MuscleMeat

PVV Almere haakt af...

TPH1976

Competitive Bodybuilder
Waardering
147
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6324529/___PVV_Almere_maakte_schwalbe___.html

ALMERE - „We zijn getuige geweest van een schwalbe”. Dat zei VVD-lijsttrekker Arno Visser donderdagavond tijdens een debat in de gemeenteraad van Almere over de mislukte coalitiepogingen van de PVV. De meeste fracties uitten tijdens het debat forse kritiek op PVV-leider De Roon, die woensdagavond na één informatieve gespreksronde met de andere raadsfracties een punt zette achter de collegeonderhandelingen. De PvdA eiste daarop uitleg van De Roon in de raadsvergadering.

Volgens de PVV'er was het na één gespreksronde al duidelijk dat er met geen enkele fractie overeenstemming zou komen op de drie hoofdpunten van de partij: veiligheid, lastenverlichting en het tegengaan van de 'islamisering'. „Ik zag geen mogelijkheden meer voor een werkbare coalitie”, stelde De Roon. Alphons Muurlink van de PvdA vond dat De Roon de enige juiste conclusie had getrokken. Wat hem betreft neemt de PvdA nu haar verantwoordelijkheid. Omdat deze partij in Almere na de PVV de meeste stemmen kreeg, wil ze het stokje overnemen en kijken of er een coalitie te vormen is.

Informateur
De VVD zag het echter anders en pleitte voor het aanstellen van een informateur. „We moeten nu doen wat we twee weken geleden al hadden moeten doen”. In Almere hebben donderdag D66, GroenLinks en Leefbaar Almere de handen ineengeslagen en gaan samen de onderhandelingen in. Samen hebben deze fracties negen zetels en zijn daarmee een belangrijke partij in coalitievorming.

Iemand anders zei het het best:

http://willemzwijgtnietmeer.web-log.nl/willemzwijgtnietmeer/2010/03/pvv-in-de-oppos.html
Beste kiezers in Almere, De PVDA gaat niet akkoord met ons voorstel dat we de theepauze omdopen in koffiepauze, de VVD is tegen onze eis dat burgemeester Jorritsma schriftelijk verklaart de rest van haar leven niet meer te pompen, D66 weigert het Wilhelmus mee te zingen voor aanvang van de raadsvergaderingen, GroenLinks is tegen ons idee om tanks aan te schaffen in de strijd tegen het Marokkaanse straattuig, de SP steunt ons plan om in de kantine van het stadhuis alleen nog maar Hollandse tomaten te serveren niet, het CDA wil de stadsvlag niet inruilen voor de Nederlandse driekleur, de ChristenUnie weigert Geert Wilders als god te erkennen, TON is niet trots genoeg op de gemeente Almere, en Leefbaar Almere bakt ze helemaal bruin door mij uit maken voor prins carnaval. Door dit cordon sanitaire is de PVV genoodzaakt in de oppositie te gaan.
Raymond de Roon

Prima...ik juich dit standpunt van de PVV om meerdere reden toe...niet in de laatste plaats omdat als je echt idealen hebt je dan geen concessies mag en kan doen (en aan de andere kant...nou ja...je kent mijn visie over de PVV :P)

PVV is misschien de grootste partij, maar ze vertegenwoordigen niet het grootste gedeelte van de inwoners. En als zodanig moet je als partij kunnen accepteren dat er een compromis moet worden gevonden of dat je op een andere manier jouw doelstelling moet bereiken. Dat kan de PVV niet...het is hun manier of geen manier. De doelstellingen die ze zeggen te hebben hebben niet maar een manier om te verwezenlijken....echter wel volgens de PVV.

Islamisering ga je tegen met een hoofdoekverbod (wtf...hoe naeif kan je zijn). Criminaliteit met stadscommando's (what the hell moet ik me daarbijvoorstellen? John Rambo in Almere?) en lastenverlichting...tja..hoe willen ze dat nou precies bereiken? En riep niet bijna elke partij dit?

Na 1 gesprek constateren dat je er niet gaat uitkomen is een beetje kort door de bocht aangezien een aantal andere partijen blijkbaar van menig is dat het wel zou moeten kunnen....en derhalve vraagt om een informateur.

Het is dus eigenlijk de PVV zelf die de PVV-kiezer nept.

Jullie mening?

Ze willen gewoon niet, nu nog niet in ieder geval. Alles zal gericht zijn op de landelijke verkiezingen. Nu meeregeren in Den Haag of Almere zou een gevaar kunnen vormen voor een zo grote mogelijke zetelwinst bij de tweede kamerverkiezingen dit jaar.

PVV, de eeuwige oppositiepartij.

Kan me goed vinden in de stelling van EricR maar dan met een positieve lading.

Vind het een vrij laffe houding eerlijk gezegd. Landelijk heeft Wilders al toegezegd dat hij water bij de wijn wil doen maar gemeentelijk moet er dus een harde lijn worden gevoerd. Dan gaat of Wilders geen water bij de wijn na de landelijke verkiezingen of ben je nu gewoon bezig met volksverlakkerij.

