Fitness Seller

Prins Bernhard nog fouter dan gedacht

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
’Den Uyl verzweeg tweede smeergeldaffaire’
AMSTERDAM - Premier Joop den Uyl heeft een tweede smeergeldaffaire rond prins Bernhard verzwegen om een crisis rond het koningshuis te voorkomen.
afbeelding vergroten Prins Bernhard. FOTO ANP
Dat stelt journaliste Anet
Bleich woensdag op de website van de Volkskrant. Volgens Bleich, die voor een biografie over Den Uyl de persoonlijke archieven van de bewindsman heeft kunnen raadplegen, heeft Den Uyl een bijlage van het rapport over de Lockheedaffaire in 1976 nooit openbaar gemaakt. Bernhard zou, zo zou blijken uit die geheime documenten, betrokken zijn geweest bij een vergelijkbare kwestie rond de
Amerikaanse vliegtuigbouwer Northrop. Met de verdonkeremaning van de beschuldigingen voorkwam Den Uyl volgens de journaliste dat strafvervolging voor Bernhard onafwendbaar werd en koningin Juliana zou zijn afgetreden.
,,In dat geval zou de crisis nog erger zijn geworden, omdat Beatrix had laten weten dat zij in die situatie haar moeder niet zou willen opvolgen. Dan zou waarschijnlijk het einde van de Oranjes in zicht zijn geweest,’’ zegt Bleich in een video op de website van de krant.
Bleich promoveert donderdag aan de Universiteit van Amsterdam op haar biografie Joop den Uyl 1919-1987 dromer en doordouwer.

AD.nl - Binnenland - ’Den Uyl verzweeg tweede smeergeldaffaire’

Wat een gast ook he die Bernhard. Verschillende buitenechtelijke kinderen verwekken door de Koningin vele malen ontrouw te zijn en meerdere smeergeldaffaires op je naam zetten en overal mee wegkomen. Toch mag ik hem wel op de één of andere manier, hoewel hij nuchter gezien gewoon een crimineel en immoreel mens was.

De sigaren van elitair volk mag koste wat het kost niet uitdoven.

De VVD meet ook met 2 maten door het Koningshuis via spindocterij (geluk als oud nieuws) de hand boven het hoofd te houden. Was dit Holleder geweest, had de Heer Teeven er met z'n neus met ijzingwekkende veroordeling bovenop gezeten.

Monarchieën zullen niet lang meer bestaan, zowel links als rechts heeft argumenten voor de afschaffing, dus een meerderheid van de politiek zal uiteindelijk tot die conclusie komen. Bovendien werken die families zelf constant mee aan het negatieve beeld dat reeds over hen bestaat.

Bernard was een chille gozer. Boeiend dat ie geld achterover heeft gedrukt.

moet altijd weer denken aan die stukjes uit koefnoen :D

Monarchieën zullen niet lang meer bestaan, zowel links als rechts heeft argumenten voor de afschaffing, dus een meerderheid van de politiek zal uiteindelijk tot die conclusie komen. Bovendien werken die families zelf constant mee aan het negatieve beeld dat reeds over hen bestaat.

ik denk dat de nederlandse monarchie nog zeker wel 100 jaar aan zal blijven.
Las eerst ergens een onderzoek dat aantoonde dat een monarchie het goedkoopste staatschap was.

Who gives a **** about steekpenningen van tig jaar geleden, ze konden beter het concert van die 104 jarige colaborateur verbieden ipv zoiets in het nieuws brengen.

Heel verstandig dat den Uyl dat toen achter gehouden heeft.

Who gives a **** about steekpenningen van tig jaar geleden, ze konden beter het concert van die 104 jarige colaborateur verbieden ipv zoiets in het nieuws brengen.

Heel verstandig dat den Uyl dat toen achter gehouden heeft.

is dat ooit bewezen??? en sowieso, die mensen die nu huilen om die gast hebben meestal de oorlog niet eens meegemaakt.

ik denk dat de nederlandse monarchie nog zeker wel 100 jaar aan zal blijven.
Las eerst ergens een onderzoek dat aantoonde dat een monarchie het goedkoopste staatschap was.
Als ik moet kiezen tussen kostprijs of democratisch gehalte dan kies ik liever voor het laatste.

Overigens ben ik van mening dat een republiek goedkoper kan zijn dan een monarchie. Ik begrijp echt niet waarom een koningshuis dat miljoenen euro per jaar kost (terwijl ze niets doen) meer zou moeten kosten dan een president (die wel werkt, maar lang niet zoveel hoeft te kosten).

We moeten dus gewoon eens een efficiënt bestuur bedenken dat én democratisch én goedkoop is. Kan toch niet zo moeilijk zijn.

De sigaren van elitair volk mag koste wat het kost niet uitdoven.

De VVD meet ook met 2 maten door het Koningshuis via spindocterij (geluk als oud nieuws) de hand boven het hoofd te houden. Was dit Holleder geweest, had de Heer Teeven er met z'n neus met ijzingwekkende veroordeling bovenop gezeten.
wie is die zogenaamde spindoctor dan?

haha, zoiets word echt niet zomaar afgeschaft, volgens mij zijn er ook maar weinig partijen die dit op de politieke agenda hebben.

Als ik moet kiezen tussen kostprijs of democratisch gehalte dan kies ik liever voor het laatste.

Overigens ben ik van mening dat een republiek goedkoper kan zijn dan een monarchie. Ik begrijp echt niet waarom een koningshuis dat miljoenen euro per jaar kost (terwijl ze niets doen) meer zou moeten kosten dan een president (die wel werkt, maar lang niet zoveel hoeft te kosten).

We moeten dus gewoon eens een efficiënt bestuur bedenken dat én democratisch én goedkoop is. Kan toch niet zo moeilijk zijn.
democratisch gehalte? lol alsof het koningshuis dat negatief beinvloed...

zowieso, democratie sux.

haha, zoiets word echt niet zomaar afgeschaft, volgens mij zijn er ook maar weinig partijen die dit op de politieke agenda hebben.
Haha, zoiets zal ooit zeker afgeschaft worden en in België staat het nu al continu ter discussie.

Natuurlijk, ze zijn zelf zo ondemocratisch als de pest. Het hoofd van een staat hoort verkozen te worden door het volk, niet omdat iemand toevallig ergens geboren wordt.

Dit zinnetje zegt genoeg over jou :thumbup:
1. democratie is de meest eerlijke en best functionerende samenleving
2. het is sowieso
3. het is sucks

wie is die zogenaamde spindoctor dan?

zowieso, democratie sux.
Met democratie bedoel je monarchie, right?

Haha, zoiets zal ooit zeker afgeschaft worden en in België staat het nu al continu ter discussie.

Natuurlijk, ze zijn zelf zo ondemocratisch als de pest. Het hoofd van een staat hoort verkozen te worden door het volk, niet omdat iemand toevallig ergens geboren wordt.

Dit zinnetje zegt genoeg over jou :thumbup:
alsof de koningin veel zeggenschap heeft, balkenende is in principe het hoofd van de staat.

dat laatste zinnetje bedoelde ik wat sarcastisch, maar ik ben wel van mening dat het democratisch gehalte in de maatschappij niet te hoog moet liggen, in nederland ligt het imo ietsjes te hoog.
zo kan ik ook zeggen dat omdat jij denkt dat democratie het beste is je een tunnelvisie hebt...

Met democratie bedoel je monarchie, right?
nee democratie ;) monarchie kan goed zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven