MuscleMeat

PRISM schandaal

muaythaiwey

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m85
Iedereen heeft het al wel gehoord op het nieuws. Edward Snowden (voormalig werknemer Booz Allen Hamilton) heeft onthullingen gedaan over het feit dat de NSA zowat de hele wereld bespioneert. De vrijheid en de privacy van burgers wordt op grote schaal geschonden, gebruikers van internetdiensten als Google, Facebook en Yahoo werden in de gaten gehouden met een geheime computerprogramma PRISM.

Edward Snowden (voor velen een held) is nu gezocht door de VS en zal waarschijnlijk worden veroordeeld voor Hoogverraad. Zorg dat het zo ver niet komt en teken petities!

Ik vind dat dit moet stoppen, VS moet databescherming van EU-burgers respecteren.

https://petitions.whitehouse.gov/petition/pardon-edward-snowden/Dp03vGYD

http://www.avaaz.org/en/petition/Pardon_Edward_Snowden/?cYwQOeb

Wat vinden jullie hiervan?

/care

Het is een zeer gevaarlijke ontwikkeling waar we ons te makkelijk bij neerleggen.

Hebben ze altijd al gedaan, alleen nu beter / digitaal.

De vraag is of de kosten die zo'n geintje moet kosten wel op gaat tegen de resultaten die het oplevert, maar de VS heeft toch geld(persen) zat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad! :D

Tijd om een nieuw mailadres aan te meten, uit te schrijven bij de gemeente en over te stappen op pre-paid.
/nothing to hide

Dit moet niet kunnen. Naar Duitsland verhuizen. Daar is de regering wel tegen dit soort grapjes.

Dus conclusie? Nieuwe politieke partij oprichten? Een goede dit keer?
Of gewoon nooit meer internet gebruiken?

vanaf 1:22

Hoogste ambtenaar bij de NSA liegt keihard tijdens vragen door de senaat over dit onderwerp:

Senator:
"Does the NSA collect any type of data at all on millions or hundreds of millions people at all?"

NSA Director James Clappen
"No sir."

Senator:
"It does not?"

NSA Director James Clappen
"Not widdingly, there are cases where they could inadvertently, but eh, not widdingly"

Amerika is een politiestaat. En de klokkenluider Snowden moet volgens sommige politici geexecuteerd worden voor hoogverraad. :roflol: Het was ooit zo'n mooi land de USA

Vreselijk.. Zo veel dingen die mij serieus storen aan "The greatest country in the world"..

Wat is erger?
Dat Amerika dit al een lange tijd doet en het steeds uitgebreider gaat doen?
Of dat dit wereldnieuws is waarbij iedereen verbaasd is dat dit gebeurd?

Het lijkt me stug dat alle leiders dit niet wisten, maar nu het openbaar is moeten ze natuurlijk wel zogenaamd optreden tegen deze schendig van privacy. Slap gelul om stemmen te winnen maar over een week of 2 is iedereen dit alweer vergeten totdat er over een paar maanden weer iemand openbaar gaat. Elke keer als iemand openbaar treedt met soortgelijke informatie is iedereen geshockeerd. Vervolgens gebeurd hetzelfde een paar maanden later en is iedereen opnieuw geshockeerd. Wereldwijd afluisteren gebeurd al sinds de jaren 70 met Project Echelon.

Maar ondertussen gaan ze toch niks doen, want ze kunnen niks doen. De NSA geeft geen **** om wat de hele wereld, waaronder de Amerikaanse bevolking, vindt. Ze gooien het op national security, want national security gaat boven alles.

Dit krijg je dus als je je vrijheden opgeeft in ruil voor 'valse' veiligheid. Ze hoeven je in de toekomst niet eens meer te chippen, je laat jezelf al traceren door een telefoon met GPS op zak te hebben.

Wil je dat niemand kan meelezen/luisteren? Stuur je berichten per brievenpost, gebruik een met cash betaalde prepaid telefoon of encrypt je berichtjes.

Laatst bewerkt:
Inderdaad apfelstrudel, ben er ook zeer overtuigd van dat de leiders dit wisten. Waarschijnlijk worden ze onder druk gezet, of is er weer veel geld bij gemoeid.. Maar dat geeft niet weg dat het schandalig is dat het al zo ver gekomen is.. Privacy, daar is al jaren niet meer over te spreken.. Het wordt dringend tijd dat er iets aan gedaan wordt.

Opvallend weinig commentaar over dit onderwerp valt me op hier.

Vind ik niet erg. Ik hou meer van Amerika dan van Europa eerlijk gezegd

Terug
Naar boven