Mijn mening is dat de PVV op lokaal niveau bang is van regeren en van compromissen. Oppositie blijft toch het makkelijkst geld verdienen + je kan ook geen schade oplopen. Regeren is altijd moeilijker en legt je zwakke punten bloot. Blijkbaar wil de PVV teveel macht en als dat niet lukt dan blijven ze maar in hun veilige schelp zitten. Zoals Eric zei: laf.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. De PVV zit best in een lastig parket, de partij is jong en onervaren wat in de gemeenten voor complicaties kan zorgen. Ze hebben simpelweg het vermogen nog niet om zich dusdanig te manifesteren. De partij draait teveel om een man namelijke Wilders. Ze gokken op het landelijke succes van Wilders. Wat je ze eigenlijk niet kwalijk kan nemen. Hoe moeilijk is het om als nieuwe partij te manifesteren tussen bijvoorbeeld. de ervaren PvdA en CDA et cetera?

Ik begrijp je punt en ik ben het niet met je oneens...maar deze partij pretendeert desondanks de oplossing te hebben voor alle problemen en manifesteert zich alsof ze de wijsheid in pacht hebben.

Ze hebben geen goed woord over voor alle ander partijen en hun hele uitstraling was dat ze het allemaal wel beter zouden doen als ze maar eenmaal de zetels hadden. Die hebben ze nu...en dan is het natuurlijk wel een beetje genant als je dan de kans krijgt en niet kan
presteren.

De euforie van het mogelijk behalen van werkelijke macht gaat vaak hand in hand me de ontwaking van zich nooit afgevraagd hebben wat er nou eigenlijk mee te doen. Vooral als men weet dat een deel van hun achterban zal afhaken als de kleine letters van hun bredere beleid doorgevoerd gaan worden die veel gaan merken in de portemonnee omdat de hogere inkomens verder gespekt dienen te worden.

Zoals je vaak ziet bij rechts is er een soort drang naar naam en faam in het politieke landschap, Fortuin, Heinsbroek, Verdonk, Wilders etc. Bij rechts is de individuele drang tot manifestatie zo groot dat ze elkaar vaker de tent uitvechten en hun gedeelde waarde verder verwijderen van de toegang tot de macht.

Als je de PVV en VVD op zoulaten gaan in "rechtse Liberalen" en de VVD iets rechtser wordt op bepaalde punten, en PVV iets linkser dan zou dat neerkomen op 40 zetels en misschien nog wel meer als die incidentele idiote voorstellen van Wilders achterwege blijven. Dan kun je wel degelijk een modern Nederland opbouwen met architectuur, lagere lasten en strenge toelatingseisen.

Maar de poppetjes vinden zichzelf belangrijker dan de collectieve politieke stroming van het liberalisme die ze uiteindelijk allemaal delen. Politieke zelf moord zal de PVV ten beurt vallen en indirect daarmee blijft ook de VVD klein ten opzichte van het potentieel aan zetels welke ze voorheen altijd konden halen.

Laatst bewerkt:
Had niet anders verwacht trouwens. Met zulke extreme eisen kan je neit verwachten dat er iemand een college met je gaat vormen.

Ik denk niet dat het zo simpel ligt. De PVV zit best in een lastig parket, de partij is jong en onervaren wat in de gemeenten voor complicaties kan zorgen. Ze hebben simpelweg het vermogen nog niet om zich dusdanig te manifesteren. De partij draait teveel om een man namelijke Wilders. Ze gokken op het landelijke succes van Wilders. Wat je ze eigenlijk niet kwalijk kunt nemen. Hoe moeilijk is het om als nieuwe partij te manifesteren tussen bijvoorbeeld. de ervaren PvdA en CDA et cetera?

Dan moet je niet meedoen aan verkiezingen. Iedere nieuwe partij heeft dezelfde problemen maar als je pretendeert te kunnen komen met oplossingen voor bepaalde problemen en je tegelijkertijd ook aangeeft dat je water bij de wijn gaat doen op landelijk niveau dan is het laf als je nu niet thuis geeft. Wanneer zijn ze er dan wel klaar voor bij de PVV? Als Geert het zegt?

De partij heeft landelijk ook nooit veel concreets aan kunnen dragen als ondersteuning die relevant is voor hun visie. Vanuit dat punt gezien zou ik liever zien dat ze het op gemeentelijk niveau verprutsen dan dat we begin oktober weer nieuwe verkiezingen hebben, ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
maar de linkse kakkerlak wouter bos heeft WEL actie ondernomen bij de crisis door fortis op te kopen :)

wilders doe er wat aan! islamisering van de banken stijgt!

Bijzonder laffe houding. Wel roepen dat je de problemen zal aanpakken maar als dan uiteindelijk een bijzonder groot aantal mensen op de PVV stemmen omdat ze de hoop hebben dat deze eindelijk voor verandering gaan zorgen laten ze al deze mensen vallen en ontrekken ze zich van hun verantwoordelijkheid.

Terug
Naar boven