MuscleMeat

PS3 Bluray legt het af tegen Xbox360 HD-DVD

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.672
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Tek Jansen's Explosive Gaming Experience! : PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD DVD vs DVD

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bluray

HD DVD

DVD

Bluray

HD DVD

Sony's neiging om altijd maar oververzadiging toe te passen sloopt soms de details. Sony ziet zijn eigen Bluray als 1 van de belangrijkere punten om een PS3 te kopen, maar dan moet je beeld wel in orde zijn. Het is niet slecht maar voorlopig win je de oorlog niet als alleen beeldpuristen de oorlog beslechten.

Blueray wordt gewoon de Betamax van deze tijd. Best goed maar gaat het niet redden! :D

zo heb je er niet veel aan je moet ze op 100% grootte zien om ze te kunnen vergelijken.

btw HD DVD's kopieer beveiliging is nu al grote deels omzeild....

• Topic Starter Topic Starter
zo heb je er niet veel aan je moet ze op 100% grootte zien om ze te kunnen vergelijken.

btw HD DVD's kopieer beveiliging is nu al grote deels omzeild....

Kleur en detailverschil zie je toch wel duidelijk op deze grootte. Ook al heb je er pas echt wat aan bij bewegend beeld. Maar ja je ziet hier al weer dat Sony zijn verzadiging te hoog heeft staan. Standaard van Sony, rood is gewoon te rood.

Enig voordeel voor Sony is dat de Blu-Ray speler ingebouwd zit in de PS3. Hiermee gokken ze erop dat PS3 bezitters voor Blu-Ray kiezen en niet voor HD DVD.

Ik denk persoonlijk dat het scherpste beeld of grootstse opslagruimte niet eens de doorslag gaat geven. De gewone consument interesseert dat niet eens zozeer en ziet het verschi niet eens omdat ze beiden al heel erg scherp zijn en veel opslagruimte hebben.

Wat wel bepalend is voor wie deze titanenstrijd gaat winnen is de keuze van de (grote) filmmaatproducenten. Stel: Als de grote filmproducenten voor bijvoorbeeld blu-ray kiezen dan worden wij als consument gedwongen hier ook voor te kiezen. Kiezen de filmproducenten echter massaal voor HD DVD worden wij gewdongen om dat format te kiezen en dus die HD DVD spelers in huis te halen.

De speelbal voor wat betreft deze titanenstrijd wordt niet zozeer beslecht door de scherpte of opslagcapaciteit, maar eerder door de keuze van de filmmaatschappijen. Met andere woorden: óf Blu-Ray óf HD DVD wordt ons opgedrongen

Ik koop ps3 alleen vawege in mijn ogen de beste games.

playstation vind ik persoonlijk beter dan xbox, we hebben een xbox gehuurd en vind het maar irritant die gameplay en die kastjes en alles gewoon rotzooi.
geef mij maar een ps! :)

Ik ook, maar als je er eenmaal één hebt is het handig dat hij ook Blu-Ray afspeelt. Ik zou dan niet snel meer een aparte HD DVD speler kopen om HD DVDtjes af te kunnen spelen

Ik zou niet zo snel een spelcomputer van 600 pleuro kopen. Ikzelf heb uiteraard een xbox 360 en vond 400 euro eigenlijk al teveel geld. Zon los bakkie ernaast voor HDDVD ga ik er ook niet bijkopen zolang films nog niet gekopieerd kunnen worden. Wel handig is dat je zon HDDVD drive op de PC kan aansluiten.

En over die exclusieve games voor de PS3, sommige komen nu ook al naar de xbox. Maar die controllers van de PS zijn ook irritant als je xbox controller gewend bent.

Ik zou niet zo snel een spelcomputer van 600 pleuro kopen. Ikzelf heb uiteraard een xbox 360 en vond 400 euro eigenlijk al teveel geld. Zon los bakkie ernaast voor HDDVD ga ik er ook niet bijkopen zolang films nog niet gekopieerd kunnen worden. Wel handig is dat je zon HDDVD drive op de PC kan aansluiten.

En over die exclusieve games voor de PS3, sommige komen nu ook al naar de xbox. Maar die controllers van de PS zijn ook irritant als je xbox controller gewend bent.

600 Euro voor een spelcomputer met Blue-Ray zou ik overwegen als de Films op Blueray aanslaan. Normaal gesproken zou zo'n blue ray speler alleen al een eurootje of 600 kosten. Son legt op het moment bij ieder verkochte PS3 zelf 250 Dollar bij (kosten van de Blue ray speler)...

Terug
Naar boven