MuscleMeat

Problemen met windows vista

phantom1990

Competitive Bodybuilder
Waardering
8
Mannen,

Ik heb dus laatst een nieuwe asus laptop aangeschaft met daarop windows vista. Wat een afrader zeg! Het maakt je computer hartstikke sloom, hij gebruikt constant hartstikke veel cpu en geheugen! En er zijn altijd meer dan 70 processen aan het werk, bij xp was dat ongeveer 50.

Nu ben ik benieuwd wat voor problemen jullie allemaal hebben met vista..

Weet iemand mischien ook of er wat aan te doen valt? Of dat microsoft al met een oplossing gekomen is..

't Zal waarschijnlijk aan jouw laptop liggen. Ik draai hier Vista Ultimate op m'n laptop(T7200/2GB), en dat gaat gewoon supersnel. :D

(Verder eigenlijk helemaal geen problemen.)

• Topic Starter Topic Starter
Hmm ik hoor zoiezo van iedereen dat vista een afrader is. Heb alleen nog de problemen met vista gehoord..

Ik hoor iedereen maar klagen over bugs en kinderziektes.

Voorlopig houden we het nog even bij XP tot de betere berichten de wereld inkomen.

Vista is k*t.. brutal geheugen vreter. Als je geen 2gb geheugen op je pc hebt ben je genaait.

Vista is gewoon bagger om het zo maar te zeggen. Wat je wel kunt proberen zijn de visuele instellingen aan te passen en de gadgets uit te schakelen. Dit scheelt nog weleens wat

Vista is gewoon bagger om het zo maar te zeggen. Wat je wel kunt proberen zijn de visuele instellingen aan te passen en de gadgets uit te schakelen. Dit scheelt nog weleens wat

Heb ik al gedaan, maar alsnog traag. Norton stond er ook standaard op. Nadat ik norton verwijderd had was me laptop al 2x zo snel.. Maar het probleem is vooral dat ik niet met veel processen tegelijk kan werken.

Je laptop is waarschijnlijk niet krachtiger genoeg voor vista klaar, paar jaar geleden waren er zelfde of zelfs nog meer problemen met xp.

Mmm, de laatste tijd is Vista er wel op vooruit gegaan hoor.

Normaal wordt er ook veel programma's geinstalleerd door Asus zelf. Heb zelf een nieuwe Acer laptop gekocht en in het begin werkte hij ook sloom maar sinds ik de programma's van Acer heb verwijderd, loopt alles op wieltjes.

Wat zijn de specs van die laptop? Misschien is hij gewoon de te zwak op Vista te draaien (alhoewel ik het betwijfel als het nog maar een nieuwe laptop is)

Wat zijn de specs van die laptop? Misschien is hij gewoon de te zwak op Vista te draaien (alhoewel ik het betwijfel als het nog maar een nieuwe laptop is)

Je hebt nog steeds genoeg budgetsystemen waar Vista niet helemaal lekker op zal draaien. (nieuwe systemen dus)

Ik vind Vista gewoon lekker werken. Nu zijn er wel een hoop mensen die klagen over Vista, maar dat was in de tijd van XP ook zo. En dat een OS dat een x-aantal jaar later is uitgekomen hogere systeemeisen stelt, dat vind ik helemaal geen probleem. (aangezien ik m'n computer regelmatig upgrade)

Mmm, de laatste tijd is Vista er wel op vooruit gegaan hoor.

Normaal wordt er ook veel programma's geinstalleerd door Asus zelf. Heb zelf een nieuwe Acer laptop gekocht en in het begin werkte hij ook sloom maar sinds ik de programma's van Acer heb verwijderd, loopt alles op wieltjes.

Processor-kloksnelheid 1733MHz
Processorfamilie Intel Celeron M
Processor Celeron M 530
Processor systeembus 533 MHz
Chipset ATI RADEON X1100
L2 cache 1 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 80 GB
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm TFT
Resolutie 1280x800 Pixels
Geheugen
Intern geheugen 1024 MB

Het was een hele goedkope laptop. Maar hier moet vista makkelijk op kunnen draaien..

mmh, men ouders hebben ook pc met Vista, ben daar zelf ook niet blij mee hoor, vind het niet behoorlijk werken, traag, je moet het gewend raken enzo... niets voor mij, ik blijf nog wel even met XP werken!

hahaha ik heb ook vista ultimate 64 bit ook nog enne tja daar zijn nog niet veel programma's van dus heb ik xp er ook maar bij gezet op een tweede harde schijf ......heb ook geen driver voor mijn draadloos netwerk en van mijn geluidskaart die werken fijn is dat he.Maar als hety goed is krijg ik binnen kort een beta van de 64 bit versie waar de updates al in zijn verwerkt dus ben benieuwd

Processor-kloksnelheid 1733MHz
Processorfamilie Intel Celeron M
Processor Celeron M 530
Processor systeembus 533 MHz
Chipset ATI RADEON X1100
L2 cache 1 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 80 GB
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm TFT
Resolutie 1280x800 Pixels
Geheugen
Intern geheugen 1024 MB

Het was een hele goedkope laptop. Maar hier moet vista makkelijk op kunnen draaien..

Waarom zou je laptop Vista makkelijk kunnen draaien ? Omdat er een sticker met 'vista-ready' opgeplakt zit ? Een Celeron is gewoon een budget pc. :-)

mmh, men ouders hebben ook pc met Vista, ben daar zelf ook niet blij mee hoor, vind het niet behoorlijk werken, traag, je moet het gewend raken enzo... niets voor mij, ik blijf nog wel even met XP werken!

Nogmaals, hetzelfde ging op in de tijd van Windows XP. Ik vond Windows XP in het begin ook wel even wennen. Maar 't went allemaal behoorlijk snel. :D

(En de mensen die klagen over de snelheid hebben gewoon een baggere pc. :D)

Geen last van Vista hoor...werkt prima

Celeron en MS gaan gwoon niet samen..
FSB en l1 cache zijn gewoon te laag om deftig te draaien, als ik jouw was:
HD partitie maken met WinXP, zal, zowiezo vlotter gaan

mijn msi l735 draait vista goed....vind het iets te gebruik vriendelijk

ligt aan je laptop
die kan waarschijnlijk vista net aan.
en natuurlijk hebben de verkopers er vista opgezet omdat dat beter verkoopt en duurder kan verkopen.
maar ondertussen hebben ze jouw gewoon een poot uitgedraait

zet linux er op, ubuntu met floxbox en dat verbruikt koud 160mb en met een iets betere windowmanager nog altijd maar 230mb, je computer zal dan véél sneller opstarten en je kan dan naar windows terug als je iets speciaals enkel voor windows moet hebben (printen bv kan lastig zijn in linux bv)

Terug
Naar boven