Fitness Seller

Problemen videokaart (GeForce 7600GS)

AdHoc

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
464
Lengte
1m78
Vetpercentage
14%
Zoals de titel al verraad, sinds enige tijd heb ik problemen met mijn videokaart. Wanneer ik video (gerelateerde) files wilt afspelen dan crasht mijn computer.

Het begon af en toe maar sinds de laatste software update is het probleem constant aanwezig.

Ik kan nu geen websites meer bezoeken met video applicaties (Youtube, Google Video etc.) en ik kan ook lokaal geen videobestanden afspelen.

Wat kan het probleem zijn? De software is up to date...MS probleem oplossingen boden geen uitkomt en ik draai al een jaartje of twee met dezelfde hardware zonder problemen...tot voor kort.

1e wat je doet is alles uninstallen, alle software en drives van je card verwijderen, dan alles opnieuw installen

kom dan terug

• Topic Starter Topic Starter
1e wat je doet is alles uninstallen, alle software en drives van je card verwijderen, dan alles opnieuw installen

kom dan terug

Done , probleem leek opgelost maar helaas bij tweede film (youtube) kreeg ik weer een bluescreen.

Hardware versnellingen al verlaagd maar dit leidt tot het probleem dat ik helemaal geen beeld meer krijg.

Laatst bewerkt:
check je temperaturen eens vna je videokaart?
misschien wordtie te warm.

Klinkt eerder als een probleem met je installatie. Na veel updates breekt er wel eens wat. Probeer een nieuwe installatie dan weet je zeker of het aan je videokaart ligt of niet.

Misschien zit er teveel stof op?

Je kan ook even een ander videokaartje erin doen en kijken of je dan nog dat probleem hebt. Anders word het tijd voor een nieuwe :cool:

Done , probleem leek opgelost maar helaas bij tweede film (youtube) kreeg ik weer een bluescreen.

Hardware versnellingen al verlaagd maar dit leidt tot het probleem dat ik helemaal geen beeld meer krijg.
-oke stap 1 werkt dus niet, je zei net dat je software update heb uitgevoerd is dit van het kaart zelf of van je OS of van een andere software ?

zo ja van os dan verwijderen

-als dat ook niet werkt check je systeem kast is, zijn de lucht invoer afvoer wel in orde, (koolers) eventueel kooler op de gpu ook even tjekken

- als dat ook geen resultaat geeft, haal je kaart helemaal uit zijn slot, start de pc op zonder die kaart (hij gaat niet opstarten) daarna doe je hem weer erin en weer opstarten

-nog problemen? advies is een oudere kaart erin doen en kijk of die goed werkt zo ja dan is je video kaart naar de klote zo nee heb je een ander probleem

hoor het wel zo

GPU 64/65
Temp3 50
HD 39
core 64/65

Volgens speedfan zijn de GPU en core temp te hoog.

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

-oke stap 1 werkt dus niet, je zei net dat je software update heb uitgevoerd is dit van het kaart zelf of van je OS of van een andere software ?

zo ja van os dan verwijderen

-als dat ook niet werkt check je systeem kast is, zijn de lucht invoer afvoer wel in orde, (koolers) eventueel kooler op de gpu ook even tjekken

- als dat ook geen resultaat geeft, haal je kaart helemaal uit zijn slot, start de pc op zonder die kaart (hij gaat niet opstarten) daarna doe je hem weer erin en weer opstarten

-nog problemen? advies is een oudere kaart erin doen en kijk of die goed werkt zo ja dan is je video kaart naar de klote zo nee heb je een ander probleem

hoor het wel zo

Update van NVIDIA website gedownload.

Coolers zijn redelijk schoon , 1 fan maakt wel geluid wat duidt op speling.

Zal zometeen eens opstarten zonder kaart , daarna met kaart.

Heb helaas geen secundaire kaart thuis liggen om die mogelijkheid te proberen.

kijk je fans goed na en desnoods zuig de stof er even af en laat je kast open staan kijken of dat wat uitmaakt, ,mischien op een 2e schijf ofzo ubuntu installen en kijken of het werkt op een fresh os install

success

welke driver gebruik je precies?

welke driver gebruik je precies?

Via NVIDIA website de meest recente driver voor de GeForce 7600GS.

Volgens een ander forum kan het probleem ook duiden op een defecte (slecht werkende) PSU.

De eerste paar seconden van een filmpje draait hij probleemloos maar spoedig loopt het langzaam aan vast tot het scherm zwart word (de videokaart lijkt uitgeschakeld te zijn) of er een bluescreen optreedt.

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Met de kast open blijven de GPU, HD en core temp ongeveer drie graden koeler.

Laatst bewerkt:
Is het ook bij een dvd direct in je PC?

Lijkt me de koeling, dat ie uitgaat bij bepaalde temperatuur.

via nvidia website de meest recente driver voor de geforce 7600gs.

Volgens een ander forum kan het probleem ook duiden op een defecte (slecht werkende) psu.

De eerste paar seconden van een filmpje draait hij probleemloos maar spoedig loopt het langzaam aan vast tot het scherm zwart word (de videokaart lijkt uitgeschakeld te zijn) of er een bluescreen optreedt.

---------- toegevoegd om 18:01 ---------- de post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

met de kast open blijven de gpu, hd en core temp ongeveer drie graden koeler.

258.96?

258.96 inderdaad , bij app beheer geeft windows aan 6.14.12.5896

258.96 inderdaad , bij app beheer geeft windows aan 6.14.12.5896

das een driver die bij kaarten ouder dan de 4xx series veel problemen geeft.
vooral overheating en prestatie verlies en in sommige gevallen is het bekend dat de kaart de geest geeft.

mijn gtx 295 deed ook erg raar met die driver, artifacts ed en overheating.
de driver is ook eigenlijk gemaakt voor de 4xx serie.

ik raad je aan om een rollback te doen naar de 197.45 driver.

Hoezo denk je dat je videokaart de oorzaak is dan? Heb je onlangs een mediaplayer geïnstalleerd die codecs zou kunnen hebben overschreven?

das een driver die bij kaarten ouder dan de 4xx series veel problemen geeft.
vooral overheating en prestatie verlies en in sommige gevallen is het bekend dat de kaart de geest geeft.

mijn gtx 295 deed ook erg raar met die driver, artifacts ed en overheating.
de driver is ook eigenlijk gemaakt voor de 4xx serie.

ik raad je aan om een rollback te doen naar de 197.45 driver.

Down graden van driver is dé oplossing in mijn geval. Hartstikke bedankt ;-)

Terug
Naar boven