AndroidHealthClinic

Problemen met router [WPA instellen]

Test_Addicted

Advanced Bodybuilder
Waardering
5
Ik heb al anderhalf jaar dezelfde router namelijk van het merk Micradigital. Nu vloog vandaag het draadloos netwerk eruit en heb ik de router moeten resetten.

Nu is mijn netwerk onbeveiligd en ik ben het boekje kwijt. Iemand enig idee hoe ik 'm weer kan beveiligen?

In de adresbalk van internet explorer het volgende adres intikken 192.168.1.1
Wel even eerst de PC met een draad op de router aansluiten als je helemaal geen verbinding meer krijgt.

Als je dit gedaan hebt dan zit je in de software van de router en kan je alle instellingen wijzigen. Wireless Privacy etcetera. WPA-PSK kiezen wachtwoord intikken en weer verbinden met de PC. Gewoon in windows draadloze netwerken zoeken en als je de ID van je eigen router ziet aanklikken -> wachtwoord intikken en terug naar het DBB board.

• Topic Starter Topic Starter
In de adresbalk van internet explorer het volgende adres intikken 192.168.1.1
Wel even eerst de PC met een draad op de router aansluiten als je helemaal geen verbinding meer krijgt.

Als je dit gedaan hebt dan zit je in de software van de router en kan je alle instellingen wijzigen. Wireless Privacy etcetera. WPA-PSK kiezen wachtwoord intikken en weer verbinden met de PC. Gewoon in windows draadloze netwerken zoeken en als je de ID van je eigen router ziet aanklikken -> wachtwoord intikken en terug naar het DBB board.

Bedankt voor je hulp. Als ik 192.168.1.1 intik kan die niks vinden. Het rare is dus dat ik op dit moment wel via draadloze verbinding kan internetten (onbeveiligd), maar dat Windows aangeeft geen verbinding te hebben. En ik zit zeker weten op mijn eigen netwerk.

En als ik via Windows mijn WPA-PSK in wil stellen pakt hij de wijzigingen niet! ???

Inderdaad vreemd om WPA-PSK in te stellen moet je echt in het menu van de router komen. In windows is dit onmogelijk in te stellen (alleen aan te melden). Heb je het al met een draad geprobeerd

uitvoeren- cmd

ipconfig

je ip invoeren in je adresbalk

en dan kan je daar instellen

Aanvullend op Ciko:

Het IPnummer wat bij Gateway staat is het adres van je router..

Mjah :) omdat wij aardig wat klanten hebben die enthousiast dus het ipnummer van hun eigen pc in die adresbalk rammen :)

Jup .. ben al 12 jaar systeembeheerder en heb sinds kort ook een eigen computerzaak

Terug
Naar boven