MuscleMeat

Problemen met voedsel

Facedesk

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
70kg
Dag beste leden,

Laat me even mijn verhaal doen. Ik WAS een goed gebouwde jongen van 15 jaar. 1.80m en 82kg. Toen ik 4 maanden geleden besloot om toch iets aan mijn lichaam te veranderen ging ik maar naar de sportschool. Mijn coach had me verteld dat ik een beetje te veel overgewicht had om goede en mooie resultaten te zien. Dus bood hij mij een voedingsschemaaan. Een dieet van 1000kcal per dag. Dit heb ik een maand gevolgd. Mijn trainingsschema bestond uit 15 min. opwarming. Dan mijn volledige training en daarna nog eens 30 min cardio. Dit heb ik een maand gevolgd. Na deze maand woog ik slechts nog maar 70kg. Ik vond mezelf best mager. Ik had dan gevraagd of ik nog dat schema moest volgen, maar je werd niet echt wijzer uit zijn 'goede raad'. Ik heb dit schema dan ook niet meer gevolgd. Ben terug gewoon beginnen te eten. Een goed ontbijt van granen. Om 10 uur een koekje. 's Middags mijn boterhammen. Rond 15:00 nog een tussendoortje. En dan mijn avond eten. Meestal gewoon één bord en qua drinken gewoon altijd water. Nu blijf ik op gewicht. Maar na 3 maanden dus na het afvallen vind ik dat ik nog niet veel spiermassa bij heb gekregen. Ik begrijp niet goed wat ik moet eten. De trainingen verlopen goed en daar heb ik ook geen hulp voor nodig. Ik snap het gewoon echt niet meer. Wat moet ik eten?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt,

genoeg stickies die je hierover kunt lezen, sorry maar ik heb gewoon geen zin om dit verhaal voor de 1000ste keer uit te leggen. JE MOET VRETEN NIET ETEN, kom je niet aan EET MEER

Die coach van jouw is niet helemaal goed bij zn hoofd met zn 1000 Kcals per dag. verbaast me nog dat je uberhaupt leeft.

Lees de stickys over voeding!

De basis:

Wil je vet verliezen dan moet je IETS minder eten dan je nodig hebt (zo'n 10-20%, in jouw geval met 1000 kcal zal het zo'n 50-75% zijn dat je minder hebt gegeten, dat is niet goed voor je spiermassa.

Wil je spieren aankomen dan moet je meer eten dan je nodig hebt (vaak ook zo'n 10-20%).

Dus: Bereken hoeveel je nodig hebt, maak een voedingsschema en pas in de komende weken eventueel aan op basis van je resultaten (meer/minder eten)

Tijdens een dieet win je (noemenswaardig) niets aan spieren.

Trouwens, ik raad sowieso zware diëten af voor kinderen die nog in de groei zijn.

hoe bedoel je overgewicht? met 82kg bij 1m82... kan je amper overgewicht noemen, en dan zo'n streng dieet, behoorlijk overdreven zou ik zeggen. Volgens mij is 70 kg eerder ondergewicht.

ga inderdaad eens de voedingssticky's lezen, zodat je zelf meer/beter weet waar je mee bezig bent en je niet zomaar wat op de mouw laat spelden.

Daarbij.... als je je trainingsschema van diezelfde 'coach' gekregen hebt, zou ik daar ook maar eens goed naar laten kijken, want dan vrees ik het ergste.
Zowizo doe je naar mijn gevoel nu al veel cardio, niks mis mee als je doelstelling is afvallen of conditietrainen. Als je echter spiermassa/kracht wil winnen heb ik er mijn twijfels over. (al ben ik geen expert ;) )

woaaaa, 1m82 en 82kg overgewicht? WTF

Dan moet ik denk ik mijn username maar veranderen in Dik Trom :O

woaaaa, 1m82 en 82kg overgewicht? WTF

Dan moet ik denk ik mijn username maar veranderen in Dik Trom :O
82kg bij 1m82 is een BMI van 25, wat in de "niet-bodybuilding" wereld net op de grens ligt tussen overgewicht en geen overgewicht.

Trouwens, zonder spiermassa is dit toch vrij veel.

Terug
Naar boven