer terugverhuisd. Deels ook omdat veel Nederlandse studenten hun sociale leventje al op orde hebben en niet per se zitten te wachten op een extra vriendengroep. De taal is natuurlijk ook een enorme barriere die internationals belet om zich aan te sluiten bij bijv. sport- en studentenverenigingen. En een kamer vinden is ook extra lastig, omdat veel Nederlandse studenten geen zin hebben in potentiele cultuurverschillen en taalbarrieres in hun huis.

Wat voor project is het precies?

Volgens m'n vriend sla je de spijker op z'n kop met deze uitleg.

M'n vriend en twee vrienden willen internationale studenten aan elkaar verbinden dmv software. Het is nog in opstart, zal binnenkort hier het eea updaten.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik zal het doorgeven :) miss is ze wel geïnteresseerd.
 
Mooi initiatief, Je hoeft geen international te zijn om eenzaam te zijn.. Ingevuld :thumbs:
 
Back
Naar boven