MuscleMeat

Nieuws PVV schrijft partijprogramma voor geestelijk gehandicapten

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.657
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
DEN BOSCH - De PVV in Brabant heeft het verkiezingsprogramma herschreven voor mensen met een verstandelijke handicap. De PVV presenteert op deze manier de doelstellingen van de PVV in eenvoudige woorden.

Lijsttrekker Mariette Frijters vindt dat 'gewone' verkiezingsprogramma's te lang en te moeilijk zijn, meldt Omroep Brabant.

Opvallend afwezig: in het herschreven verkiezingsprogramma staat niets over moslims en moskeeën. Wat dan wel?
Hieronder enkele citaten:

De Partij voor de Vrijheid is een politieke partij.
Die wordt ook wel PVV genoemd.
Zij vindt dat er heel veel moet veranderen.
De regering van Noord-Brabant woont in een heel groot gebouw.
Er werken ook heel erg veel mensen.
Dat is heel erg duur.
De Partij voor de Vrijheid wil hier niet zo veel geld aan uitgeven.
De Partij voor de Vrijheid houdt heel erg van dieren.
Jij ook wel denken wij.
Daarom mag je dieren geen pijn doen en moet je goed voor ze zorgen

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl...gramma-voor-verstandelijk-gehandicapten.dhtml

Of is het eigenlijk gewoon bedoeld voor de Brabantse achterban? Als ze nou trendy willen zijn stellen ze een mongoloide lijsttrekker aan. Ook al kom je met 'ik lul me de hele tijd vast' Mariëtte Frijters al een heel eind :

[Link niet meer beschikbaar]

En die windmolens moeten ook weg !

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat was het toch al?
j/k

Zou de PvdA ook eens moeten doen, trekt ongetwijfeld nog een hoop allochtonen.

Gaat natuurlijk helemaal nergens over weer. Mensen die mentaal op dit niveau functioneren kunnen geen keuze maken die ergens op slaat.

Off topic:

Wat ik wel grappig vond was een fragment waar ik een stukje van zag. Ging over onderwijs en Hero was er. Toen er werd gevraagd waarom er niet meer geld ging naar het onderwijs (oid) zei hij omdat Henk en Ingrid daar niet op zitten te wachten, je bent een populist of je bent het niet.
Beetje zelfspot, daar hou ik van. Betekent natuurlijk niet dat hij hierdoor ook maar een beetje meer geschikt is voor de politiek, maar dit terzijde.

Gaat natuurlijk helemaal nergens over weer. Mensen die mentaal op dit niveau functioneren kunnen geen keuze maken die ergens op slaat.

Off topic:

Wat ik wel grappig vond was een fragment waar ik een stukje van zag. Ging over onderwijs en Hero was er. Toen er werd gevraagd waarom er niet meer geld ging naar het onderwijs (oid) zei hij omdat Henk en Ingrid daar niet op zitten te wachten, je bent een populist of je bent het niet.
Beetje zelfspot, daar hou ik van. Betekent natuurlijk niet dat hij hierdoor ook maar een beetje meer geschikt is voor de politiek, maar dit terzijde.

Boeiend! Een stem is een stem! Zo kunnen gehandicapten ook helpen om Nederland "beter te maken"! Een prachtig initiatief.

Ik woon in Brabant en ik moet zeggen dat ik er nu nog niks van snap hoor waar gaat dit nu eigenlijk over.

Zo stom vind ik dit niet. Het merendeel van die geestelijk gehandicapten heeft immers wél de mogelijkheid om te stemmen. Door het partijprogramma wat simplistischer te maken geef je die mensen de mogelijkheid om het te kunnen begrijpen.

Maar volgens mij heeft EricR het niet zo op gehandicapten..

Dan wel uitkijken dat je het niet te simplistisch maakt, zodat het gewoon een foute weergave gaat worden.

Zo stom vind ik dit niet. Het merendeel van die geestelijk gehandicapten heeft immers wél de mogelijkheid om te stemmen. Door het partijprogramma wat simplistischer te maken geef je die mensen de mogelijkheid om het te kunnen begrijpen.

Gast, als je niet inziet wat hier mis mee is moet je zelf ook nog maar eens nadenken of je wel geschikt bent om te stemmen.

True, maar dat heb ik met een groter deel van de bevolking.

• Topic Starter Topic Starter

Jij was toch meer de aanhanger van figuren die het T-4 programma in gang hebben gezet?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wist dat je zou happen. :D

Het is diezelfde insinuatie die jij ook altijd toepast op mijn berichten. Vandaar die zin..

Alleen is die in jouw geval natuurlijk wel op waarheid berust. Maar goed, jij vindt het dus prima dat voor iedere doelgroep maar een verkiezingsprogramma moet komen. Een programma in het Turks of Marokkaans is dan zeker ook geen probleem? Het merendeel van die bevolkingsgroepen heeft namelijk wel het recht om te stemmen maar niet iedereen is de taal machtig. Of gaat dat weer te ver? Ik ben overigens tegenstander van aanspreken in welke taal ook, dus ook in mongolentaal (met excuses aan degenen met downsyndroom voor die term).

Terug
Naar boven